خسرو کفیلی

هدف اصلی اعزام تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در رقابتهای جهانی کلمبیا ، افزایش حدنصاب های شخصی و کسب تجربه است.
کوروش باقری مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در آستانه اعزام با تاخیر این تیم به رقابتهای جهانی کلمبیا که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز دارد ، با بیان این مطلب گفت : تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران با چهار وزنه بردار به نام های سیده الهام حسینی ، الهه رزاقی ، پریسا نورعلی و زینب شیح حسن ارباب در این مسابقات که بسیار با اهمیت است شرکت خواهند کرد .
او با اشاره به گروه بندی اوزان مختلف این مسابقات گفت : از میان چهار وزنه بردار دختر کشورمان که به این مسابقات اعزام می شوند سه نفر در گروه بی و یک نفر در گروه سی قرار دارند که این امر حاکی از سطح بالای این پیکارهای جهانی است و من از این امر بسیار خوشحال هستم .
باقری با ابراز رضایت از تمرینات سخت وزنه برداران دختر کشورمان در اردوهای آمادگی تصریح کرد:همانطور که پیش از این نیز عنوان کرده بودم وزنه برداری بانوان ایران برای قرار گرفتن در میان تیم های برتر جهان نیاز به زمان دارد ، برای من اکنون این مهم است که الهام حسینی و الهه رزاقی در این رقابتهای جهانی حدنصاب های خود را افزایش دهند و نورعلی و شیخ حسن ارباب نیز به رکوردهای تمرنی خود دست یابند ضمن آنکه این وزنه برداران به تجارب خود نیز بیفزایند.
در صورتی که این اتفاق در رقابتهای جهانی رخ دهد ، تلاش کادر فنی تیم ملی و ملی پوشان در مسیر صحیح قرار داشته است.
مشاور فنی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران به سطح بالای این مسابقات اشاره کرد و گفت : با توجه به شمار وزنه برداران کشورهای شرکت کننده ، حدنصاب های اعلام شده برای گروه بندی اوزان مختلف از هم اکنون می توان گفت که این مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار می شود.
او در باره برنامه های آتی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی و بازی های آسیایی هانگ ژو اظهارداشت : برای حضور در این دو رویداد مهم برنامه ای تدوین و بزودی به فدراسیون وزنه برداری ارائه خواهد شد. با توجه به زمانی که در اختیار داریم پس از بازگشت از رقابتهای جهانی و زمان استراحتی که برای وزنه برداران دختر در نظر گرفته شده است نسبت به برگزاری اردوهای آمادگی تا زمان اعزام به رقابتهای فوق اقدام خواهیم کرد.
مدیر تیم های ملی وزنه برداری ایران در باره وضعیت تیم اعزامی مردان کشورمان به این مسابقات نیز گفت : از میان هفت ملی پوش وزنه برداری پسر کشورمان اعزامی به کلمبیا تنها حافظ قشقایی وزنه بردار دسته ۶۷ کیلوگرم کشورمان در گروه بی قرار دارد و شش وزنه بردار دیگر در گروه آ به رقابت با حریفانشان می پردازند.با اینکه قشقایی در گروه بی قرار گرفته است ولی این وزنه بردار در حرکت دوضرب این دسته شانس کسب مدال دارد که امیدوارم این اتفاق رخ ددهد.
در باره دیگر ملی پوشان وزنه برداران پسر کشورمان نیز باید بگویم که تمامی آنان بر روی کاغذ شانس کسب مدال دارند.
من به خوبی می دانم که این وزنه بردار کار بسیار سختی در این مسابقات دارند چرا که بهترین های جهان ضمن تلاش برای مدال در پی کسب امتیازات لازم برای حضور در بازی های المپیک پاریس هستند.
باقری با اشاره به آنالیز اوزان مختلف توسط کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با انتشار استارت لیست رقابتهای جهانی کلمبیا ، به آنالیز حریفان ملی پوشان کشورمان پرداخته اند و با گرفتن وزنه های مناسب تمام تلاش خود را برای کسب مدال بکار خواهند برد.

دیدگاهتان را بنویسید