خسرو کفیلی

مرحله دوم اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو این بار بدون حضور کیانوش رستمی و سهراب مرادی در بابلسر دایر شد.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که پس از انجام رکوردگیری از دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی در آکادمی ملی المپیک بر نام برخی از ملی پوشان از جمله کیانوش رستمی به علت عدم شرکت در این رکوردگیری خط کشید و خداحافظی سهراب مرادی از ۱۲ وزنه بردار برای شرکت در این مرحله از اردو دعوت به عمل آورد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که پس از کنار گذاشتن رستمی از ترکیب تیم اعزامی کشورمان به رقابتهای جهانی از سوی این وزنه بردار و برخی محافل مورد حمله قرار گرفته بود بدون توجه به فشارهای وارده اسامی ۱۲ وزنه بردار را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان به فدراسیون بین المللی وزنه برداری ارسال کرد.
نصیرشلال که پس از بازگشت از کره جنوبی محل برگزاری رقابتهای آسیایی بلافاصله نسبت به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران اقدام کرد و رستمی متعهد به انجام تمرینات بیرون از اردو و شرکت در رکوردگیری و دادن آزمایش دوپینگ شده بود در پی عدم حضور رستمی دررکوردگیری طبق قوانین بر نام این وزنه بردار خط کشید.
افزون بر رستمی ، غایب بزرگ دیگر اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران در بابلسر سهراب مرادی است . این وزنه بردار که پس از دو بار انجام عمل جراحی برروی کتف مصدومش دیگر نتوانست به شرایط مطلوب و آمادگی کامل برسد پس از ناکامی در رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری از دنیای قهرمانی کنار رفت و جای خود را به وزنه برداران جوان داد.
علاوه بر این دو وزنه بردار ، گفته می شود حافظ قشقایی وزنه بردار دسته ۶۷ کیلوگرم تیم کشورمان نیز به علت برخی مشکلات از شرکت در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران امتناع کرده است و این وزنه بردار عملا شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو را از دست خواهد داد.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران بدون توجه به حواشی موجود از ۱۲ وزنه بردار به نام های حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم ، مصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم ، محمد زارعی ، سید ایوب موسوی و امیر حقوقی در دسته ۹۶ کیلوگرم ، رضا دهدار و رسول معتمدی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ، مهدی کرمی ، امیر عزیزی و پیمان جهان در دسته ۱۰۹ کیلوگرم و آیت شریفی و علی داودی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم برای شرکت در این اردو که ۲۱ روز در بابلسر دایر خواهد بود ، دعوت کرد.
از میان ۱۲ وزنه بردار دعوت شده به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دو نفر در اوزان ۹۶ و ۱۰۹ کیلوگرم و از میان زارعی ، موسوی، حقوقی ، کرمی ، جان و عزیزی خط خواهند خورد و ترکیب تیم ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی مشخص خواهد شد.
نصیرشلال در پایان این اردو از حاضران در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران رکوردگیری به عمل خواهد آورد.
ملی پوشان وزنه برداری ایران پس از پایان اردوی بابلسر و پس از استراحت کوتاه به تهران خواهند آمد تا آخرین مرحله از اردو را در تهران دایر کنند و آنگاه عازم عربستان محل برگزاری رقابتهای جهانی عربستان خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید