خسرو کفیلی

در هر رویداد خارجی که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران صلاح بداند ، شرکت خواهم کرد.
مهدی کرمی ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران که به تازگی مدال نقره حرکت یک ضرب این دسته رقابتهای جهانی کلمبیا را به گردن آویخت ، با بیان این مطلب گفت :در سال آینده دو رویداد رقابتهای آسیایی کره جنوبی و بازی های آسیایی هانگ ژو را پیش رو داریم که به واسطه آنکه حکم گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس را دارند ، از اهمیت ویژه ای برای ملی پوشان وزنه برداری ایران برخوردار است ، با وجودی که از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در مرحله اول اردوی آمادگی تیم ملی به منظور شرکت در رقابتهای آسیایی که اواسط بهمن ماه سال جاری دایر می شود ، دعوت شده ام ولی حضورم در این مسابقات و یا بازی های آسیایی هانگ ژو بستگی به نظر این کادر دارد .
او که در رقابتهای جهانی کلمبیا در رقابت با روسلان نورالدین اف وزنه بردار شهیر ازبکستانی با اختلاف اندکی مدال نقره حرکت یک ضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم را به گردن آویخت ، از عملکرد خود در این رقابتها ابراز رضایت کرد و گفت : با اینکه در شرایط خوبی قرار داشتم و حتی می توانستم در حرکات دو ضرب و مجموع نیز مدال بگیرم ولی برخی از تغییرات در وزنه گرفتن توسط دیگر وزنه برداران سبب شد در گرم کردن من برای حضور بر روی تخته به ویژه در حرکت دو ضرب اختلال ایجاد شود و همین عامل سبب شد وزنه های انتخابی از سوی کادر فنی تیم ملی را نزنم . با این وجود از اینکه با گرفتن تک مدال دست خالی به میهن بازنگشتم خوشحالم.
ملی پوش زنجانی تیم وزنه برداری ایران در باره عملکرد دیگر وزنه برداران کشورمان گفت : به جز حافظ قشقایی و سید مصطفی جوادی که به علت تغییرات شرایط آب و هوایی و فاصله زمانی تهران تا بوگوتا انتظارات را برآورده نکردند دیگر وزنه برداران چهره خوبی از خود در این مسابقات به نمایش گذاشتند.
در خصوص قشقایی و جوادی باید بگویم که این دو وزنه بردار از جمله بهترین های ایران بشمار می روند و در رقابتهای آینده ناکامی خود را جبران خواهند کرد.
کرمی به رقابتش با وزنه بردارانی همچون پیمان جان ، علی هاشمی ، امیر عزیزی و … برای پوشیدن دوبنده تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره کرد و گفت : رقابت در دسته ۱۰۹ کیلوگرم همیشه سخت و فشرده بوده است و اکنون نیز این چنین است.
وزنه برداری یک رشته رکوردی است و هر وزنه برداری که به حدنصابهای بهتری دست یابد دوبنده تیم ملی را برتن خواهد کرد .
با توجه به اینکه در بازی های آسیایی هانگ ژو پیکارهای دسته ۱۰۲ کیلوگرم حذف شده است ، بی شک ملی پوشانی همچون رضا دهدار و رسول معتمدی نیز برای حضور در این بازی ها به یک دسته بالاتر خواهند آمد و گرمی بخش رقابت در دسته ۱۰۹ کیلوگرم برای عضویت در تیم ملی کشورمان خواهند شد.
ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم وزنه برداری کشورمان که تاکنون در دو رویداد برون مرزی بازی های همبستگی کشورهای اسلامی و رقابتهای جهانی کلمبیا شرکت کرده است ، افزود : با اینکه این دسته جزو اوزان المپیکی بشمار نمی رود ولی تمام تلاش خود را انجام می دهم که در رقابتهای جهانی و قاره ای برای کشورم افتخار کسب کنم.
کرمی به آغاز تمریناتش پس از بازگشت از بوگوتا محل برگزاری رقابتهای جهانی اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه هفته دوم لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور اواخر ماه جاری برگزار می شود ، پس از بازگشت از بوگوتا و پس از چند روز استراحت تمرینات خود را آغاز کرده ام که بتوانم تیم ذوب آهن اصفهان را در لیگ همراهی کنم .

دیدگاهتان را بنویسید