خسرو کفیلی

بازگشت تیم سایپا به لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران را به فال نیک می گیریم .
بهمن زارع سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران و مربی کنونی تیم سایپا با بیان این مطلب گفت : تیم سایپا پس از سال ها دوری از مسابقات بار دیگر در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور سرمایه گذاری کرده است که این امر را به فال نیک گرفته و امیدوارم تیمداری این باشگاه و دیگر باشگا ه های متمول در لیگ همچنان ادامه داشته باشد.
او افزود : تیم سایپا در دهه ۸۰ قدرت برتر وزنه برداری ایران در رده باشگاهی بود و به دفعات عنوانی قهرمانی لیگ ایران و باشگاه های آسیا را بدست آورد و اکنون نیز با اینکه در دقیقه نود این تیم بسته شده است ولی تیم قدرتمندی را روانه مسابقات لیگ کرده و گرمی بخش پیکارها شده است.
مربی تیم سایپا با اشاره به خدمت گرفتن وزنه بردارانی همچون کیانوش رستمی ، آیت شریفی ، پیمان جان ، مجید عسگری و … در این فصل اظهارداشت : این تیم با داشتن چنین وزنه بردارانی رقابت سختی را با تیم های ذوب آهن اصفهان ، ملی حفاری اهواز و مناطق نفت خیز جنوب برای کسب جام قهرمانی خواهد داشت. بی شک در صورت تیمداری تیم سایپادر فصل آینده لیگ ، شاهد حضور قدرتمندتر این تیم خواهیم بود.
حضور تیم هایی همچون سایپا در لیگ باعث می شود لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور از دو قطبی بودن خارج شود . نگاهی به نتایج کسب شده در هفته اول لیگ نشان می دهد دیگر نمی توان از همان هفته اول قهرمان لیگ را مشخص کرد.
این نتایج نشان می دهد که اکنون چهار تیم شانس کسب جام قهرمانی لیگ را دارند.
افزون بر آن سرمایه گذاری باشگاه هایی همچون سایپا در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور ، منبع درآمد خوبی برای وزنه برداران نیز خواهد بود.
زارع به گنجاندن ماده ای در آیین نامه برگزاری لیگ مبنی بر استفاده اجباری از سه وزنه بردار جوان در قالب تیم های شرکت کننده در لیگ اشاره کرد و گفت : اجرای این آیین نامه ، انگیزه را نزد جوانان وزنه بردار دوچندان کرده است .
با اجرای این آیین نامه ، وزنه برداران جوان فرصت یافته اند به رقابت با وزنه برداران بزرگسال بپردازند و بر تجربه خود بیافزایند.
مربی تیم سایپا تهران با اشاره به برگزاری هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران در اواخر ماه جاری و دراهواز اظهارداشت : با اینکه وزنه برداران تیم سایپا در یک محل متمرکز نیستند ولی حسین توکلی سرمربی تیم و دستیارانش از وضعیت تمرین وزنه برداران در استان هایشان آگاه هستند و از آماده ترین وزنه برداران در هفته دوم استفاده خواهند کرد.
زارع که عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری نیز هست ، در باره تشکیل این کمیته برای ارزیابی عملکرد ملی پوشان و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی کلمبیا که چندی پیش در بوگوتا برگزار شد ، گفت : با توجه به مشغله کاری مسوولان فدراسیون وزنه برداری به ویژه حضور این مسوولان در دوحه برای شرکت در انتخابات کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و ایجاد بستر مناسب برای برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری به نظر می رسد این کمیته بزودی تشکیل و در خصوص مباحث مختلف و بحث و تبادل نظر به عمل آید.
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران به ثبت نام چهار نفر برای شرکت در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری اشاره کرد و گفت : از میان چهار نامزد شرکت در این انتخابات ، سه نفر از آنان جزو خانواده وزنه برداری هستند.
سجاد انوشیروانی ، ایوب بهتاج و جلیل امیری جزو خانواده وزنه برداری ایران هستند و برای شرکت در این انتخابات ثبت نام کرده اند.
زارع با حمایت از عملکرد سجاد انوشیروانی سرپرست فدراسیون وزنه برداری اظهارداشت :نقطه مثبت انوشیروانی داشتن انگیزه خدمت است.
او در مدت شش ماهی که به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری منصوب شده است فعالیت های مهمی انجام داده است ، چهار اعزام تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی به رقابتهای آسیایی و جهانی ، ایجاد وفاق بین خانواده وزنه برداری ، اقدام به پشتوانه سازی ، ایجاد بستر مناسب برای تمرینات ملی پوشان رده های گوناگون سنی در اردوهای آمادگی ، تعمیر کمپ تیم های ملی و … از جمله فعالیت های انوشیروانی در این مدت بوده است

دیدگاهتان را بنویسید