خسرو کفیلی

علی داودی ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران در رقابتهای جام جهانی تایلند نشان داد که یکی از مدعیان کسب مدال از بازی های المپیک پاریس است.
بهادر مولایی ملی پوش سابق فوق سنگین وزنه برداری و دارنده مدال نقره جهان با بیان این مطلب گفت : کسب مدال نقره آن هم در رقابتهای جام جهانی تایلند که حکم آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس را داشت در حضور برخی از بهترین های جهان کار بزرگی بود که علی داودی به آن نائل آمد.
حدنصاب های کسب شده از سوی داودی با نزدیک شدن به زمان برگزاری بازی های المپیک پاریس نشان داد که این وزنه بردار یکی از مدعیان کسب مدال از مهمترین رویداد ورزشی جهان است.
با توجه به زمان باقی مانده تا آغاز بازی های المپیک این وزنه بردار زمان کافی در اختیار دارد که بار دیگر خود را به آمادگی مطلوب برساند.
مولایی افزود : صحنه رقابتهای المپیک با تمامی رقابتهای ورزشی در سطوح مختلف تفاوت بسیار دارید چرا که بهترین های جهان در این رویداد شرکت می کنند .
داودی همچنین تجربه حضور در بازی های المپیک را دارد که امتیاز مثبتی برای او محسوب می شود.
ملی پوش سابق وزنه برداری و دارنده مدال نقره رقابتهای جهانی ۲۰۱۲ لهستان در باره عملکرد آیت شریفی دیگر ملی پوش فوق سنگین کشورمان در رقابتهای جام جهانی تایلند نیز گفت : با توجه به ناکامی شریفی در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو ، آوردگاه تایلند میدان مهمی برای شریفی بود . این وزنه بردار نشان داد که آینده بسیار درخشانی در این دسته خواهد داشت .
صحنه رقابتهای جام جهانی تایلند محلی بود که شریفی خود را باید به کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ثابت می کرد که ناکامی در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو تنها به خاطر مصدومیت و آسیب دیدگی او بوده است.
شریفی در این پیکارها با کسب مدال برنز نشان داد که به خود باوری رسیده است .
مولایی که به تازگی به عنوان سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران نیز برگزیده شده است ، از تشکیل ۱۰۰ روز اردوی آمادگی برای ملی پوشان برای شرکت در رقابتهای جام جهانی تایلند خبر داد و گفت :چهار ملی پوش کشورمان برای حضور در این رقابتها نزدیک به ۱۰۰ روز در اردوهای آمادگی که در چالوس و تهران دایر شد ، شرکت کردند و فدراسیون وزنه برداری شرایط خوبی را از همه لحاظ برای این ملی پوشان فراهم کرده بود.
او در باره عملکرد رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان در این مسابقات که نتوانست سهمیه حضور در بازی های المپیک را کسب کند ، اشاره کرد و گفت : با توجه به آمادگی دهدار در اردوهای آمادگی ، ما فکر می کردیم که او نیز سهمیه حضور در بازی های المپیک را کسب خواهد کرد.
این وزنه بردار چه از لحاظ روحی و چه از نظر فنی در شرایط بسیار خوبی قرار داشت ودر تمرینات و در روزهای پایانی چند بار وزنه ۲۲۰ کیلوگرم را بالای سر قرار داده بود.
دهدار در حرکت یک ضرب بسیار خوب کار کرد ولی در حرکت دو ضرب دو بار در برابر وزنه ۲۱۴ کیلوگرم متوقف شد و از کسب سهمیه بازماند.
او در باره انتقاداتی که از کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در خصوص گرفتن وزنه کم در حرکت اول دهدار می شود ، اظهارداشت : وزنه ۲۰۸ کیلوگرم وزنه خوبی بود که برای دهدار گرفته شد . او پس از زدن این وزنه دو بار فرصت داشت که وزنه ۲۱۴ کیلوگرم را مهار کند که این چنین نشد.
او تصریح کرد : دهدار زحمت خود را برای اخذ سهمیه انجام داد و اکنون نیز اندک شانسی برای حضور در بازی های المپیک پاریس را دارد.
مولایی در باره عملکرد میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم نیز گفت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به اینکه کسب سهمیه جوادی مسجل بود تشخیص داد که این وزنه بردار فشارچندانی به خود در این مسابقات وارد نکند.م
اوج عملکرد جوادی را در رقابت با حریفان در پاریس خواهد دید و من معتقدم که این وزنه بردار قدرت خود را به حریفان در المپیک نشان خواهد داد.
سرپرست تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس در باره زمان تشکیل اردوی ملی پوشان اظهارداشت : نخستین مرحله این اردو از اواخر فروردین ماه جاری دایر خواهد شد و کادر فنی تیم ملی بزودی اسامی دعوت شدگان را اعلام خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید