خسرو کفیلی

دارنده مدال نقره رقابتهای آسیایی ازبکستان عملکردش را در این مسابقات مثبت ارزیابی کرد.
عبدالله بیرانوند ملی پوش جوان دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان که پس از ناکامی در رقابتهای جهانی مکزیک از لحاظ روحی و روانی دچار آسیب شده بود از اینکه توانست در رقابتهای آسیایی ازبکستان و در میان بهترین های این دسته به مدال نقره دست یابد از عملکردش ابراز رضایت کرد.
او گفت : خدا را شاکرم که توانستم در این مسابقات ناکامی رقابتهای جهانی مکزیک را جبران کنم و با کسب مدال نقره حرکت یک ضرب این دسته برای کشورم افتخار کسب کنم .
ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم ایران که به تازگی و از ماه جاری در رده سنی بزرگسال به رقابت با حریفان خواهد پرداخت ، گفت : به تازگی به رده سنی بزرگسال آمده ام و از این به بعد باید با وزنه بردارانی که از قدرت بیشتری برخوردار هستند به رقابت بپردازم. با توجه به شرایط موجود برای اینکه بتوانم در این دسته دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران را در رویدادهای پیش رو برتن کنم می بایست حداقل ۱۲ کیلوگرم بیشتر وزنه بزنم و بر حدنصابهای خود در حرکات یک ضرب و دو ضرب بیفزایم .
بیرانوند که پنج حرکت از شش حرکتش را در رقابتهای آسیایی ازبکستان درست انجام داد ، گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران متشکل از سهراب مرادی و احسان داربیگی با توجه به جدول رقابتهای این وزن ، وزنه هایی را برای من درنظر گرفتند که من نیز با زدن آنها توانستم به مدال نقره حرکت یک ضرب و چهارمی مجموع دست یابم .
من به خوبی می دانم هنوز در این وزن جا نیفتاده ام و باید تمریناتش بیشتری را انجام دهم .
ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران در باره حضورش در دسته ۸۹ که یک وزن المپیکی است ، اظهارداشت : من به تازگی به این وزن آمده ام و هنوز وزنم پر نشده است . در این خصوص کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران باید ابراز نظر کنند و اکنون در باره اینکه به یک دسته بالاتر بروم نمی توانم صحبت کنم .
او به جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره کرد و گفت : از کادر فنی تیم ملی وزنه برداری کشورمان به ویژه نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی باید تقدیر کرد چرا که به جوانان اعتماد کردند و از آنان برای شرکت در اردوی تیم ملی وزنه برداری کشورمان دعوت به عمل آوردند. این جوانان آینده سازان وزنه برداری ایران و بزودی جای خود را در میان بزرگان این رشته ورزشی باز خواهند کرد.
ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان در باره رقابتش با حسین سلطانی دیگر ملی پوش ایران در این دسته اظهارداشت : سلطانی در صورتی که در این دسته حضور داشته باشد با یکدیگر به رقابت خواهیم پرداخت .
او در باره سانگ ری جونگ وزنه بردار کره شمالی که با اقتدار کامل فاتح رقابتهای این وزن شد ، گفت : وزنه برداران کره شمالی چه در بخش مردان و چه زنان با آمادگی کامل در این مسابقات شرکت کرده اند و چهره بسیاری خوبی از خود به نمایش گذاشته اند ، در باره سانگ ری جونگ باید بگویم که این وزنه بردار یکی از بهترین های این رشته ورزشی بشمار می رود واز قدرت بسیاری نیز برخوردار است.
بیرانوند به میزبانی ازبکستان نمره قبولی داد و گفت : ازبکها در سال های اخیر به دفعات میزبان رقابتهای آسیایی این رشته بوده اند و از تجربه لازم برخوردار شده اند. ازبکستانی ها چه از نظر اسکان ، چه از نظر تغذیه ، سالن مسابقات و … شرایط بسیار خوبی برای شرکت کنندگان مهیا کرده بودند که جای تقدیر دارد.

دیدگاهتان را بنویسید