خسرو کفیلی

عدم کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس توسط وزنه برداران دختر کشورمان می بایست مورد نقد و بررسی شود.
اکبر خورشیدی فر مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان
ایران با بیان این مطلب گفت : من بر این باور هستم که فدراسیون وزنه برداری ، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان حمایت لازم را در برگزاری اردوهای آمادگی و اعزام ملی پوشان وزنه بردار دختر کشورمان به رقابتهای گزینشی بازی های المپیک به عمل آوردند و با اینکه انتظار می رفت که وزنه برداران دختر کشورمان حداقل در رنکینگ بهترین های اوزان مختلف برای کسب سهمیه بازی های المپیک در بین ۱۵ وزنه بردار برتر قرار گیرند ولی متاسفانه این چنین نشد که این امر نشان از عدم داشتن برنامه و استراتژی مناسب برای تحقق این امر بود.
او از سیده الهام حسینی به عنوان امید اول وزنه برداری بانوان ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک یاد کرد و گفت: متاسفانه حضور متعدد در رقابتهای مختلف و مصدومیت هایی که به جای بهبود ، تشدید شده بود و عدم حضور در یک دسته بالاتر که وضعیت این وزنه بردار را برای کسب سهمیه بهبود می بخشید مانع از تحقق این امر شد.
ضمن آنکه من معتقدم که می بایست فاطمه یوسفی و زینب شیخ ارباب را حفظ می کردیم و زمنیه حضور آنان را نیز در رقابتهای گزینشی فراهم می کردیم .
او تصریح کرد : مسوولان فدراسیون وزنه برداری نباید از این ناکامی ها به سادگی بگذرند و با تشکیل کمیته ای با حضور پیشکسوتان این رشته ورزشی به کنکاش در این خصوص بپردازند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران و دستیار یوردان گئورگی ایوانف مخالفت خود را با جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری کشورمان پیش از بازی های المپیک پاریس اعلام کرد و گفت : به نظر من کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران بهتر بود بسان دیگر کشورهای جهان پوست انداری در تیم ملی را پس از این بازی ها صورت می داد و همچنان از ملی پوشان با تجربه بهره می گرفتند و وزنه برداران جوان را در اختیار هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان قرار می داد تا با آنان کار کند.
او گفت : تیم ملی وزنه برداری ایران در سال های اخیر با وزنه بردارانی همچون سید ایوب موسوی ، مهدی کرمی ، حسین سلطانی ، کیانوش رستمی، امیر عزیزی ، امیر حقوقی و … در تمامی رقابتهای جهانی جز جهار تیم برتر جهان بوده است.
وزنه برداران با تجربه ایران که زیر ۳۰ سال سن دارند در حالی به اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت نشدند که سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری در ۳۱ سالگی عنوان نایب قهرمانی بازی های المپیک را کسب کرد.
خورشیدی فر در ادامه گفت : جوانگرایی در تیم ملی وزنه برداری ایران همانند طرح عدم استفاده از بازیکنان بالای ۲۷ سال در تیم ملی فوتبال ایران است که موجب شد شماری از بهترین های فوتبال کشورمان نتوانند در تیم ملی عضویت داشته باشند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در ادامه افزود : ملاک در وزنه برداری سن نمی باشد بلکه آمادگی و قدرت است ، وزنه برداری یک رشته رکوردی است و هر وزنه برداری که بیشتر وزنه بزند با هر سنی به اردوی تیم ملی باید دعوت شود.
خورشیدی فر در باره عملکرد چهار ملی پوش وزنه برداری کشورمان در رقابتهای جام جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بود به ویژه عملکرد رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان اظهارداشت : نقد و بررسی هر رویداد پس از پایان آن رویداد صورت می گیرد .
تیم ایران در رقابتهای جام جهانی تایلند از سه سهمیه ، به دو سهمیه دست یافت و رضا دهدار نتوانست سهمیه این دسته را کسب کند.
متاسفانه کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای دسته ۱۰۲ کیلوگرم در گرفتن وزنه برای دهدار اشتباه کردند.
هدف شرکت در این مسابقات قرار گرفتن در جدول رده بندی نبود بلکه کسب سهمیه بود و این کادر به جای وزنه ۲۰۸ کیلوگرم می بایست با وزنه ۲۱۴ شروع می کرد .
او گفت : از دست اندرکاران فدراسیون وزنه برداری می خواهم از تجارب پیشکسوتان این رشته ورزشی بدون آنکه هزینه ای برای آنان داشته باشد استفاده کنند.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران در پایان کار علی داودی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش کشورمان که سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب کردند بسیار سخت دانست و گفت : اگر این دو وزنه بردار بخواهند در المپیک موفق باشند باید بر حدنصاب های خود در زمان باقی مانده بیفزایند.

اکبری رضا دهدار . بعد از هر مساببقه ای نقد و بررسی است مسلما اما و اگرها زیاد است
ای کاش زیاد است در مسابقات ۱۰۲ موفق بودیم یا انه ما اگر هدف در جدول ماندن بودند موفق نبود در صحنه سهمیه نه شانس تیمی داشتیم نه با ۲۰۸ هیچ کاری نمی توانستیم بکنیم
اینها معتقدم مشاوران رایگان هستند از منتقدان استفاده کنید چرا سهمیه نگرفتیم در جدول
احترام به منتقدان درس بیشتری بگیریم خسته کادر فنی ما هیچگوهنه قبول کنیم در ۱۰۲ موفق عمل نکردیم .
قرار نبود در جدول ما قرار بود سهمیه بگیریم کادر کمیته فنی حیف د سهمیه نگرفتیمن انتاقدات را من انتقادات را قبول کنیم و جواب دهیم .
اگر اشتباه کردن شهامت داشته باشند عذرخواهی کنند.
ما رقابت سنگین در ۸۹ و فوق دادیم مدال به اسانی بدست نمی آید با این رکوردها توفقیق پیدا نمی کنیم بنرامه ریزی و مایت بیشتر افزایش بدهند رکوردها در غیر این صورت اما و ار و ای اکاش پشیمانی سودی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید