خسرو کفیلی
کیانوش رستمی در هفته سوم لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران برای تیم سایپا وزنه خواهد زد.
بهمن زارع مربی تیم سایپا در آستانه برگزاری هفته پایانی لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور که به میزبانی تیم ملی حفاری اهواز برگزار خواهد شد ، با بیان این مطلب گفت : کیانوش را در هفته دوم لیگ به علت آنکه دوران ریکاوری را پس از بازگشت از رقابتهای جهانی کلمبیا می گذراند در اختیار نداشتیم ولی این وزنه بردار که می رود به روزهای اوج خود در صحنه های داخلی و خارجی بازگردد ، در هفته سوم به رقابت با حریفان خواهد پرداخت.
او در باره وضعیت پیمان جان ملی پوش سابق وزنه برداری این تیم نیز گفت : پیمان جان از ناحیه کمر دچار مصدومیت شده بود و به تشخیص حسین توکلی سرمربی تیم سایپا از او در هفته دوم استفاده نکردیم ولی این وزنه بردار در این هفته به اهواز خواهد امد و در صورت صلاحدید توکلی در ترکیب تیم سایپا قرار خواهد گرفت. در باره وضعیت آیت شریفی ملی پوش فوق سنگین این تیم هم بگویم که آیت تمرینات خوبی را در یک ماه گذشته پشت سرگذاشته است و آماده رقابت با علی داودی و علیرضا یوسفی دو وزنه بردار خوب دسته فوق سنگین کشورمان در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور است.
مربی تیم ملی وزنه برداری سایپا در ادامه گفت : مجید عسگری ، جابر رضاییان و دیگر وزنه برداران این تیم نیز در شرایط خوبی هستند و آماده شرکت در لیگ هستند.
زارع که تیمش پس از تیم های ملی حفاری اهواز و ذوب آهن اصفهان در رده سوم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور قرار دارد با ابراز رضایت از وضعیت این تیم در جدول رده بندی گفت : تیم سایپا پس از سال ها بار دیگر در لیگ وزنه برداری سرمایه گذاری کرده است که جای تقدیر از مسوولان این باشگاه دارد . تیم سایپا در روزهای پایانی آغاز لیگ تشکیل شد به همن خاطر ما نتوانستیم بسان تیم های ملی حفاری اهواز و ذوب آهن اصفهان یارگیری کنیم به همین خاطر اکنون با محدودیتهایی در خصوص استفاده از وزنه برداران روبه رو هستیم . این تیم با توجه به بودجه ای که در اختیار داشت حتی نتوانست در نیم فصل نقل و انتقالات نیز وزنه برداری در اختیار بگیرد.
با این وجود ایستادن در رده سوم لیگ برای تیم سایپا که پس از سال ها نخستین حضورش را در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران تجربه می کند ، خوب است.
بی شک در صورت تداوم سرمایه گذاری تیم سایپا در لیگ وزنه برداری این تیم با قدرت بیشتری در فصل آینده لیگ شرکت خواهد کرد.
زارع به پرداخت قسط اول وزنه برداران تیم سایپا اشاره کرد و گفت : قسط اول مبلغ قرارداد وزنه برداران تیم سایپا در زمان تعیین شده پرداخت شده است و وزنه برداران این تیم هیچ مشکلی از نظر دریافتی خود ندارند.
او به نحوه برگزاری لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور به صورت متمرکز ایراد گرفت و گفت : من پس از بیش از یک دهه بار دیگر فرصت یافتم که در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور به مربیگری بپردازم .
در آن سال ها به دلیل شمار بسیار تیم های شرکت کننده، لیگ به صورت رفت و برگشت برگزار می شد ولی اکنون این چنین نیست . برگزاری رقابتهای لیگ به صورت متمرکز و آن هم در سه هفته تاثیر مستقیم در مبلغ قرارداد وزنه برداران دارد چرا که مسوولان باشگاه ها با افزایش مبلغ قرارداد وزنه برداران به علت شمار کم رقابتها مخالف هستند.
مربی تیم سایپا به حضور تیم برتر رقابتهای لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور در پیکارهای قهرمانی باشگاه های آسیا در سال های نه چندان دور اشاره کرد و گفت : پیش از این تیم قهرمان لیگ ایران در پیکارهای باشگاه های ایران شرکت می کرد که این امر موجب ایجاد انگیزه نزد وزنه برداران و مسوولان باشگاه ها می شد ولی اکنون چند سالی است که کنفدراسیون وزنه برداری آسیا چنین مسابقات را برگزار نمی کند.
زمانی بود که چهار تیم از ایران در رده های سنی جوانان و بزرگسالان باشگاه های آسیا شرکت می کردند.
شرکت در رقابتهای وزنه برداری باشگاه های آسیا باعث می شد که وزنه بردارانی که زیر سایه ملی پوشان وزنه برداری کشورمان قرار داشتند فرصت حضور در یک رویداد قاره ای را داشته باشند.
مسوولان فدراسیون وزنه برداری ایران می بایست با رایزنی با دست اندرکاران کنفدراسیون وزنه برداری آسیا خواستار برگزار پیکارهای باشگاه های قاره کهن شوند.
زارع تصریح کرد : به نظر من فدراسیون وزنه برداری در صورت ایجاد شرایط لازم می بایست نسبت به برگزاری لیگ های وزنه برداری رده های سنی جوانان و حتی نوجوانان و برگزاری رقابتهای چند جانبه با حضور استان های همجوار اقدام کند و زمینه پویایی وزنه برداری ایران را با برگزاری چنین مسابقاتی فراهم نماید.

دیدگاهتان را بنویسید