خسرو کفیلی

سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران ، به کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری دعوت خواهد شد تا به سووالات اعضای این کمیته پاسخ دهد و از عملکرد خود در رقابتهای جهانی کلمبیا دفاع کند.
با بازگشت تیم ملی وزنه برداری ایران از بوگوتا محل برگزاری رقابتهای جهانی وزنه برداری که حکم انتخابی بازی های المپیک پاریس را نیز داشت ، کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که افرادی همچون حسین رضازاده ، حسین توکلی ، بهمن زارع ، سیدکمال موسوی و … در آن حضور دارند ، تشکیل جلسه خواهد داد تا عملکرد سعید علی حسینی سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که چندی است هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده گرفته است ، پس از استماع سخنان او بررسی کنند.
علی حسینی که خرداد ماه گذشته در روزهای پایانی ریاست علی مرادی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری که به حکم دیوان عدالت اداری از سمت خود کناره گیری کرد ، به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران قراردادی سه ساله با این فدراسیون منعقد کرد و با حضور سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری در سمتش ابقا شد، عملکردش در رقابتهای جهانی کلمبیا با انتقاداتی از سوی منتقدان روبه رو شده است.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که پیش از حضور در کلمبیا ، هدایت ملی پوشان وزنه برداری ایران را در رقابتهای وزنه برداری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و رقابتهای آسیایی بحرین برعهده داشت ، اکنون باید پاسخگوی نتایج نه چندان مناسب برخی از ملی پوشان کشورمان در این رویداد مهم باشد.
علی حسینی که پیش از اعزام تیم هفت نفره وزنه برداری ایران متشکل از حافظ قشقایی ، سید مصطفی جوادی ، کیانوش رستمی ، رضا دهدار ، مهدی کرمی ، آیت شریفی و علی داودی به بوگوتا در حالی از شانس تمامی ملی پوشان کشورمان برای کسب مدال به ویژه در تک حرکات سخن گفته بود ، که از میان این هفت نفر تنها سه نفر به مدال دست یافتند و تنها یک نفر از آنان موفق به کسب مدال مجموع نیز شد.
رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان به مدال های طلا و نقره حرکات یک ضرب و مجموع و کیانوش رستمی و مهدی کرمی نیز در اوزان ۸۹ و ۱۰۹ کیلوگرم به مدال نقره دست یافته بودند.
حافظ قشقایی در دسته ۶۷ کیلوگرم در رده نوزدهم ، سید مصطفی جوادی در حرکت دو ضرب دسته ۸۹کیلوگرم اوت کرد و علی داودی و آیت شریفی ملی پوشان اوزان فوق سنگین کشورمان نیز در رده های چهارم و ششم قرار گرفتند.
با توجه به این نتایج اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که پیش از این از عملکرد علی حسینی در رقابتهای آسیایی بحرین که چندی پیش در منامه برگزار شده بود ، نارضایتی خود را به سرپرست فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده بودند ، در نشست خود به جز سووالات فنی پرسش هایی در خصوص چرایی قرار گرفتن قشقایی در رده نوزدهم در حالی که از او به عنوان یکی از شانس های کسب مدال تک حرکات نام برده شده بود و یا دلایل حذف جوادی که یکی از امیدهای تیم ایران برای کسب مدال مجموع بشمار می رفت و یا ناکامی ملی پوشانی همچون کیانوش رستمی ، مهدی کرمی و علی داودی در زدن حرکات دوم و سوم حرکت دوضرب که می توانست آنان را صاحب مدال کند ، از علی حسینی خواهند پرسید.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران که تاکنون از حمایت های انوشیروانی برخوردار بوده است ، در حالی درنشست کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری حاضر خواهد شد که از هم اکنون می توان پیش بینی کرد که در صورتی که نتواند نظر اعضای این کمیته را با دلایل خود جلب کند ، تصمیمات اتخاذ شده در این نشست می تواند در آینده مربیگری او در سطوح ملی تاثیر گذار باشد.

دیدگاهتان را بنویسید