حسن بهشتی‌پور، تحلیلگر‌ مسائل بین الملل، احتمالی را درباره‌ی وقوع «عملیات فریب» اسرائیل در اصفهان مطرح کرده و از مسئولان نظامی و امنیتی کشور خواست تا هوشیاری خود را نسبت به تحرکات احتمالی آینده‌ی اسرائیل حفظ کنند و موضوع را پایان‌یافته تلقی نکنند

🔹بهشتی‌پور با اشاره به نحوه‌ی بازتاب رخداد بامداد جمعه در رسانه‌ها گفت: بخشی از خبرهای منتشرشده در این ارتباط فضاسازی تبلیغاتی است. جزییات آنچه در اصفهان رخ داده را نمی‌دانیم و آنچه شاهد هستیم این است که به نوعی می‌خواهند اعلام کنند که حمله‌ی اسرائیل انجام شده است.

🔹این گزاره که درباره‌ی حمله‌ی اسراییل در برخی رسانه‌ها مطرح شده ممکن است واقعی یا غیر واقعی باشد. اما از طرف دیگر این رخداد می‌تواند یک عملیات فریب بوده باشد و لازم است که در هر دو وجه آن مسئولان نظامی و امنیتی کشور هوشیار باشند و موضوع را پایان‌یافته تلقی نکنند.

🔹اسرائیل با حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق از خطوط قرمز روابط بین‌الملل و ایران عبور کرد. این اقدام خلاف تمام قواعد بین‌المللی در مورد ممنوعیت حمله به اماکن دیپلماتیک بود. در واکنش به آن هم ایران نمی‌توانست پاسخ ندهد و اگر پاسخ داده نمی‌شد اسرائیل این نوع جنایات و تجاوزات آشکار را ادامه می‌داد.

🔹ایران از یک سو نمی‌خواهد وارد درگیری گسترده و همه‌جانبه با اسرائیل و آمریکا شود و از طرف دیگر هم این را حق مسلّم خود می‌داند که دفاعی مشروع از خود داشته باشد./انصاف نیوز

دیدگاهتان را بنویسید