مرتضی زبردست

هجدهمین دوره رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا از روز جمعه هفته جاری در قطر با شرکت ۲۴ تیم در ۶ گروه شروع و تا ۲۱ بهمن ادامه خواهد یافت.
تیم ما در گروه C این پیکارها با دو تیم فلسطین و هنگ کنگ طی روزهای یک شنبه ۲۴ و جمعه ۲۹ دی ماه دیدار می کند و سه شنبه سوم بهمن ماه نیز مقابل امارات بازی خواهد کرد.
قبل از شروع مسابقه های مذکور با محمد صادقی، ملی پوش اسبق فوتبال کشورمان که غریبانه روی تخت یکی از بیمارستان های تهران عمل جراحی دیسک کمر انجام داد گفت و گو کردیم و آن چه در پی می آید چکیده صحبت های این مرد خستگی ناپذیر دیروز فوتبال ما با سایت چند ثانیه است.
تیم ملی فوتبال کشورمان را در مسابقه های تدارکاتی چگونه دیدید؟
از نظر نتیجه خوب بودیم ولی به لحاظ فنی کیفیت قابل توجهی نداشتیم با این توضیح که بعضی از ملی پوشان فوتبال ما فاقد آمادگی لازم و برخی نیز دوره ملی پوش بودن‌شان تمام شده است.
با این توصیف چه نتیجه را برای تیم ملی پیش بینی می کنید؟
به قول پروین اعتصامی که می گوید خوش آن دل کاندرآن نور امید است ما هم امیدواریم همین تیم با بضاعت موجود و نفرات بعضا سنگین و ناهماهنگ بهترین نتایج را کسب کرده و دل ملت و مشخصا علاقه مندان پُر تعداد فوتبال را شاد کنند.
رقبای فوتبال ما برای رسیدن به جام قهرمانی چه تیم هایی هستند؟
همه تیم هایی که بیش تر و حرفه‌ای تر از ما کار کردند، تمام تیم هایی که بازیکنان آماده تر و هماهنگ تری دارند و تیم هایی که سنجیده تر مدیریت شدند.
نقش مدیریت را بازتر می کنید؟
ببینید ظاهر فوتبال همانی است که همه ما تماشا می کنیم اما در پس تمرین، زندگی اردویی و مسابقه های آن، مدیریتی است که منطبق با استانداردهای روز دنیا اعمال و کارها را سنجیده و حساب شده جلو می برد.
از این منظر تیم ما را چگونه ارزیابی می کنید؟
احساس می کنم تمرین تیم به موقع و با حضور تمامی نفرات شروع نشد ضمن این که چند بازیکن تمام شده اعم از داخلی و لژیونر دوباره به تیم ملی دعوت یا به روایت بهتر تحمیل شدند و بر اساس اخبار منتشره قوانین و مقررات اردویی نیز آن طور که باید رعایت نشد، اردوی تیم ملی حکم قرنطینه را داشته و بازیکنان وظیفه دارند تمام و کمال خود را با شرایط آن منطبق کنند، مگر می شود بازیکنی برای انجام کار شخصی اردوی تیم ملی را ترک و سرپرست تیم هم با او برخورد نکند !
نتایج خوب تیم ملی به زعم جنابعالی در بازی های تدارکاتی می تواند متضمن موفقیت در جام ملت ها باشد؟
اگر احساسی به قضیه نگاه کنیم بله، چون بچه ها با روحیه خوب به مصاف رقبا می روند ولی اگر اصولی و کارشناسانه به موضوع بپردازیم قضیه فرق می کند، ببینید ما قبلآ وقتی برای آمادگی، هماهنگی و شناخت نقاط قوت و ضعف بازیکنانمان به تورنمنت های معتبری مثل رئال مادرید یا فرانسه می رفتیم در خلال این بازی ها بعضی از بازیکنانمان کاندیدای حضور در تیم های خوب و مطرح اروپایی می شدند مثلآ آن زمان مدیران پاریس ژرمن به بنده پیشنهاد عقد قرارداد یک میلیون دلاری دادند ولی حشمت مهاجرانی، سرمربی وقت تیم ملی گفت قبول نکن، من برای شما با شرایط بهتر تیم پیدا خواهم کرد.
وصحبت پایانی؟
امیدوارم با مساعدت مسوولان کشور، جایگاه ورزش نه تنها در فوتبال بلکه در همه رشته ها به روز دیده شود، ما کشوری از هر حیث قوی، غنی و قدرتمند هستیم و می توانیم در بسیاری از رشته ها با سپردن کارها به دست اهل فن بر بلندای قهرمانی قاره آسیا و حتی جهان تکیه کرده و جوانانمان را به اوج شکوفایی که حقشان است برسانیم.

دیدگاهتان را بنویسید