خسرو کفیلی

عزم جدی برای بازگشت باشگاه فولاد خوزستان به لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران وجود ندارد.
حمید رشیدی سرمربی سابق تیم فولاد خوزستان که به همراه این تیم جام قهرمانی لیگ جوانان و عنوان سومی لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور را کسب کرد با بیان این مطلب گفت : متاسفانه باید بگویم هیچ عزم جدی از سوی مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان و هیات وزنه برداری این استان برای رایزنی و ترغیب مسوولان باشگاه فولاد خوزستان برای تیمداری در فصل آینده لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور مشاهده نمی شود.
او با اشاره به حضور سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری در مجمع سالانه هیات وزنه برداری استان خوزستان و درخواست او از دست اندرکاران ورزش استان برای ترغیب مسوولان باشگاه فولاد خوزستان به منظور تیمداری در لیگ وزنه برداری اظهارداشت : با گذشت نزدیک به دو هفته هنوز هیچ حرکتی از سوی مسوولان ورزش استان برای رایزنی با مسوولان باشگاه فولاد مشاهده نشده است و به نظر می رسد که امسال نیز فولادی ها تیمی در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران نداشته باشند.
رشیدی با اشاره به استعدادهای بسیار وزنه برداری در استان خوزستان گفت : در دو فصلی که تیم فولاد خوزستان در لیگ های وزنه برداری جوانان و بزرگسالان باشگاه های ایران تیمداری کرد شاهد گرایش ورزشکاران استان خوزستان به این رشته ورزشی بودیم .
دو تیم مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری اهواز که از حمایت شرکت نفت برخوردار هستند با داشتن سالن های اختصاصی وزنه برداری سال هاست که در رشته وزنه برداری فعال هستند و در صورتی که مسوولان باشگاه فولاد خوزستان نیز اندک سرمایه گذاری در این رشته ورزشی انجام می دادند ، ضلغ سوم مثلث قدرت استان خوزستان در این رشته ورزشی شکل می گرفت.
افزون بر باشگاه فولاد خوزستان ، باشگاه هایی همچون آلومینیوم اراک ، مس کرمان ، سپاهان اصفهان و … که همه ساله صدها میلیارد در رشته فوتبال هزینه می کنند در صورتی که سالانه پنج میلیارد تومان سالانه در رشته وزنه برداری سرمایه گذاری می کردند ، بدون تردید وزنه برداری کشور به روزهای اوج خود باز می گشت.
سرمربی سابق تیم فولاد خوزستان به علاقه سرمایه گذاری باشگاه ها در رشتته کراسفیت اشاره کرد و گفت : با توجه به پولی که در رشته کراسفیت وجود دارد ، باشگاه ها علاقه مند به سرمایه گذاری در این رشته نوپا هستند ضمن اینکه این رشته از سوی مسوولان ورزش استان ها نیز مورد حمایت همه جانبه قرار می گیرد.
او در باره دلایل عدم همکاری اش با هیات وزنه برداری استان خوزستان که یکی از قطبهای وزنه برداری ایران بشمار می رود. ، گفت : متاسفانه مشکلاتی بین من و برخی دیگر از پیشکسوتان وزنه برداری استان خوزستان با رییس هیات وجود دارد و همین امر باعث شده است که پیشکسوتان وزنه برداری استان خوزستان همکاری لازم را نداشته باشند.
عدم همکاری با هیات وزنه برداری استان خوزستان بدان معنی نیست که ما در این رشته ورزشی فعالیتی نداریم ، من و تمامی پیشکسوتان وزنه برداری استان خوزستان تمام تجارب خود را در اختیار کادرهای فنی تیم های مناطق نفت خیز جنوب و ملی حفاری اهواز قرار می دهیم .
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به حضور سه وزنه بردار خوزستانی در تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو اشاره کرد و گفت : نخست باید از نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران تشکر کنم که زمینه بازگشت علی مکوندی ملی پوش سابق وزنه برداری کشورمان و برخی دیگر از وزنه برداران را به اردوی تیم ملی فراهم کرد.
مکوندی سابقه حضور در بازی های آسیایی جاکارتا را دارند و پس از سال ها دوری از رقابتهای این رشته ورزشی بار دیگر به اردوی تیم ملی دعوت شده است و او باید از این فرصت بوجود آمده استفاده کند.
سید ایوب موسوی دیگر وزنه بردار خوزستانی است که به اردوی تیم ملی دعوت شده است.
موسوی با حدنصابی که در رقابتهای آسیایی کره جنوبی بدست آورد به نظر من جایگاهی برای عضویت در تیم ملی برای شرکت در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی هانگ ژو نخواهد داشت.
این وزنه بردار از زمان باقی مانده باید حداکثر استفاده را کند و بر حدنصاب های خود بیفزاید.
رضا دهدار شرایطش از دو وزنه بردار دیگر خوزستانی بهتر است و امیدوارم بتواند افتخارات بیشتری برای وزنه برداری استان و کشور بدست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید