خسرو کفیلی

کسب مدال های رنگارنگ توسط وزنه برداران دختر ایران در رقابتهای آسیایی دهلی نو و بدست آوردن عناوین سوم و چهارم تیمی رقابتهای قاره کهن در رده های سنی نوجوانان و جوانان اتفاقی نیست.
اکبر خورشیدی فر مشاور فنی سابق تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در زمان ریاست علی مرادی بر فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : پس از کسب عنوان سومی جهان توسط تیم ملی وزنه برداری دختران ایران در رقابتهای جهانی عربستان در سال گذشته برخی این امر را اتفاقی عنوان کردند ولی اکنون که وزنه برداران دختر کشورمان در رقابتهای آسیایی دهلی نو با کسب مدال های رنگارنگ و عنوان سومی و چهارمی تیمی در رده های سنی نوجوانان و جوانان نشان داد که این امر اتفاقی نبوده است.
کسب این نتایج نشان می دهد که در رشته وزنه برداری بانوان کار شده و خواهد شد.
او با اشاره به ترکیب تیم های ملی وزنه برداری دختران نوجوان و جوان کشورمان به رقابتهای آسیایی دهلی نو اظهار داشت : تمامی وزنه بردارانی که به این مسابقات اعزام شدند جزو نفراتی بودند که ما شناسایی و به اردوهای آمادگی تیم های ملی دعوت کرده بودیم . وزنه بردارانی همچون آناهیتا فیضی ، لیلا کریمی و ریحانه کریمی هم جزو نفرات دوم بودند که در این مسابقات به ترکیب تیم ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان دختر کشورمان اضافه شدند.
او با تبریک به کوروش باقری سرمربی تیم های ملی وزنه برداری بانوان ایران در رده های گوناگون سنی اظهارداشت : من معتقدم افرادی که سکان هدایت تیم های ملی وزنه برداری ایران را در بخش های مختلف برعهده دارند باید به عملکرد مربیان پیشین احترام بگذارند .
باقری زحمات بسیاری برای وزنه برداری بانوان ایران کشیده است و جای تقدیر دارد.
خورشیدی فر با اشاره به مستعدان این رشته ورزشی در رده های سنی پایه اظهارداشت : با توجه به استعدادهایی که در بخش وزنه برداری بانوان دختر داریم در بخش پایه تیمهای کشورمان در جهان و آسیا می توانند جز شش تیم برتر باشند و در صورتی که حمایت های لازم از این رشته ورزشی به عمل آید مطمئنا در بخش بزرگسالان نیز می توانیم به یکی از تیم های برتر جهان مبدل شویم .
مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان در ادامه اظهارداشت : متاسفانه باید بگویم که مسوولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک پیش از این بهای لازم را به وزنه برداری دختران نمی دادند ولی اکنون با کسب مدال های رنگارنگ در رقابتهای جهانی و آسیایی این نگرش مطمئنا تغییر خواهد کرد .
دختران وزنه بردار کشورمان پیش از این تمریناتشان را در زیر زمین ها انجام می دادند ولی اکنون شرایطی فراهم شده است که آنان بسان پسران در سالن های ورزشی تمریناتشان را پی بگیرند.
در این صورت است که می توان امیدوار شد که وزنه برداری بانوان ایران جهانی شود.
او تصریح کرد : در صورتی که حمایت های لازم از این رشته ورزشی صورت بگیرد من مطمئن هستم که وزنه برداری دختران ایران در سال های نه چندان دور یکی از بهترین های جهان خواهد بود.
خورشیدی فر به حضور تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در رقابتهای جهانی عربستان که ماه آینده برگزار می شود نیز اشاره کرد و گفت: کسب مدال از رقابتهای جهانی بسیار سخت است ولی اگر وزنه برداران دختر کشورمان بتوانند جزو شش نفر برتر اوزان مختلف قرار بگیرند به نظر من نتیجه خوبی است.
با توجه به اینکه این مسابقات جزو رقابتهای گزینشی بازی های المپیک پاریس است مطمئنا رقابتها در سطح بسیار بالایی برگزار خواهد شد.
به نظر من تیم ایران در بخش بانوان شانس کسب یک سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را دارد که امیدوارم این تعداد افزایش یابد.
او در باره کاهش سهمیه تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران در بازی های آسیایی هانگ ژو نیز گفت : با توجه به اینکه کمیته ملی المپیک قصد دارد کاروانی کیفی به بازی های فوق اعزام کند به نظر می رسد در این راستا سهمیه تیم وزنه برداری بانوان ایران را از سه نفر به دو وزنه بردار کاهش داده است.

دیدگاهتان را بنویسید