خسرو کفیلی

کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری به ریاست حسین رضازاده رییس سابق این فدراسیون و دیگر اعضا ، در پی استعفای علی حسینی تشکیل جلسه داد و در پایان همانطور که پیش بینی می شدو با توجه به نتایج حاصله از حضور تیم کشورمان در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در ترکیه ، رقابتهای آسیایی بحرین و پیکارهای جهانی کلمبیا موافقت خود را با این استعفا اعلام کرد و سایه علی حسینی را بر تیم ملی وزنه برداری ایران محو نمود .
علی حسینی که چند روز پیش از کناره گیری علی مرادی از ریاست فدراسیون وزنه برداری با حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر ابطال انتخایات ریاست این فدراسیون در سال ۱۳۹۸ ، حکم سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران را پذیرفت چندی پیش با ادعای عدم پاسخ سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری به درخواست هایش از سمت خود استعفا کرده بود.
کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که از قهرمانان گذشته این رشته ورزشی همچون حسین رضازاده ، حسین توکلی ، بهداد سلیمی ، بهمن زارع ، کمال موسوی و … با کوله باری از تجربه حضور در رقابتهای جهانی و بازی های المپیک و کسب مدال های رنگارنگ از این پیکارها تشکیل شده است ، به درخواست سرپرست فدراسیون وزنه برداری تشکیل جلسه دادند و پس از بررسی عملکرد علی حسینی در رقابتهای جهانی کلمبیا که حکم انتخابی بازی های المپیک ۲۰۲۴ را نیز داشت ، موافقت خود را با استعفای سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اعلام کردند.
با موافقت کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با کنار گذاشتن علی حسینی از سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ، مسوولان این فدراسیون از هم اکنون می بایست به دنبال جانشینی برای او باشند.
دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری درحالی انتخاب سرمربیگری جدید تیم ملی وزنه برداری ایران را به پس از انتخاب رییس جدید فدراسیون وزنه برداری موکول کرده اند که ملی پوشان وزنه برداران کشورمان سال آینده باید در چند رویداد سخت شرکت کنند.
پیکارهای آسیایی کره جنوبی ، بازی های آسیایی هانگ ژو و رقابتهای جهانی عربستان که جزو رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هستند ، سه رویدادی هستند که ملی پوشان وزنه برداری ایران از هم اکنون باید خود را برای شرکت در آنها آماده کنند.
با توجه به این سه رویداد مهم به نظر می رسد ، سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری در صورتی که بتواند نظر اعضای مجمع عمومی این فدراسیون را به برنامه هایش جلب کند و آرای آنان را در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری بدست آورد از هم اکنون می بایست در اندیشه فردی با تجربه برای هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران باشد.
گزینه هایی همچون کوروش باقری و حسین توکلی با کوله باری از تجربه در کنار مربیان جوانانی همچون نواب نصیرشلال ، وحید ربیعی و … گزینه هایی هستند که از شانس بیشتری برای تصدی پست سرمربیگری تیم ملی وزنه برداری ایران دارند.

دیدگاهتان را بنویسید