خسرو کفیلی

زمان ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون وزنه برداری به پایان رسید و برخلاف پیش بینی ها هیچ یک از مسوولان سابق این فدراسیون خود را کاندیدای تصدی این پست نکردند.
دبیرخانه مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری برای ثبت اسامی نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست این فدراسیون در روزهای ۲۲ آذر تا پنجم دی ماه به مدت ۱۰ روز کاری نسبت به ثبت نام از کاندیداها اقدام کرد که در پایان جلیل امیری ، آرین حاتمی ، ایوب بهتاج و سجاد انوشیروانی نام خود را برای تصدی پست ریاست این فدراسیون ثبت کردند.
این دبیرخانه با پایان ثبت نام از نامزدهای ریاست فدراسیون وزنه برداری ، اسامی کاندیداها را برای تایید نهایی به مراجع ذیصلاح ارسال خواهد کرد .
با مشخص شدن فهرست نهایی نامزدهای تصدی این پست و موافقت هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری با برگزاری مجمع عمومی این فدراسیون برای برگزاری انتخابات در روز ۱۸ بهمن ماه سال جاری اکنون همه نگاه ها به وزارت ورزش و جوانان معطوف شده است که با این تاریخ موافقت کرده یا نه .
در میان اسامی نامزدهای تصدی پست ریاست فدراسیون وزنه برداری سه نفر از این کاندیداها جزو خانواده وزنه برداری بشمار می روند.
سجاد انوشیروانی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران و دارنده مدال نقره رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک ۲۰۱۲ لندن که در خرداد ماه سال جاری پس از صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات ریاست این فدراسیون در سال ۱۳۹۸ و برکنارگیری علی مرادی رییس سابق این فدراسیون به عنوان سرپرست برگزیده شده است.
انوشیروانی جدی ترین نامزد برای تصدی پست ریاست فدراسیون وزنه برداری در چهار سال آینده بشمار می رود و به نظر می رسد از هم اکنون به جای سرپرست می توان به عنوان رییس این فدراسیون از او یاد کرد.
سرپرست فدراسیون وزنه برداری که در طول چندماه گذشته گام های موثری برای پیشبرد اهداف این فدراسیون در بخش های مختلف به ویژه گردآوری نخبگان این رشته ورزشی برداشته است ، جایگاه نسبتا خوبی نیز در میان روسای هیات های وزنه برداری استان ها دارد.
جلیل امیری ، ملی پوش اسبق وزنه برداری در دهه ۷۰ که در دوره ریاست بهرام افشارزاده بر فدراسیون وزنه برداری به عنوان دبیر موقت فعالیت می کرد دیگر فرد از خانواده وزنه برداری است که خود را کاندیدای تصدی این پست کرده است.
امیری در دهه ۸۰ به دفعات به همراه تیم سایپا به عنوان عضو کادرهای فنی و اجرایی این تیم در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران و رقابتهای قهرمانی باشگاه های آسیا افتخار آفرین بود.
ایوب بهتاج مدیرکل سابق ورزش و جوانان آذربایجان شرقی و سرپرست فعلی تیم فوتبال تراکتور سازی تبریز که نام او بیشتر در کشتی فرنگی مطرح است دیگر کاندیدای تصدی پست ریاست فدراسیون وزنه برداری است.
بهتاج که در رشته های مختلف ورزشی به ویژه در بخش آموزش و مربیگری تبحر دارد ، در رزومه اش ریاست کمیته های آموزش و مربیگری فدراسیون وزنه برداری را نیز داراست و در عرصه مربیگری نیز در برهه ای از زمان شاگردانی همچون سجاد انوشیروانی و حسین رضازاده داشت.
از بهتاج می توان از هم اکنون به عنوان جدی ترین رقیب برای انوشیروانی برای تصدی پست ریاست فدراسیون وزنه برداری یاد کرد.
آرین حاتمی چهره ناشناسی است که با حضور در دبیرخانه مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری برای شرکت در انتخابات فوق ثبت نام کرده است.
نکته قابل تامل در این انتخابات ، عدم نامزدی مسوولان سابق فدراسیون وزنه برداری است.
با صدور حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری در سال ۱۳۹۸ و کناره گیری علی مرادی از ریاست فدراسیون وزنه برداری در خردادماه گذشته ، همگان انتظار داشتند که برخی افراد نزدیک به مرادی خود را نامزد شرکت در این انتخابات کنند.
محسن بیرانوند دبیرکل سابق فدراسیون وزنه برداری ، دکتر داود باقری نایب رییس سابق این فدراسیون ، علیرضا قرشی رییس هیات وزنه برداری استان خوزستان و از نزدیکان مرادی از جمله افرادی بودند که پیش بینی می شد با داشتن حامیان در میان روسای هیات های وزنه برداری استان های مختلف خود را کاندیدای تصدی پست ریاست فدراسیون وزنه برداری کنند که این چنین نشد.
با اعلام تاریخ ۱۸ بهمن ماه سال جاری به عنوان زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری ، در صورت موافقت وزارت ورزش و جوانان با این تاریخ ، اعضای مجمع عمومی این فدراسیون در این روز در نشستی از میان نامزدهای تصدی این پست فردی را انتخاب و سکان هدایت این رشته ورزشی را به او خواهند سپرد.

دیدگاهتان را بنویسید