:
خسرو کفیلی

رقابتهای وزنه برداری قهرمان جهان در عربستان ، سخت ترین رقابتهای جهانی است که ملی پوشان وزنه برداری ایران در آن شرکت خواهند کرد.
سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری پس از بازدید از تمرینات تیم ملی وزنه برداری کشورمان در آکادمی ملی المپیک با بیان این مطلب گفت : ۱۰ ملی پوش وزنه برداری ایران با نزدیک شدن به زمان اعزامشان به رقابتهای جهانی عربستان می روند که به آمادگی ۱۰۰ درصد نزدیک شوند.
این ملی پوشان در رویدادی شرکت خواهند کرد که تاکنون در آن حضور پیدا نکرده اند چرا که تمامی مدعیان اوزان مختلف رقابتهای جهانی در آن که مهمترین رقابت گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست ، شرکت می کنند.
رقابتهای جهانی عربستان بسیار شلوغ تر از پیکارهای جهانی کلمبیا که سال گذشته برگزار شد ، خواهد بود و پیش بینی می شود حدنصابهای خوبی در این مسابقات توسط وزنه برداران کشورهای مختلف ثبت شود.
او افزود : ملی پوشان وزنه برداری کشورمان یک روز پس از بازگشت از رقابتهای آسیایی کره جنوبی که فروردین ماه گذشته برگزار شد ، در اردوهای آمادگی حضور یافتند و زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمریناتشان را پی گرفتند.
این ملی پوشان دراین مدت رشد نسبی خوبی داشته اندو توانسته اند که بر حدنصاب های خود بیفزایند وامیدوارم در رقابتهای جهانی برای آنان اتفاقات خوبی رخ دهد.
رییس فدراسیون وزنه برداری با ابراز رضایت از شرایط ملی پوشان در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری به ویژه وضعیت آیت شریفی و علی داودی دو وزنه بردار فوق سنگین کشورمان گفت : از حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم تا آیت شریفی و علی داودی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم همه ملی پوشان وزنه برداری با آمادگی کامل در این رویداد جهانی شرکت خواهند کرد ولی نمی توانم نتیجه ای برای آنان پیش بینی کنم .
اگر روز مسابقات ، روز خوب ملی پوشان کشورمان باشد مطمئنا با دست پر به میهن اسلامی باز خواهیم گشت.
انوشیروانی در باره وضعیت رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان و دارنده چندین مدال جهانی و آسیایی که چندی است پس از عمل جراحی بر روی کتف مصدومش تمریناتش را آغاز کرده است ، نیز گفت : رسول به وزنه های خوبی رسیده است ولی هنوز به روزهای اوج خود بازنگشته است . کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برنامه خاصی برای او تدوین کرده است و او طبق این برنامه تمریناتش را انجام می دهد و بزودی به شرایط ایده آل خواهد رسید.
رییس فدراسیون وزنه برداری به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از رقابتهای جهانی عربستان در چین اشاره کرد و افزود: پیش از این قرار بود ملی پوشان وزنه برداری کشورمان پس از پایان رقابتهای جهانی عربستان اردوی خود را در این کشور تشکیل و از آنجا عازم هانگ ژو محل برگزاری رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی شوند که با تغییربرنامه صورت گرفته و تسهیلات ایجاد شده از مسوولان ورزش چین ، ملی پوشان کشورمان به این کشور خواهند رفت و با تشکیل اردو تمریناتشان را پیش از شرکت در بازی های آسیایی در این کشور انجام خواهند داد.
رییس فدراسیون وزنه برداری در باره کاهش سهمیه وزنه برداران مرد ایران از هفت نفر به پنج نفر برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو توسط کمیته ملی المپیک اظهارداشت : با صحبت های صورت گرفته تیم ملی وزنه برداری ایران با هفت نفر وزنه بردار مرد به هانگ ژو خواهد رفت .
او در باره وضعیت وزنه برداران دختر کشورمان برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان نیز گفت : هم اکنون چهار وزنه بردار در اردوی آمادگی تمریناتشان را زیر نظر کادرفنی انجام می دهند که هر چهار وزنه بردار به ریاض اعزام خواهند شد.
انوشیروانی در باره علت تغییر محل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری جوانان ایران که خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی مکزیک آماده می کنند نیز گفت : پس از مشورت های صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم محل اردو از مهاباد به بابلسر منتقل شود . این مرحله از اردو مرحله اردوی سطح دریا دعوت شدگان به اردوی تیم ملی خواهد بود.
رییس فدراسیون وزنه برداری در باره انتقادات صورت گرفته توسط برخی منتقدان اظهارداشت : در ۱۵ ماهی که به عنوان سرپرست و رییس هدایت فدراسیون وزنه برداری را برعهده گرفته ام تمام تلاش خود را انجام داده ام که از حاشیه های دوری کنم که این تلاش تداوم خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید