خسرو کفیلی

شیوه تمرینات رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران بگونه ای است که کادر فنی تیم ملی با تمرینات انفرادی او موافقت کرد.
حمید رشیدی سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران که شناخت کافی از دهدار دارد، با بیان این مطلب گفت : پس از بازگشت تیم ملی وزنه برداری ایران از بازی های آسیایی هانگ ژو ، دهدار با موافقت کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران تمریناتش را به تنهایی در زادگاهش انجام می دهد تا خود را برای شرکت در آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس که فروردین ماه سال جاری در تایلند برگزار می شود ، آماده کند.
نکته مثبت این امر آن است که این وزنه بردار خوزستانی زیر نظر مربی اصلی خود و روش این مربی کار می کند و نکته منفی آن این است که دهدار نمی تواند از تجارب دیگر ملی پوشان به هنگام تمرینات گروهی بهره بگیرد.
او افزود : با کنار رفتن مهدی کرمی و رسول معتمدی دو ملی پوش دیگر ایران در وزن ۱۰۲ کیلوگرم ، دهدار تنها وزنه بردار ایران در این دسته برای کسب سهمیه تیم کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس در این وزن است.
با توجه به حدنصاب کسب شده از سوی دهدار برای کسب سهمیه حضور در این بازی ها کار او برای حضور در بازی های المپیک پاریس بسیار سخت است.
این وزنه بردار برای این اینکه حضور خود را در مهمترین رویداد ورزشی جهان مسجل کند ، می بایست به حدنصاب مجموع ۴۰۰ کیلوگرم برسد که رسیدن به این حدنصاب با توجه به زمان باقی مانده تا شرکت در رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین رقابت گزینشی بازی های المپیک پاریس است ، بسیار سخت است ولی من امیدوارم دهدار با کسب این سهمیه چهره خوبی نیز در این بازی ها داشته باشد.
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری پایه ایران در باره عدم شرکت ملی پوشان با تجربه ایران و امیدهای وزنه برداری کشورمان برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس در رقابتهای آسیایی ازبکستان اظهارداشت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان با توجه به نزدیک بودن زمان برگزاری رقابتهای آسیایی ازبکستان و رقابتهای جام جهانی تایلند که هر دو حکم گزینشی این بازی ها را داشتند، ترجیح دادند که از وزنه برداران جوان در این رویداد قاره ای شرکت کنند.
ولی سووالی که اکنون مطرح است این است که این کادر چرا رسول معتمدی و مهدی کرمی دوشانس ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم را که نیاز به حضور در رقابتهای گزینشی داشتند به تاشکند اعزام نکردند.
افزون بر آن کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران چرا از وزنه برداران جوان بیشتری در ترکیب تیم کشورمان در تاشکند بهره نگرفت.
این کادر به تازگی از شماری از وزنه برداران جوان و یا وزنه بردارانی که به تازگی به رده سنی بزرگسالان آمده اند برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت به عمل آورده است که این وزنه برداران به حدنصاب های خوبی نیز در اردو دست یافته اند که این وزنه برداران می توانستند با حضور در رقابتهای آسیایی ضمن کسب مدال بر تجارب خود بیفزایند.
رشیدی که با هدایت تیم فولاد خوزستان زمینه کسب قهرمانی و یک عنوان سومی این تیم را در لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های ایران فراهم کرد در باره حضور دوباره این تیم در لیگ وزنه برداری اظهارداشت : با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد که تیم فولاد خوزستان در فصل آینده لیگ وزنه برداری حضور نداشته باشد.
من معتقدم استمرار حضور تیم های مختلف باشگاهی در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران داشتن سالن ویژه وزنه برداری در آن باشگاه است.
زمانی که یک باشگاه ورزشی ، سالن مخصوص وزنه برداری داشته باشد حضور ممتدی در لیگ های وزنه برداری باشگاه های کشور خواهد داشت در غیر این صورت چنین نخواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید