خسرو کفیلی

اهداف کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری مردان و زنان ایران باید کسب مدال از بازی های المپیک پاریس باشد نه کسب سهمیه حضور در این بازیها.
اکبر خورشیدی فر مربی سابق تیم های ملی وزنه برداری بانوان و مردان ایران با بیان این مطلب گفت : بدون تردید ملی پوشان وزنه بردار دختر و پسر ایران سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب خواهند کرد ولی کار سخت تر این است در این بازی ها به مدال دست یافت.
او افزود : در بخش بانوان من مطمئن هستم که سیده الهام حسینی سهمیه حضور در این بازی ها را کسب خواهد کرد ضمن آنکه فاطمه کشاورز ، الهه رزاقی و زینت شیخ ارباب نیز در صورتی که بتوانند بر حدنصابهای خود بیفزایند شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را خواهند داشت.
در بخش مردان نیز به جرات می گویم که وزنه برداران ایران ، شش و یا هفت سهمیه حضور در این بازی ها را بدست خواهند آورد.
او افزود : ملی پوشان وزنه بردار پسر ایران در اوزان ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم شانس حضور در بازی های فوق را دارند. با توجه به حضور وزنه بردارانی همچون رضا دهدار ، سهراب مرادی ، رسول معتمدی و وزنه بردارانی همچون سید ایوب موسوی که می توانند در این وزن حضور یابند بی شک رقابت سختی را بین وزنه برداران کشورمان برای حضور در بازی های المپیک در دسته ۱۰۲ کیلوگرم شاهد خواهیم بود.
در دو وزن دیگر نیز چنین رقابتی وجود ندارد ولی به فشردگی رقابت در وزن ۱۰۲ کیلوگرم نخواهد بود.
دستیار اسبق یوردان گئورگی ایوانف سرمربی بلغاری تیم ملی وزنه برداری ایران از کادر فنی جدید تیم ملی خواستار نگاه عادلانه بین تمامی وزنه برداران کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند ، شد و گفت : کادر فنی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران باید نگاه عادلانه ای به تمامی وزنه برداران کشورمان که شانس حضور در این بازی ها را دارند ، باشد و زمینه حضور تمامی آنان را در رقابتهای گزینشی بازی های المپیک داشته باشد.
من از اینکه این کادر زمینه حضور رسول معتمدی ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان را در رقابتهای بین المللی جایزه بزرگ کوبا که یکی از رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس است فراهم کرد خرسند شدم .
معتمدی در صورتی که در این مسابقات شرکت نمی کرد امیدش برای حضور در بازی های المپیک آینده کم می شد.
ضمن آنکه علی داودی نیز این فرصت را پیدا کرد تا پیش از برگزاری رقابتهای جهانی عربستان ، در یک دوره رقابتهای بین المللی شرکت کند و خود را محک بزند.
من از علت عدم شرکت علی هاشمی در رقابتهای کوبا خبر ندارم . شاید این وزنه بردار دچار مصدومیت شده باشد و یا اینکه نتوانسته است به شرایط ایده آل برای شرکت در این مسابقات برسد.
با توجه به این امراز شانس هاشمی برای حضور در بازی های المپیک پاریس بسیار کاسته شده است.
مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران به سرمایه گذاری کشورهای مطرح در این رشته ورزشی ازجمله چین در اوزان المپیکی اشاره کرد و گفت : رقابتهای وزنه برداری قهرمانی آسیا که به تازگی در شهر جینجو کره جنوبی برگزار شد ، نشان داد که کشورهای مطرح در این رشته ورزشی نگاه ویژه ای به آماده کردن وزنه برداران خود در اوزان المپیکی دارند .
به عنوان مثال چینی ها از هم اکنون تمام نگاهشان به اوزان المپیکی است که در بازی های المپیک صاحب مدال شوند.
مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران به وضعیت وزنه برداران دختر کشورمان نیز اشاره کرد و گفت : وزنه برداری بانوان در ایران دارای استعدادهای بسیار خوبی است با توجه به اینکه این رشته یک رشته زمان بر است وزنه برداری دختران در کشورمان نیاز به زمان زیادی دارد. من مطمئن هستم که بزودی دختران وزنه بردار کشورمان در رقابتهای مختلف بسان پسران برای کشورمان افتخار کسب خواهند کرد.
خورشیدی فر در باره کادر فنی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران که بیش از دو ماه است هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده گرفته اند نیز گفت : از زمانی که نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران برگزیده شده است و بهمن زارع و وحید ربیعی به عنوان دستیار او را همراهی می کنند ، برخی از افراد در سخنانی به مخالفت با آنان پرداخته اند که به نظرم این مخالفت ها از روی حسادت است چرا که نصیرشلال چه دردوران قهرمانی اش و چه در زمانی که در زمانی که به عنوان مشاور و مربی در خدمت تیم ملی بود کارنامه خوبی از خود به نمایش گذاشته است ضمن آنکه بهمن زارع با داشتن تجارب بسیار و وحید ربیعی با تحصیلات عالیه دستیاران بسیار خوبی برای نصیرشلال هستند.

دیدگاهتان را بنویسید