چالش سایکودرام با آهِ این همه فرشته؟
شایسته قنبری در ستاره سینما نوشت:
🔹سرانجام گناه فرشته به سکانس اعدام رسید. با یک داستانگویی پر ایهام چهارماهه که بنا بود آدمها و روابط را بشناسیم تا به سکانس اعدام برسیم.
🔹فرشته؟ کدام فرشته؟ مدتها همگان فکر میکردند واقعا با فرشته معصومی روبرو هستند که بناست بیگناه بالای دار برود ولی فقط یک نیم ساعت رویابافی قبل از اعدام فرشته که حامد عنقا با قرار دادن آن در اینجا، نشان داد که خوب بلد است با روان مخاطب بازی کند، معلوم کرد آنچه مخاطب از آن واهمه داشت، عین عینیت است
🔹وجه روانکاوانه درام گناه فرشته که میتواند برگ برنده فیلیمو نام گیرد، همینجا رو شد و دیگر شخصیت اصلی تغییر کرده است! شخصیت اصلی سریال نه داخل داستان بلکه “ذهن و روان مخاطب” است. حالا مخاطب که فهمیده بر فرض محال اگر فرشته، زنده میماند و اعدام نمیشد در نهایت قاتلِ مهتاب میشد، شاید راحتتر بتواند قضاوت نهایی را درباره نسبی بودن فرشتههای پرشمار روزگار ما، انجام دهد.
🔹بازی “گناه فرشته” با پرسوناژهای خود به جاهای باریکی رسیده و باید دید روند پایانبندی داستانی با همین ظرافت روانکاوی پیش میرود؟