خسرو کفیلی

سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری ، با عضویت در هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا جانشین حسین رضازاده شد.
انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در حالی پس از دو سال تاخیر به علت عدم برگزاری انتخابات فدراسیون جهانی وزنه برداری در دوحه – قطر برگزار شد که چهار نماینده از کشورمان در این انتخابات شرکت کرده بودند.
سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری خود را برای کسب پست نایب رییسی و عضویت در هیات اجرایی کاندیدا کرده بود ، بهداد سلیمی سرپرست نایب رییسی فدراسیون وزنه برداری برای عضویت در کمیته فنی ، کوروش باقری برای حضور در کمیته آموزش و مربیان و امین نوروزی برای عضویت در کمیته پزشکی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا نامزد شده بودند.
با اینکه تا پیش از برگزاری انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا این امکان وجود داشت که فدراسیون ایران به علت نداشتن رییس حق رای نداشته باشد ولی رایزنی های به عمل آمده این امکان را بوجود آورد که کاندیداهای کشورمان ضمن ثبت نام برای عضویت در کمیته های مختلف ، حق رای نیز داشته باشند.
انوشیروانی که پیش از این حمایت همه جانبه خود را از نامزدی رضازاده در انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا اعلام کرده بود ولی در آخرین روزهای ثبت نام در تصمیم خود تجدید نظر کرد و نام خود را به عنوان نماینده ایران برای کسب پست نایب رییسی و عضویت در هیات اجرایی این کنفدراسیون معرفی کرد.
انوشیروانی در حالی در تصمیم خود تجدید نظر کرد که چندی پیش در خلال برگزاری رقابتهای آسیایی بحرین در منامه و در دیدار با محمد جلود رییس فدراسیون جهانی وزنه برداری و یوسف المنا رییس کنفدراسیون وزنه برداری آسیا حمایت همه جانبه خود را از رضازاده برای شرکت در این انتخابات اعلام کرده بود.
این امر موجب ایجاد کدورت بین انوشیروانی و رضازاده که به تازگی ریاست کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری را برعهده گرفته بود، شد.
رضازاده که شش سال به عنوان تنها نماینده ایران در هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا فعالیت می کرد ، دلخوری خود را از این موضوع با قبول پیشنهاد ایوب بهتاج یکی از نامزدهای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری عنوان کرد.
بهتاج در فهرست اسامی کادر اجرایی خود برای شرکت در انتخابات فوق ، نام رضازاده را به عنوان نایب رییس اش به وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده است.
به هرحال انوشیروانی که به همراه بهداد سلیمی برای شرکت در انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا به دوحه سفر کرده بود ، با انصراف از شرکت در انتخابات نایب رییسی این کنفدراسیون خود را نامزد عضویت در هیات اجرایی کرد و با بیشترین رای به عضویت این هیات در آمد.
سه نماینده دیگر کشورمان یعنی بهداد سلیمی ، کوروش باقری و امین نوروزی نیز آرای لازم برای عضویت در کمیته های فنی ، آموزش و مربیان و پزشکی را بدست آوردند و به مدت چهار سال در این کمیته ها عضویت خواهند داشت.
دراین انتخابات یوسف النما رییس قطری کنفدراسیون وزنه برداری آسیا در سمت خود به مدت چهار ساله دیگر ابقا شد.

دیدگاهتان را بنویسید