خسرو کفیلی

رایزنی ها برای اعزام تیم ملی وزنه برداری کارگران ایران به رقابتهای برون مرزی ادامه دارد.
علی کردی رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری با بیان این مطلب گفت‌: طبق برنامه قرار بود که تیم ملی وزنه برداری کارگران ایران همه ساله در رقابتهای بین المللی جام سلیمان اوغلو ترکیه شرکت کند که متاسفانه امسال تاکنون دعوت نامه شرکت در این مسابقات از سوی فدراسیون وزنه برداری ترکیه به فدراسیون وزنه برداری ارسال نشده است و درتقویم فدراسیون جهانی وزنه برداری نیز برگزاری این مسابقات گنجانده نشده است . با توجه به این امر این امکان وجود دارد که رقابتهای فوق در زمان تعیین شده برگزار نشود از همین رو چندی است رایزنی های خود را با مسوولان فدراسیون وزنه برداری آغاز کرده ایم تا زمینه شرکت وزنه برداران کارگر کشورمان در یک رویداد بین المللی را فراهم کنیم .
او افزود : در این راستا سرپرست فدراسیون کارگری بزودی با سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری دیدار و در این خصوص به گفت وگو خواهد پرداخت.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری هدف از شرکت در رقابتهای برون مرزی را ایجاد انگیزه نزد وزنه برداران کارگر کشورمان عنوان کرد و گفت : برای ایجاد انگیزه نزد وزنه بردارانی که در لیگ وزنه برداری کارگران ایران و رقابتهای قهرمانی کشور عناوین برتر را کسب می کنند ، قصد اعزام آنان را به یک رویداد برون مرزی داریم .
کردی به برگزاری رقابتهای بین المللی وزنه برداری قهرمانی شرکت های جهان در جزیره کیش نیز گفت : در این خصوص نامه نگاری با فدراسیون جهانی کارگری صورت گرفته است ولی با توجه به اینکه مسوولان ایرانی قصد دارند افزون بر رقابتهای وزنه برداری ، در سه رشته دیگر نیز میزبان ورزشکاران کارگر برخی از کشورهای جهان باشند ، هنوز زمان آن تعیین نشده است. برای شرکت در رقابتهای وزنه برداری از برخی کشورهای منطقه دعوت به عمل خواهیم آورد.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری در باره برگزاری دور رفت لیگ وزنه برداری کارگران ایران در مراغه گفت : دور رفت دومین دوره لیگ وزنه برداری کارگران ایران را با شرکت ۹ تیم از شهرهای مختلف در پنج وزن به میزبانی مراغه برگزار کردیم .
حدنصاب های ثبت دراوزان مختلف این مسابقات ، خود گویا برگزاری مطلوب این پیکارهاست.
طبق برنامه تدوین شده دور برگشت لیگ وزنه برداری کارگران ایران را در روزهای ۹ و ۱۰ آذر ماه در کرج برگزار خواهیم کرد تا چهره تیم های برتر مشخص شوند.
او به تعویق برگزاری لیگ وزنه برداری کارگران زن کشورمان اشاره کرد و گفت : با اینکه استقبال نسبتا خوبی ازبرگزاری این مسابقات صورت گرفته بود ولی تصمیم گرفتیم ، این لیگ را از سال آینده با شرکت وزنه برداران زن کارگر برگزار کنیم .
رییس انجمن فدراسیون کارگری به برگزاری مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران ایران در خوزستان در دی ماه سال جاری ودر یکی از شهرهای خوزستان نیز اشاره کرد و گفت : این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی وزنه برداری کارگری ایران را نیز دارد و انتظار داریم استقبال خوبی از این مسابقات بشود.
کردی به قرار گرفتن رشته کراسفیت کارگران زیر نظر این انجمن اشاره کرد و گفت : با توجه به استقبالی که از این رشته ورزشی شده است ، کراسفیت کارگری زیر نظر انجمن وزنه برداری قرار گرفت و بزودی رقابتهایی را در این رشته ورزشی در سطح کشوری برگزار خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید