خسرو کفیلی

برخی از وزنه برداران کشورهای مختلف برای خط و نشان کشیدن برای دیگر وزنه برداران در رقابتهای جام جهانی تایلند شرکت کرده بودند.
میر مصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان که در رقابتهای جهانی تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس بود ، سهمیه حضور در این بازی ها را کسب کرد ، با بیان این مطلب گفت : همانطور که پیش از این پیش بینی کرده بودم ، رقابتهای جام جهانی تایلند با توجه به حساسیت آن و اینکه تمامی وزنه بردارانی که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را داشتند می بایست در این مسابقات شرکت می کردند در سطح بسیار بالایی برگزار شد.
برخی از وزنه برداران برای کسب سهمیه در شهر پوکت حاضر شده بودند ، برخی دیگر با وجودی که حضورشان در بازی های المپیک پاریس مسجل بود با آمادگی کامل و برای خط و نشان کشیدن به حریفان در این مسابقات شرکت کرده بودند و عده ای دیگر نیز بسان من تنها قراربود دراین مسابقات وزن کشی کنند.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به زمان باقی مانده تا بازی های المپیک پاریس ، برای اینکه من از صحنه رقابتها دور نباشم ، بر روی تخته حضور یابم و تنها دو حرکت انجام بدهم که من نیز این کار را انجام دادم .
حضورم بر روی تخته باعث شد که از لحاظ ذهنی نیز خود را برای شرکت در رقابتهای پیش رو آماده کنم .
او به شلوغی رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم اشاره کرد و گفت : با توجه به تغییر اوزان و اینکه این وزن یکی از اوزان المپیکی است وزنه برداران بسیاری در این دسته حضور دارند و رقابتهای سخت و تنگاتنگی نیز در رقابتهای این دسته وجود دارد.
در طول یک سال گذشته پنج وزنه بردار برتر این وزن به دفعات رکوردهای جهان را بهبود بخشیده اند که این امر نشان رقابت سخت دراین دسته است.
دارنده مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان از تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران از هفته آینده اشاره کرد و گفت : از هفته آینده در اردو حاضر خواهم شد و زیر نظر کادر فنی تیم ملی تمریناتم را برای شرکت در بازی های المپیک آغاز خواهم کردو امید دارم در زمانی که در اختیار داریم به آمادگی کامل برسم .
ملی پوش وزنه برداری کشورمان با ابراز تاسف از عدم کسب سهمیه از سوی رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم کشورمان گفت : با توجه به میزان آمادگی بالای دهدار و کسب حدنصابهای مطلوب در اردوی آمادگی تیم ملی ، همگان انتظار داشتند که او سهمیه را در تایلند بدست آورد ولی متاسفانه او دو بار در مقابل وزنه ۲۱۴ کیلوگرم متوقف شد و از حضور در پاریس بازماند . به نظرمن این قسمت بود که او نتواند سهمیه را کسب کند.
دهدار تمام توان و تلاش خود را انجام داد که سهمیه حضور در این بازی ها را کسب کند ولی متاسفانه این چنین نشد.
جوادی به عملکرد علی داودی و آیت شریفی دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان در این مسابقات نیز اشاره کرد و گفت : کسب مدال های نقره و برنز رقابتهای این دسته از سوی داودی و شریفی نتیجه خوبی بود که من به آنان تبریک می گویم .
هر دو ملی پوش کشورمان در دسته فوق سنگین افزایش رکورد در این مسابقات داشتند که این امر نشان از آمادگی آنان بوده است.
داودی می توانست به حدنصاب بهتری نیز در این مسابقات دست یابد که کادر فنی تیم ملی تشخیص داد که او سومین حرکت دو ضرب خودئ را انجام ندهد

دیدگاهتان را بنویسید