خسرو کفیلی

هفت ملی پوش وزنه برداری ایران در حالی از روز چهارشنبه هفته جاری رقابت خود را با حریفانشان در رقابتهای وزنه برداری نوزدهمین دوره بازی های آسیایی آغاز خواهند کرد که علی داودی ملی پوش فوق سنگین ایران شانس اول کشورمان برای کسب مدال از این رویداد مهم محسو ب می شود.
نگاهی به حدنصاب های اعلام شده دراوزان مختلف این مسابقات بیانگر آن است که هیچ یک از ملی پوشان کشورمان بر روی کاغذ شانسی برای کسب مدال طلا ندارند.
کمیته برگزاری رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو با نزدیک شدن به زمان برگزاری این مسابقات نسبت به انتشار استارت لیست اوزان مختلف اقدام کرد که نگاهی به حدنصاب های اعلام شده از سوی وزنه برداران حاکی از شانس داودی برای کسب مدال در رقابتهای دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم این پیکارهاست.
در استارت لیست این وزن گور میناسیان وزنه بردار ارمنستانی الاصل تیم بحرین با حدنصاب مجموع ۴۵۰ کیلوگرم بیشترین حدنصاب را اعلام کرده است و علی داودی و آیت شریفی دو ملی پوش فوق سنگین کشورمان با حدنصابهای ۴۴۰و ۴۲۰ کیلوگرم در رده های بعدی قرار دارند.
پیکار میناسیان با داودی که به تازگی در رقابتهای جهانی عربستان به رقابت پرداختند ، دیدنی خواهد بود.
رستم دجان گابایف وزنه بردار ازبکستانی به همراه وزنه بردارانی از کشورهای کره جنوبی ، قزاقستان ، پاکستان ، ترکمنستان و نپال دیگر وزنه برداران شرکت کننده در این وزن هستند.
۹ وزنه بردار رقابتهای دسته ۸۱ کیلوگرم پیکارهای فوق را در حالی برگزار خواهند کرد که حسین سلطانی ملی پوش ناکام کشورمان در رقابتهای جهانی عربستان با حدنصاب ۳۴۱ کیلوگرم پایین تر از چونگ سانگ ری از کره شمالی ، تاش تیموراف از ازبکستان و یلمان سیتکازی از قزاقستان قرار دارد.
سلطانی که در رقابتهای جهانی عربستان به علت مصدومیت در حرکت دو ضرب از دور مسابقات اوت کرد، پس از دو هفته این بار در رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی شرکت خواهد کرد.
سلطانی که در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که اردیبهشت ماه در شهر جینجو برگزار شد به مدال طلا دست یافت در صورت رفع مصدومیت برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی کار سختی را خواهد داشت.
۱۲ وزنه بردار از کشورهای مختلف در رقابتهای دسته ۹۶ کیلوگرم این رقابتها حضور دارند که لیان تائو وزنه بردار مشهور چینی با رکورد ۴۰۰ کیلوگرم بیشترین حدنصاب را اعلام کرده است.
افزون بر تائو ، چینی ها یک وزنه بردار دیگر به نام دایین لی در این دسته خواهد داشت که حدنصاب ۳۹۰ کیلوگرم را اعلام کرده است .
جونگ بوم وون از کره جنوبی و جن پو چن از چین تایپه نیز با حدنصاب ۳۹۰ کیلوگرم در این دسته حضور دارند.
تیم ایران نیز دو نماینده به نام های امیر حقوقی و میرمصطفی جوادی در این دسته خواهد داشت.
جوادی که به تازگی در رقابتهای جهانی عربستان مدال طلای دسته ۸۹ کیلوگرم را به گردن آویخت در این بازی ها به یک دسته بالاتر آمده است و ۳۸۲ کیلوگرم برای او در استارت لیست دسته ۹۶ کیلوگرم ثبت شده است.
امیر حقوقی دیگر وزنه بردار کشورمان نیزبا رکورد ۳۸۰ کیلوگرم در این وزن شرکت کرده است.
وزنه بردارانی از کشورهای کره شمالی ، ترکمنستان ، ازبکستان ، عراق .قزاقستان و تایلند در این وزن شرکت خواهند کرد.
رقابتهای دسته ۱۰۹ کیلوگرم پیکارهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو نیز با شرکت ۱۰ وزنه بردار برگزار می شود و تیم ایران با دو نماینده به نام های مهدی کرمی و رضا دهدار در آن حاضر خواهد شد.
حضور روسلان نورالدین اف و اکبر ژورایف وزنه برداران ازبکستانی که به تازگی مدال های طلا و نقره این دسته را در رقابتهای جهانی به گردن آویختند گرمی بخش پیکارهای این دسته خواهد بود.
در استارت لیست رقابتهای این دسته هوان هوا لیو از چین با حدنصاب ۴۰۵ کیلوگرم بیشترین رکورد را اعلام کرده است و اکبر ژورایف از ازبکستان ،یونهاک جانگ از کره جنوبی و جاسم الفوری ازعراق نیز با حدنصاب ۴۰۰ کیلوگرم پس از این وزنه بردار چینی قرار دارند.
امهدی کرمی ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم ایران با حدنصاب ۳۹۶ کیلوگرم و رضا رضا دهدار دیگر ملی پوش کشورمان که در این بازی ها به یک دسته بالاتر آمده است با رکورد ۳۹۱ کیلوگرم گام به رقابتهای این دسته خواهند گذاشت.

دیدگاهتان را بنویسید