خسرو کفیلی

بهترین وزنه بردار هفته پایانی لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران جدی ترین حریف داخلی خود برای پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران را کیانوش رستمی دانست.
میر مصطفی جوادی ملی پوش جوان دسته ۸۱ کیلوگرم وزنه برداری ایران که با تغییر اوزان المپیکی از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری قصد دارد به یک دسته بالاتر برود ،با بیان این مطلب گفت : با اینکه در وزن ۸۹ کیلوگرم وزنه برداران خوبی در کشورمان داریم ولی من معتقدم که کیانوش رستمی جدی ترین رقیب من برای پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران است.
ملی پوش استان البرز کشورمان که به تازگی در هفته پایانی لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران در رقابت با کیانوش رستمی و دیگر وزنه برداران دسته ۸۹ کیلوگرم قهرمان شد ، گفت :من با وجودی که نزدیک به ۸۲ کیلوگرم وزن داشتم بنا به صلاحدید کادرفنی تیم ملی حفاری اهواز در دسته ۸۹ کیلوگرم شرکت کردم و در رقابتی نزدیک توانستم عنوان نخست این وزن را کسب کنم و امتیازات خوبی برای تیم خود بدست آورم.
کسب عنوان نخست این دسته در حالی حاصل شد که نه من و نه دیگر ملی پوشان شرکت کننده در لیگ از جمله رستمی نیز در شرایط ایده آل قرار نداشتم ولی من از این فرصت استفاده کردم و قهرمان شدم.
او که در حرکت این دسته در رقابتهای لیگ با اختلاف بسیاری به علیرضا معینی وزنه بردار جوان اصفهانی تیم ذوب آهن باخت ، از این وزنه بردار به نیکی یاد کرد وگفت : معینی از جمله وزنه برداران جوان مستعد کشورمان بشمار می رود . این وزنه بردار یک ضرب زن بسیار خوبی است . معینی برای اینکه بتواند به یک وزنه بردار خوب تبدیل شود نیاز است ضعف های حرکت دوضرب خود را برطرف کند.
ملی پوش وزنه برداری ایران که با حذف از رقابتهای جهانی کلمبیا از او به عنوان ناکام بزرگ کشورمان از این رویداد مهم یاد می شود ،‌ در خصوص حضورش در دسته ۸۹ کیلوگرم افزود : هدف غایی من حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس است و برای تحقق این امر پس از تغییر اوزان المپیکی از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری تصمیم گرفتم به دسته ۸۹ کیلوگرم صعود کنم تا شانسم برای حضور در این بازی ها افزایش یابد.
برخلاف برخی ابراز نظرها ، به نظر من افزایش وزن بسیار سخت تر از کاهش وزن است. با تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی کار افزایش وزن من آسان تر خواهد شد.
جوادی به آغاز تمرینات سبکش پس از پایان لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور پس از یک دوره استراحت کوتاه برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به منظور حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار خواهد شد ، اشاره کرد و اظهارداشت : با پایان لیگ یک دوره استراحت کوتاه انجام دادم و اکنون تمرینات سبک خود را آغاز کرده ام و در انتظار تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی هستم .
رقابتهای آسیایی کره جنوبی که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را دارد ، برای من از اهمیت بسیاری برخوردار است . پس از ناکامی در رقابتهای جهانی کلمبیا تمام تلاش خود را در رقابتهای آسیایی انجام خواهم داد تا در جمع شانس های حضور در بازی های المپیک قرار گیرم .
پس از آن نوبت به بازی های آسیایی هانگ ژو و آنگاه رقابتهای جهانی عربستان است . به همین خاطر از هم اکنون باید خود را برای شرکت در رقابتهای سال آتی آماده کنم .
ملی پوش وزنه برداری ایران به انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری که قرار است ۱۵ اسفند ماه برگزار شود و موافقت کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با استعفای سعیدعلی حسینی سرمربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره کرد و گفت :‌ بی شک دو نامزد شرکت در انتخابات فدراسیون وزنه برداری برنامه های خود را تدوین کرده اند .
هر یک از این دو نامزد پس از اخذ آرای لازم از مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری با توجه به زمان باقی مانده تا رقابتهای آسیایی کره جنوبی نسبت به معرفی سرمربی جدید تیم ملی اقدام و پس از آن اردوی آمادگی تیم ملی را دایر خواهند کرد.
وظیفه من بسان دیگر ملی پوشان وزنه برداری حضور در اردوهای آمادگی و انجام تمرینات سخت برای کسب افتخار در رویدادهای مختلف برای کشورمان است.
جوادی در خصوص شرکتش در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی ایران که هفته آینده در ایلام برگزار خواهد شد ، گفت : من قصد ندارم در این مسابقات شرکت کنم و خود را برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی آماده می کنم.
ملی پوش وزنه برداری ایران از ناکامی در رقابتهای جهانی کلمبیا به عنوان بدترین خاطره ورزشی اش یاد کرد و گفت : من درس های بسیاری از این رویداد کسب کردم و امیدوارم دیگر شاهد چنین ناکامی نباشم .

دیدگاهتان را بنویسید