خسرو کفیلی

پدیده جدیدی را در مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان دختر ایران که به تازگی در همدان برگزار شد ، مشاهده نکردیم .
کوروش باقری مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران با بیان این مطلب گفت : همانطور که پیش از این پیش بینی کرده بودم ، چهره شاخصی که از او بتوان به عنوان پدیده مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان وجوانان ایران که حکم انتخابی تیم ملی را نیز داشت مشاهده نشد و وزنه برداران ملی پوشی که پیش از این به دفعات به اردوهای آمادگی تیم ملی دعوت شدند و دوبنده تیم ملی را برتن کردند ، چهره خوبی از خود در این مسابقات نشان دادند.
او افزود : با اینکه شاهد افت حدنصاب های ملی پوشان وزنه برداری ایران در رقابتهای فوق بودیم که طبیعی نیز بود ولی نگاهی به فهرست بهترین های این پیکارها نشان دهنده آن است که پدیده جدیدی نه در رده سنی نوجوانان و نه در رده سنی جوانان وجود نداشته است.
باقری با مثبت ارزیابی کردن برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی نوجوانان وجوانان کشور در همدان اظهارداشت : با وجودی که تفاوت فاحشی بین حدنصاب های ملی پوشان شرکت کننده در این مسابقات با دیگر وزنه برداران وجود داشت ، ولی نکته قابل تامل شرکت اکثر استان های کشور در این پیکارها بود .
مشاور فنی تیم های ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در پاسخ به برخی از منتقدان در باره زمان نامناسب برگزاری مسابقات به علت نزدیک بودن به زمان برگزاری امتحانات دانش آموزان گفت : در این باره باید بگویم که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان می بایست سه ماه زودتر از برگزاری مسابقات جهانی جوانان در اسپانیا که شهریورماه سال جاری برگزار می شود ، فهرست اولیه تیم کشورمان را به فدراسیون جهانی ارسال کند و اگر ما این مسابقات را در این زمان برگزار نمی کردیم در صورتی که چهره شاخصی در این مسابقات مشاهده می شد نمی توانستیم اسم او را به فدراسیون جهانی ارسال کنیم ، افزون بر آن فدراسیون وزنه برداری نیز تقویم سالانه خود را پس از بررسی های لازم تدوین کرده و تلاش دارد برنامه های این تقویم را اجرایی کند.
او به تشکیل مرحله اول اردوی آمادگی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در رده های مختلف سنی برای شرکت در رقابتهای جهانی اسپانیا ، نوجوانان و جوانان آسیا در فیلیپین و جهانی بحرین اشاره کرد و گفت : نخستین مرحله از اردوی آمادگی تیم ملی بانوان را با دعوت حداکثری که دو و یا سه وزنه بردار منتخب از رقابتهای قهرمانی کشور نیز در میان دعوت شدگان خواهند بود از اواخر خرداد ماه دایر خواهیم کرد.
این مرحله از اردو ۲۱ روز به طول خواهد انجامید و پس از آن ریزشی در میان دعوت شدگان صورت خواهد گرفت و وزنه برداران اعزامی به رقابتهای جهانی اسپانیا مشخص خواهند شد.
باقری در باره حضور تیم ایران با ترکیب کامل در رقابتهای جهانی اسپانیا اظهارداشت : در صورتی که کاهشی در میان اوزان مختلف رقابتهای وزنه برداری پس از پایان بازی های المپیک از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری شاهد باشیم این امکان وجود دارد که تیم ایران با ترکیب کامل دراین رقابتها شرکت کند در غیر این صورت هر وزنه برداری که از آمادگی لازم برخوردار باشد به این مسابقات اعزام خواهد شد.
او به ارتباطش با ملی پوشان وزنه برداری دختر و ارائه برنامه تمرینی به آنان اشاره کرد و گفت : در زمانی که اردوهای آمادگی ملی پوشان وزنه برداری دختر ایران دایر نیست ، کادر فنی تیم ملی برنامه های تمرینی را تدوین و دراختیار ملی پوشان قرار می دهد تا آنان در زادگاه خود تمریناتشان را پی بگیرند تا با آمادگی نسبی بار دیگر در اردوی تیم ملی حضور یابند.

دیدگاهتان را بنویسید