خسرو کفیلی

کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری بزودی تشکیل جلسه خواهد داد و درباره چگونگی حضور ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو تصمیم گیری خواهد کرد.
حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب افزود : این کمیته پس از بازگشت نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران از هاوانا محل برگزاری رقابتهای جایزه بزرگ کوبا و سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری از ازبکستان ، تشکیل جلسه خواهد داد و نسبت به چگونگی حضور ملی پوشان کشورمان در دو رویداد فوق که از اهمیت بسیاری برای وزنه برداری ایران برخوردار است ، تصمیم گیری می کند.
او افزود : اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری پس از استماع گزارش کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از وضعیت ملی پوشان کشورمان حاضر در اردوی آمادگی تیم ملی با سنجیدن تمامی جوانب نقطه نظرات خود را در خصوص چگونگی حضور ملی پوشان کشورمان در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو ارائه خواهد کرد.
رضازاده تصریح کرد : رقابتهای جهانی عربستان با توجه به اینکه از مهمترین پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس است از اهمیت بسیاری برخوردار است ضمن آنکه کسب مدال از بازی های آسیایی هانگ ژو برای کاروان ورزشی کشورمان نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است.
کاروان ورزشی ایران همیشه بر روی مدال هایی که وزنه برداران از این رویداد مهم کسب کرده اند ، حساب ویژه ای بازکرده است.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره عدم حضور کیانوش رستمی در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران گفت : تاکنون گزارشی در این خصوص به کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری ارائه نشده است.
بدون تردید کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از بررسی همه جوانب با این کار موافقت کرده است ولی کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در صورت ارائه گزارش این موضوع را بررسی خواهد کرد.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره نزدیک شدن به زمان پایان دوران قهرمانی برخی از ملی پوشان این رشته ورزشی نیز گفت : بی شک هر وزنه برداری بهتر از دیگران می داند که چه زمانی باید از دنیای قهرمانی خداحافظی کند ، وزنه برداری یک رشته رکوردی است و هر وزنه برداری که بهتر وزنه بزند می تواند به عضویت تیم ملی در می آید.
ملی پوش سابق وزنه برداری ایران در باره اوزان جدید المپیکی که از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری اعلام شده است ، اظهارداشت: فدراسیون جهانی وزنه برداری پیش از این نیز به دفعات اوزان المپیکی را تغییر داده است . با تغییر اوزان المپیکی اکنون شاهد تغییر اوزان وزنه برداران خواهیم بود، قانون اوزان جدید برای تمامی کشورهای عضو فدراسیون جهانی وزنه برداری یکسان است.
در کشورمان نیز وزنه بردارانی که بخواهند در اوزان المپیکی وزنه بزنند و شانس حضور در بازی های المپیک را داشته باشند، یا باید به وزن خود بیفزایند و یا وزن کم کنند.
دارنده چندین مدال جهانی و بازی های المپیک در دسته فوق سنگین به شرایط سه وزنه بردار فوق سنگین کشورمان که برای عضویت در تیم ایران به رقابت می پردازند گفت: علی داودی، آیت شریفی و علیرضا یوسفی سه وزنه بردار فوق سنگین کشورمان هستند که افزون بر جوانی از قدرت لازم برخوردار هستند . این وزنه برداران برای اینکه بتوانند به رکوردهای جهانی این رشته نزدیک شوند می بایست بر تمرینات خود بیفزایند.
با توجه به اینکه بهترین های جهان در این وزن در آسیا قرار دارند این سه وزنه بردار برای کسب افتخار در میادین مختلف رقابت سختی با حریفان خود خواهند داشت.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره شرایط وزنه برداران دختر کشورمان که خود را برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو و رقابتهای جهانی عربستان آماده می کنند نیز گفت : فدراسیون وزنه برداری بر خلاف برخی از گفته ها تمامی شرایط را برای وزنه برداران دختر کشورمان فراهم می کند تا آنان نیز بسان وزنه برداران پسر با آمادگی کامل در این دو رویداد شرکت کنند.
هدایت وزنه برداران دختر کشورمان را کوروش باقری یکی از بهترین مربیان ایران برعهده دارد و من مطمئن هستم که در سال های آینده در بخش وزنه برداری دختران نیز تیم ایران در میادین مختلف افتخار کسب خواهد کرد.
عضو هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری در باره مباحث مطرح شده در نشست سالانه این فدراسیون در اردبیل نیز گفت : در این نشست در باره مباحث مختلف بویژه مباحث مالی بحث و تبادل نظر به عمل آمد و برخی از مصوبات نیز به تایید اعضا رسید.
رضازاده که رییس انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان نیز هست در باره وضعیت ملی پوشان پاراوزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی امارات عربی متحده و بازی های پارا آسیایی هانگ ژو نیز گفت : اردوی آمادگی ملی پوشان پاراوزنه برداری ایران زیرنظر حسین توکلی هم اکنون در محلات دایر است و با پایان این اردو وزنه برداران پس از چند روز استراحت بار دیگر در اردو حضور خواهند یافت تا خود را برای شرکت در رقابتهای فوق آماده کنند.
در این اردو وزنه برداران جوان نیز حضور دارند چرا که رقابتهای جهانی امارات عربی متحده در رده های سنی جوانان و بزرگسالان برگزار خواهد شد.
هدایت وزنه برداران جوان کشورمان را ایوب بهتاج برعهده دارد.
او در پایان گفت : برای نخستین بار پاراوزنه برداران دختر کشورمان به رقابتهای جهانی و بازی های پاراآسیایی اعزام خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید