خسرو کفیلی

ملی پوش ناکام وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی کلمبیا در هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور وزنه خواهد زد.
فرار رامهرمزی سرمربی تیم ملی حفاری اهواز که مصطفی جوادی ملی پوش دسته۸۱ کیلوگرم کشورمان را در خدمت دارد، در این باره گفت : جوادی که در رقابتهای جهانی کلمبیا و در حرکت دو ضرب دسته ۸۱ کیلوگرم اوت کرد در هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور که اواخر دی ماه سال جاری برگزاری می شود ، برای این تیم وزنه خواهد زد.
او از جوادی به عنوان یکی از بهترین وزنه برداران ایران یاد کرد و در باره ناکامی این وزنه بردار در رقابتهای جهانی کلمبیا اظهارداشت : در باره چرایی اوت کردن این وزنه بردار نمی توانم سخن بگویم چرا که از وضعیت او در اردوی آمادگی تیم ملی اطلاعی ندارم ولی این را می توانم بگویم که جوادی در هفته اول لیگ که پیش از اعزام تیم ایران به رقابتهای جهانی برگزار شد، اندکی از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده بود و به خاطر همین امر ما به فشار زیادی وارد نکردیم و زمانی که او دومی اش مسجل شده بود وزنه های سنگین تری برای او انتخاب نکردیم .
سرمربی تیم ملی حفاری اهواز از علی داودی و رضا دهدار به عنوان دیگر ملی پوشان این تیم در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور یاد کرد و گفت : این دو وزنه بردار به همراه جوادی سه ملی پوشی هستند که ما در اختیار داریم ، اتکای تیم ملی حفاری اهواز برای قهرمانی در این فصل به این سه وزنه بردار و امتیازاتی که آنان کسب می کنند به همین خاطر از هر سه ملی پوش خود در هفته های باقی مانده در لیگ استفاده خواهیم کرد.
او گفت : اگر جوادی در خلال رقابتهای جهانی کلمبیا هم مصدوم شده باشد ، زمانی کافی در اختیار داریم که او به مداوای خود بپردازد.
او که در پایان هفته لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور بالاتر از تیم های سایپا ، مناطق نفت خیز جنوب و ذوب آهن اصفهان در صدر جدول رده بندی قرار گرفت ، عقد قرارداد با دیگر وزنه برداران در نیم فصل نقل و انتقالات لیگ اظهارداشت : با توجه به تغییر آیین نامه های لیگ قصد نداریم وزنه برداری را به تیم اضافه کنیم .
طبق این آیین نامه هر تیم باید از سه وزنه بردار جوان در ترکیب خود استفاده کند ضمن آنکه در هر وزن هم هر تیم یک وزنه بردار باید داشته باشد به همین خاطر و با توجه به اینکه در هر وزن ما یک وزنه بردار جوان و یک با تجربه به خدمت گرفته ایم نمی توانیم از وزنه بردارانی که بیرون از لیگ مانده اند در ادامه لیگ استفاده کنیم .
سرمربی تیم وزنه برداری ملی حفاری اهواز تصریح کرد : با توجه به امتیازاتی که تیم های شرکت کننده در هفته اول لیگ بدست آوردند به نظر می رسد رقابت اصلی برای کسب قهرمانی بین تیم ملی حفاری اهواز و سایپا باشد.
رامهرمزی به تشکیل اردوی آمادگی این تیم برای شرکت در هفته دوم لیگ اشاره کرد و گفت : طبق برنامه تدوین شده اردوی آمادگی این تیم از این هفته در اهواز دایر شده است و حسین سلطانی ، علیرضا دهقان و رضا بیرانوند نیز از هفته آینده به جمع دیگر حاضران در اردو خواهند پیوست.
او از تقسیم ملی پوشان وزنه برداری ایران در تیم های مختلف به نکویی یاد کرد و گفت : یکی از کارهای خوب فدراسیون وزنه برداری در این فصل این بود که شرایط را به گونه ای بوجود آورد که ملی پوشان در تیم های مختلف تقسیم شوند و این امر رقابت خوبی بین تیم های شرکت کننده ایجاد کرده است.
رامهرزی در پایان ابراز امیدواری کرد که باشگاه های متمول سرمایه گذاری بیشتری در رشته وزنه برداری انجام دهند .

دیدگاهتان را بنویسید