خسرو کفیلی

سرمربی اسبق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران ازنحوه برگزاری انتخابات کمیسیون های مربیان ، داوران و ورزشکاران انتقاد کرد.
حمید رشیدی گفت : با توجه به برگزاری نخستین بار انتخابات کمیسیون های ورزشکاران ، مربیان و داوران فدراسیون وزنه برداری به صورت آنلاین ، چه خوب بود دست اندرکاران این فدراسیون در راستای شایسته سازی و حضور بهترین ها در این انتخابات و ممانعت از اعمال نفوذ از سوی روسای هیات های وزنه برداری استان ها مستقیما از داوران، مربیان و ورزشکاران واجد الشرایط برای شرکت در این انتخابات دعوت می کردند.
او با انتقاد از اطلاع رسانی صورت گرفته برای شرکت در این انتخابات اظهارداشت : در راستای شفاف سازی چه خوب بود مسوولان فدراسیون وزنه برداری اطلاع رسانی جامعی در این خصوص انجام می دادند ، این اطلاع رسانی از سوی هیات ها نیز به صورت بسیار محدود و برای افراد خاص صورت گرفته است.
سرمربی اسبق تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان تصریح کرد : گفته می شود شماری از افراد خود را از استان های دیگر برای شرکت در انتخابات نامزد کرده اند که این موضوع نیز می بایست مورد بررسی قرار گیرد.
رشیدی به عدم حضور مربیان تیم های شرکت کننده در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران اشاره کرد و گفت : چرایی عدم شرکت مربیانی که سال گذشته و امسال در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور تیمداری می کنند ، در انتخابات مربیان فدراسیون وزنه برداری سووالی است که دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری باید پاسخگو باشند.
او با اشاره به دریافت پیامی مبنی بر واجد الشرایط بودنش برای رای دادن به نامزدهای شرکت در کمیسیون مربیان فدراسیون وزنه برداری اظهارداشت : چه خوب بود دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری همانگونه که مرا واجد الشرایط شرکت در این انتخابات برای رای دادن می دانستند ، به گونه ای شفاف شرایط نامزد شدن مربیان را اعلام تا مربیانی همچون من می توانستند خود را نامزد شرکت در این انتخابات کنند.
سرمربی اسبق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان با زیر سووال بردن برگزاری این انتخابات آن هم در یک روز تعطیل و حضور اجباری نامزدها در محل فدراسیون وزنه برداری گفت : دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری می توانستند این انتخابات را در یک روز غیر تعطیل برگزار کنند ، ضمن آنکه نامزدهای شرکت در انتخابات کمیسیون های مربیان ، ورزشکاران و داوران فدراسیون وزنه برداری به جای حضور در تهران می توانستند در هیات های وزنه برداری استان های خود حضور یابند و رنج سفر به پایتخت را متحمل نشوند.
رشیدی در باره عدم شفاف سازی در خصوص چگونگی نظارت بر امر برگزاری انتخابات فوق تصریح کرد : هنوز معلوم نیست که نمایندگان وزارت ورزش و جوانان چگونه بر امر برگزاری انتخابات نظارت می کنند.
آیا سیستم نمایشگری وجود دارد که نشان دهد که چه افرادی و از چه استان هایی در این انتخابات آرای خود را ارسال کرده اند و چگونه صحت و سقم انتخابات را تایید می نمایند.
سرمربی اسبق تیم های ملی پایه وزنه برداری کشورمان در باره سطح رقابتهای وزنه برداری قهرمانی جوانان ایران که در تاکستان برگزار شد ، بیان کرد : حدنصاب های کسب شده در این مسابقات آنچنان مطلوب نبود ، در رقابتهای فوق سنگین این مسابقات وزنه برداری با حدنصاب ۳۶۵ کیلوگرم قهرمان می شود که این حدنصاب خوب نیست. چه خوب است به جای آنکه شعار بدهیم عمل کنیم .
او افزود : این وزنه برداران قرار است جا پای بزرگان وزنه برداری ایران بگذارند از این رو نیاز به حضور در اردوهای بلند مدت دارند که متاسفانه در طول شش ماه گذشته چنین اردوهایی برگزار نشده است.
رشیدی با اشاره به فاصله زمانی اندک برگزاری رقابتهای آسیایی کره جنوبی و بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : متاسفانه باید بگویم که دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری از فرصتی که ایجاد شده بود استفاده نکردند.
این دست اندرکاران با توجه به زمان اندک برگزاری دو رویداد فوق می توانستند ، از شماری از وزنه برداران جوان کشورمان در رقابتهای آسیایی بهره بگیرند و ملی پوشان کشورمان را برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو آماده سازند.
ضمن آنکه سرمربی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران نیز تاکنون انتخاب نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید