تیتر:
خسرو کفیلی

اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران با دعوت از وزنه برداران جوان متحول شده است.
سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به تازگی از ۲۰ وزنه بردار که از نظر تعداد در طول سال های اخیر کم نظیر بوده است ، برای شرکت در اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان که در چالوس دایر شده است ، دعوت به عمل آورده است.
در میان دعوت شدگان شماری از وزنه برداران جوان نیز حضور دارند که حضور این وزنه برداران تحولی در اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان ایحاد کرده است.
او افزود : این اردو در راستای آمادگی ملی پوشان وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان و رقابتهای بین المللی جایزه بزرگ تایلند که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، دایر شده است . ضمن آنکه اردوی وزنه برداران دختر کشورمان زیر نظر کادر فنی در تهران دایر است و آنان نیز خود را برای شرکت در این دو رویداد مهم آماده می کنند.
رییس فدراسیون وزنه برداری در ادامه گفت : این وزنه برداران جوان آینده سازان وزنه برداری کشورمان هستند که بزودی دوبنده تیم ملی را برتن خواهند کرد و به عنوان نمایندگان کشورمان در بازی های المپیک و آسیایی آینده شرکت خواهند کرد.
انوشیروانی در باره چگونگی کسب سه سهمیه ایران برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس اظهارداشت : شرایط میرمصطفی جوادی و علی داودی ملی پوشان اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان در رنگینگ بهترین های این اوزان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس مناسب است و من معتقدم تغییر چندانی در میان وزنه برداران شرکت کننده در این اوزان در بازی های المپیک تا پایان رقابتهای انتخابی این بازی ها صورت نگیرد ولی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم این چنین نیست و ملی پوشان کشورمان برای اینکه سهمیه حضور در این وزن را کسب کنند باید به حدنصاب مجموع ۴۰۰ کیلوگرم در یکی از دو رویداد انتخابی بازی های المپیک یعنی رقابتهای آسیایی ازبکستان و یا رقابتهای بین المللی جایزه بزرگ تایلند دست یابند.
رضا دهدار ، رسول معتمدی و مهدی کرمی که سومین نفر به تازگی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از او خواسته است که به یک دسته پایین بیاید ، سه وزنه بردار کشورمان هستند که برای کسب سهمیه دسته ۱۰۲ کیلوگرم به رقابت می پردازند.
این سه وزنه بردار دو رقابت انتخابی پیش روی دارند که باید در یکی از این دو رویداد به حدنصاب مجموع ۴۰۰ کیلوگرم برسند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در باره عدم وزنه زدن ملی پوشان کشورمان در رقابتهای بین المللی قطر که به تازگی در دوحه برگزار شد ، گفت : با توجه به اینکه ملی پوشان وزنه برداری کشورمان به تازگی در دو رقابت سنگین ، پیکارهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو شرکت کرده بودند و پس از بازگشت یک ماه نیز به استراحت پرداخته بودند ، آمادگی کامل برای شرکت در این مسابقات را نداشتند و به همین خاطر و با صلاحدید کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ، این ملی پوشان با حضور در دوحه تنها وزن کشی کرده و آزمایش دوپینگ دادند.
او افزود : حدنصابهای کسب شده در برخی از اوزان در رقابتهای بین المللی قطر ، زنگ خطر را برای برخی از ملی پوشان کشورمان به صدا در آورد.
ملی پوشان کشورمان به ویژه میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان مشاهده کرد برای اینکه در این وزن حرفی برای گفتن داشته باشد باید بر حدنصابهای خود بیفزاید.
با این وجود باید بگویم که جوادی از جمله وزنه برداران پر قدرت و تکنیکی وزنه برداری ایران هستند که امید بسیاری برای کسب مدال از بازی های المپیک پاریس دارد.
انوشیروانی در باره برنامه کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای باز پس گرفتن عنوان قوی ترین مرد جهان که چند سالی است در اختیار لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی قرار گرفته است ، اظهارداشت : این کادر برنامه های مدونی در این خصوص تدوین کرده است . با توجه به جوانی داودی و روند رو به رشد این وزنه بردار که مشاهده می شود ، انتظار داریم که او بزودی عنوان قوی ترین مرد جهان را به ایران باز گرداند.
داودی برای رسیدن به این مهم باید به حدنصاب ۴۷۰ کیلوگرم / ۲۱۰ کیلوگرم یک ضرب و ۲۶۰ کیلوگرم دو ضرب / در آینده ای نزدیک برسد. با توجه به مسن تر شدن تالاخادزه و دو وزنه بردار ارمنستانی و روندی که در افزایش حدنصاب های داودی مشاهده می شود ، پیش بینی می کنم که داودی خود را در میان وزنه برداران فوق سنگین جهان به عنوان بهترین وزنه بردار مطرح کند.
رییس فدراسیون وزنه برداری در باره وضعیت رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم نیز گفت : معتمدی پس از انجام عمل جراحی بر روی کتف مصدومش می رود که به روزهای اوج خود بازگردد.
این وزنه بردار از نظر ذهنی باید ترس را از خود دور کند. این وزنه بردار برای اینکه بتواند در بازی های المپیک پاریس شرکت کند باید به حدنصاب ۴۰۰ کیلوگرم برسد.

دیدگاهتان را بنویسید