خسرو کفیلی

رو دست یوردان گئورگی ایوانف مربی خارجی به ایران نیامده است.
بهمن زارع دستیار اسبق ایوانف سرمربی بلغاری اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : در میان مربیان خارجی ای که تاکنون در راس تیم ملی وزنه برداری ایران قرار گرفته اند هیچ یک به اندازه ایوانف برای وزنه برداری ایران مفید نبوده است.
به همین خاطر است که از این مربی بلغاری به عنوان پدر وزنه برداری نوین ایران نام برده می شود.
او افزود : انگیزه و دانش بسیار ایوانف و ایجاد شرایط مناسب و داشتن شاگردان مستعد سبب شد که وزنه برداری ایران در دورانی که ایوانف هدایت ملی پوشان وزنه برداری کشورمان را برعهده داشت به بهترین نتایج دست یابند.
پس از ایوانف ، مربیان بلغاری بسیاری هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را برعهده گرفتند ولی هیچ یک از آنان کارایی ایوانف را نداشت.
من نمی گویم که تمام کارهای ایوانف درست بوده است ، ولی در آن زمان برنامه های تمرینی نوینی را دراختیار وزنه برداری ایران گذاشت .
زارع که عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری نیز هست ،در ادامه اظهارداشت :‌ در آستانه انتخاب سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران من معتقد هستم شاگردان خوبی از سوی ایوانف در ایران تربیت شده اند که می توانند سکان دار هدایت تیم کشورمان باشند.
مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران به آمادگی اش برای در اختیار گذاشتن تجاربش به مربیان جوان کشورمان گفت :‌ من پیش از این نیز اعلام کرده ام با وجود داشتن مربیان تحصیل کرده آماده است که تمام تجارب خود در اختیار آنان قرار دهد.
او تصریح کرد : همانطور که زمانی شرایط برای من ایجاد شده که در جمع کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران قرار گیرم اکنون نیز معتقدم که باید شرایط برای مربیان جوان و با دانش فراهم شود که در این کادر قرار گیرند.
من به خوبی می دانم که حساسیت ویژه ای در انتخاب سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و دیگر اعضای این کادر وجود دارد ولی باید شرایط برای مربیان جوان ایجاد شود تا بتوانند توانایی های خود را نشان دهند.
زارع گفت : همانطور که تیم ملی وزنه برداری ایران نیاز به پشتوانه سازی دارد ، در دو بخش مربیگری و مدیریتی نیز باید به دنبال پشتوانه سازی باشیم .
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به وجود افراد تحصیل کرده در خانواده وزنه برداری که علاقه وافری برای حضور در عرصه مربیگری و مدیریتی دارند ، گفت :‌ مسوولان فدراسیون وزنه برداری همانطور که برای پشتوانه سازی تیم ملی وزنه برداری ایران برنامه هایی تدوین می کنند در بخش های مربیگری و مدیریتی نیز باید بستر مناسب ایجاد شود که در این دو بخش در آینده دچار خلا نشویم .
زارع که در این فصل در کنار حسین توکلی هدایت تیم سایپا را در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران برعهده داشت ، از کسب عنوان سومی این تیم در لیگ ابراز رضایت کرد و گفت : هدف گذاری کادر فنی تیم سایپا با توجه به وزنه بردارانی که توانستیم به خدمت بگیریم همین عنوان سومی بود.
تیم سایپا در روزهای پایانی آغاز لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران بسته شد و امیدوارم در صورت تداوم تیمداری این باشگاه در لیگ وزنه برداری در فصل آینده تیمی قدرتمند روانه مسابقات شود.
او با ارزیابی مثبت از برگزاری لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران اظهارداشت : برگزاری لیگ ضمن آنکه منبع درآمدی برای وزنه برداران خواهد بود نقش موثری در آمادگی وزنه برداران برای شرکت در اردوهای آمادگی تیم ملی و بستری مناسب برای شناسایی وزنه برداران جوان خواهد بود.
من معتقدم ، داشتن لیگهای پویا با حضور تیم های قدرتمند نقش موثری در داشتن تیم ملی قدرتمند دارد.
مربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران تصریح کرد : با بستر سازی ای که از سوی مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای حضور باشگاه های متمول در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور صورت گرفته است ، امید می رود فصل آینده لیگ پویا تر از سال های گذشته داشته باشیم .
زارع در پایان سال آینده را سالی شلوغ برای وزنه برداری ایران دانست و گفت : شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی ، بازی های آسیایی هانگ ژو و رقابتهای جهانی عربستان از جمله مسابقاتی است که تیم کشورمان باید در آنها شرکت کنند.
این مسابقات جزو پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز هست از همین رو من معتقدم که باید هر چه زودتر اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در این مسابقات تشکیل شود.

دیدگاهتان را بنویسید