خسرو کفیلی

بیش از ۷۰ درصد از برنامه های تدوین شده ام را تاکنون نتوانسته ام اجرایی کنم .
سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری و یکی از دو نامزد شرکت در انتخابات ریاست این فدراسیون که روز دوشنبه هفته جاری برگزار می شود ، با بیان این مطلب گفت : با توجه به زمانی که دراختیار داشته ام ، تنها ۳۰ درصد از برنامه هایی را که تدوین کرده ام به اجرا گذاشته ام .
من پیش از این از خانواده وزنه برداری ۳ سال زمان خواسته ام که وزنه برداری را به جایگاه اصلی خود چه در بعد داخلی و چه خارجی برسانم .
مطمئن باشید اگر من به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری انتخاب شوم و نتوانم برنامه های خود را پیاده کنم استعفا خواهم داد و از دنیای وزنه برداری کناره گیری خواهم کرد.
او افزود : در صورتی که اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری به من اعتماد کنند ، پس از انتخابات برنامه های خود را اعلام خواهم کرد .
سرپرست فدراسیون وزنه برداری به فراهم شدن شرایط لازم برای برگزاری انتخابات ریاست این فدراسیون در زمان تعیین شده گفت : طبق برنامه اعلام شده انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری در روز ۱۵ اسفند ماه برگزار می شود و اعضای مجمع عمومی این فدراسیون با آرای خود رییس جدید را برخواهند گزید.
او در باره عملکردش از زمانی که به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری برگزیده شد ، اظهارداشت : در این خصوص من نمی توانم سخن بگویم این کارشناسان و خانواده وزنه برداری هستند که باید ابراز نظر کنند.
انوشیروانی گفت : زمانی که من به عنوان سرپرست انتخاب شدم ، بیش از ۵۰ درصد بودجه فدراسیون وزنه برداری در طول چهار ماه اول سال هزینه شده بودو فصل بودجه نیز پایان یافته بود و هیچ کاری نمی توانستم انجام دهم .
در نخستین گام برای استفاده از دیدگاه ها و نقطه نظرات صاحب نظران ، قهرمانان و پیشکسوتان این رشته از آنان دعوت به عمل آوردم و جلساتی را برگزار کردم و به جمع بندی این دیدگاه ها پرداختم . از این جلسات می توان به عنوان شورای مشورتی نام برد که برای من بسیار مفید بود.
او در باره کارهای انجام شده و مشکلاتی که با آن مواجه بود ، افزود : در آن زمان هر جا که گام می گذاشتیم با باتلاقی از مشکلات روبه رو بودیم که نیاز به برنامه ریزی و رفع مشکلات بود.
در خصوص کمپ تیم های ملی وزنه برداری ایران که می رود تعمیرات و بازسازی آن به پایان برسد باید بگویم که زمانی که ما فدراسیون وزنه برداری را تحویل گرفتیم این کمپ جای زندگی هیچ موجود زنده ای نبود ولی بزودی ملی پوشان وزنه برداری ایران در این کمپ اسکان خواهند یافت و دیگر نیازی به اسکان در هتل و یا خوابگاه نخواهند داشت.
سرپرست فدراسیون وزنه برداری در باره برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی ایران در رده های گوناگون سنی نیز گفت : در طول این مدت ۱۲ رقابت ورزشی در رده های گوناگون سنی حتی در بخش پیشکسوتان برگزار کردیم که در نوع خود بی نظیر بود چرا که در طول سال های گذشته بسیاری از مسابقات انجام نمی شد.
در باره اعزام تیم ملی وزنه برداری پیشکسوتان ایران به رقابتهای جهانی نیز باید بگویم اگر شورای برون مرزی موافقت کند ما این کار را انجام خواهیم داد.
او به برگزاری اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری زنان و مردان ایران در طول ماه های گذشته نیز اشاره کرد و گفت : همگان به یاد دارند که شرایط بد اردوی آمادگی تیم ملی باعث شد که ملی پوشان وزنه برداری ایران اردوی آمادگی تیم ملی را در زمان ریاست گذشته فدراسیون وزنه برداری ترک کنند ولی ما تمام تلاش خود را معطوف کردیم که ملی پوشان در بهترین شرایط و با داشتن بهترین امکانات خود را برای شرکت در رقابتهای مختلف آماده کنند.
ما تمام امکاناتی را که برای ملی پوشان پسر فراهم کردیم برای وزنه برداران دختر نیز مهیا نمودیم .
سرپرست فدراسیون وزنه برداری با اشاره به مشکلات عدیده ای که هیات های وزنه برداری استان ها با آن مواجه هستند ، گفت : در طول هشت ماه گذشته به ۲۳ استان سفر کرده ام و به خوبی از مشکلات آنان آگاه هستم . من به خوبی می دانم که روسای هیاتهای بسیاری از استان ها از جیب خود برای وزنه برداری هزینه می کنند و از کمبود امکانات رنج می برند.
در خصوص کمبود امکانات باید بگویم که رقابتهای وزنه برداری قهرمانی ایران را در حالی ما در ایلام برگزار کردیم که امکانات لازم را از تهران فراهم کرده بودیم .
طبق برآورد انجام شده است وزنه برداری ایران ، نیاز به یکهزار دست میله و هالتر دارد که امیدوارم در سه سال آینده بتوانیم آنها را برای هیات ها فراهم کنیم .
این را هم بگویم که با وجودی که چهار سال از آغاز وزنه برداری بانوان در کشور می گذرد ولی بیش از ۲۰ استان حتی میله ویژه وزنه برداری بانوان را ندارند.
او به رایزنی های صورت گرفته با وزارت ورزش و جوانان برای گنجاندن بودجه ای برای تامین و تجهیز سالن های وزنه برداری استان ها اشاره کرد و گفت : پیش بینی می شود با تخصیص این اعتبار در طول سه سال آینده هر استان تا سقف ۲ میلیارد تومان بتوانند از این اعتبارات استفاده کنند و به تجهیز سالن های وزنه برداری بپردازند.
انوشیروانی از همراه اول به عنوان اسپانسر فدراسیون وزنه برداری یاد کرد و گفت : عقد قرارداد با همراه اول گام بلندی بود که برداشته شد. این اقدام دست فدراسیون وزنه برداری را برای انجام کارهای مختلف از جمله حمایت مالی بیشتر از ملی پوشان بازتر خواهد کردو امیدواریم هیات های وزنه برداری استانها نیز بتوانند به جذب حمایت کنندگان مالی بپردازند .
انوشیروانی به قرار دادن کراسفیت به عنوان زیر مجموعه فدراسیون وزنه برداری اشاره و بیان کرد : ما به دنبال آن هستیم که از ظرفیت ها و توانمندی های این رشته ورزشی در ابعاد کمی و کیفی وزنه برداری بهره بگیریم .
در بحث آموزش نیز به تازگی سامانه ای را خریداری کرده ایم که به صورت آنلاین شرایط را برای آموزش ، مربیان ، داوران و… فراهم خواهیم کرد.
با راه اندازی این سامانه مربیان و داوران سراسر کشور آموزش یکسان خواهند دید.
او از شناسایی شماری از وزنه برداران مستعد برای پشتوانه سازی تیم ملی وزنه برداری ایران خبر داد و گفت : برای اینکه پس از بازی های المپیک پاریس ، تیم ملی وزنه برداری ایران دچار خلا نبود وزنه بردار مطرح نشود ، به شناسایی ۲۰ وزنه بردار مستعد پرداختیم و از هم اکنون به آموزش آنان پرداخته ایم.
انوشیروانی به معرفی سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران در صورت انتخابش به عنوان رییس این فدراسیون اشاره کرد و گفت : در صورتی که اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری به برنامه های من رای بدهند ، بلافاصله نسبت به معرفی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اقدام خواهم کرد و اردوی تیم ملی را از ۲۰ اسفند ماه دایر خواهم نمود .
اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از بازگشت ملی پوشان کشورمان از رقابتهای آسیایی کره جنوبی در اردیبهشت ماه سال آینده تا زمان اعزام به بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس ادامه خواهد داشت.
او در پایان در باره تغییرات کادرهای اجرایی فدراسیون وزنه برداری با انتخابش به عنوان رییس جدید این فدراسیون گفت : درصورت تحقق این امر بدون تردید شاهد تغییراتی در کادرهای اجرایی فدراسیون وزنه برداری برای رسیدن به برنامه های تدوین شده خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید