🔹روزنامه کانادایی ونکوورسان در روزهای گذشته جزئیاتی از پرونده الناز حاجی‌محمد منتشر کرد؛ زنی ایرانی که گفته می‌شود سردسته و رئیس گروهی از زنان کارگر جنسی در بریتیش کلمبیاست و از مردان زیادی اخاذی و دزدی کرده است. این زن ایرانی پرونده‌های دیگری هم در دست پلیس دارد اما پیگیری این پرونده از فوریه سال گذشته شروع شده است. بر اساس اسناد منتشر شده از دادگاه بیش از ۲۶۷ هزار دلار پول نقد و مجموعه بزرگی از لباس و کفش و اکسسوری‌های برند گرانقیمت از این گروه کشف و ضبط شده است.

🔹به قدری اموال کشف شده از این زن و دار و دسته‌اش زیاد بوده که ۴۷ صفحه از پرونده فقط مربوط به این اقلام است. بر اساس گزارش پلیس ۴۹۵ لباس برند، ۴۹۹ جفت کفش دیزانر، ۵۳ عینک برند و گرانقیمت، ۱۴ قطعه جواهر از طراحان مشهور دنیا، ۹۴ عدد کیف لوکس از برندهایی مانند لویی ویتون، گوچی و دیور و همچنین یک مایوی لوئی ویتون که با طلا تزئین شده از خانه آن‌ها کشف شده است.

🔹دو مجسمه دکوری نقره هم از برند ورساچه در خانه آن‌ها پیدا شده است. حاج‌محمدی تنها کسی است که در این پرونده نامش رسانه‌اش شده و گفته می‌شود او تمام برنامه‌ریزی‌ها از جمله قرار گذاشتن با مشتری و اخاذی کردن از آن‌ها را انجام می‌داده است. در برخی موارد او قربانیان را تهدید می‌کرده که اگر از او شکایتی شود آن‌ها را پیش خانواده‌ و همکارانشان رسوا می‌کند.

🔹براساس اسناد دادگاه، یکی از قربانیان با حاجی محمد در یک بار آشنا شد و او را به خانه خود دعوت کرد. وقتی به خانه رفت حاجی محمد با همدستانش به خانه او هجوم آوردند و او را تهدید کردند. آن‌ها تعدادی از اشیای قیمتی خانه را دزدیدند و مقدار زیادی پول نقد از گاوصندوق برداشتند و از خانه خارج شدند.

🔹جالب اینکه بعدا دوباره به خانه این مرد برگشتند و پول بیشتری از او اخاذی کردند. آگوست سال گذشته حاجی محمد دستگیر شد. او همچنین دو پرونده قدیمی دیگر، با اتهاماتی مشابه در دست پلیس دارد و هنوز در این پرونده دفاعیه‌ای ارائه نکرده است. همچنین هیچ یک از این اتهامات در دادگاه مورد بررسی قرار نگرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید