خسرو کفیلی

ملی پوش وزنه برداری ایران در آستانه برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری ، حمایت همه جانبه ای را از سجاد انوشیروانی سرپرست این فدراسیون به عمل آورد.
مهدی کرمی ملی پوش دسته ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان با اشاره به زمان باقی مانده تا ۱۵ اسفند ماه جاری زمان برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری گفت : عملکرد انوشیروانی از زمانی که به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری انتخاب شد بسیار خوب بوده است.
انوشیروانی فعالیت هایی را انجام داده است که حتی یک رییس فدراسیون نیز انجام نداده است. ایجاد شرایط مناسب برای تشکیل اردوهای آمادگی تیم های ملی وزنه برداری ایران در رده های گوناگون سنی ، اعزام تمامی تیم های منتخب کشورمان به رقابتهای مختلف و … از جمله فعالیت هایی است که انوشیروانی دراین مدت انجام داده است.
او افزود : با توجه به عملکرد خوب انوشیروانی در این مدت ، انتظار است اعضای مجمع عمومی فدراسیون وزنه برداری به برنامه های انوشیروانی رای مثبت بدهند تا او بتواند کار خود را این بار به عنوان رییس ادامه دهد.
کرمی که به تازگی در رقابتهای جهانی کلمبیا به مدال نقره حرکت یک ضرب دسته ۱۰۹ کیلوگرم دست یافت، به آمادگی اش برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی خبر داد و گفت : با پایان رقابتهای لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور پس از چند روز استراحت از هم اکنون تمرینات خود را آغاز کرده ام تا با دعوت به اردوی آمادگی تیم ملی خود را برای شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود ، آماده کنم .
افزون بر رقابتهای آسیایی ، سال آینده چند رویداد مهم از جمله بازی های آسیایی هانگ ژو ، رقابتهای جهانی عربستان و پیکارهای بین المللی روسیه را در پیش داریم که امیدوارم ملی پوشان کشورمان بتوانند به نتایج خوبی در این مسابقات دست یابند.
او در باره حضور وزنه برداران روسیه در رقابتهای آسیایی و مصاف آنان با وزنه برداران کشورمان گفت : روس ها وزنه برداری خوبی دارند ولی من تاکنون با هیچ یک از وزنه برداران این کشور به رقابت نپرداخته ام .
ملی پوش زنجانی تیم وزنه برداری کشورمان در باره چگونگی وضعیت تیم ایران گفت : تیم ایران از ۱۰تا ۱۵ وزنه بردار تشکیل شده است که همگان با آنان آشنا هستند. این وزنه برداران سرمایه کشورمان هستند که باید مورد حمایت قرار گیرند .
برای پشتوانه سازی این تیم نیاز است به مستعدان این رشته ورزشی توجه ویژه ای شود و سرمایه گذاری لازم در بخش پایه انجام شود.
کرمی که به تازگی به همراه تیم ذوب آهن اصفهان عنوان قهرمانی لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور را کسب کرده است ، به رقابت سخت و فشرده این تیم با تیم ملی حفاری اهواز برای کسب جام قهرمانی اشاره و بیان کرد : از اینکه در رقابتی بسیار سخت و فشرده عنوان قهرمانی را بدست آوردیم بسیار خوشحال هستم .
ما در هفته اول لیگ به خاطر مصدومیت رسول معتمدی امتیازات زیادی را از دست دادیم ولی در هفته های دوم و سوم این امتیازات را جبران کردیم و در پایان توانستیم به عنوان نخست دست یابیم.
من نیز در سه هفته برگزاری لیگ ، سه مدال طلا در وزن ۱۰۹ کیلوگرم برای تیم ذوب آهن اصفهان بدست آورم و سهمی در قهرمانی این تیم داشتم .
او افزود : در مراسم پایانی رقابتهای لیگ ، جای معتمدی که نتوانست در جمع وزنه برداران تیم ذوب آهن اصفهان حضور یابد خالی بود.
معتمدی از جمله وزنه برداران بسیار خوب ایران است که امید دارم با رفع مصدومیتش بتواند قدرتمند تر از گذشته در ترکیب تیم کشورمان قرار گیرد.
ملی پوش تیم ذوب آهن اصفهان در باره برگزاری هفته پایانی لیگ در اهواز به میزبانی تیم ملی حفاری اهواز نیز گفت : من برای نخستین بار بود که در لیگ و در اهواز وزنه می زدم . اهوازی ها برای برگزاری هفته پایانی رقابتهای لیگ تمام تلاش خود را انجام دادند و به خوبی از پس این مسابقات بر آمدند.
کرمی در پایان از نحوه پرداخت مبلغ قرارداد خود از سوی باشگاه فرهنگی ورزشی ذوب آهن اصفهان گلایه کرد و گفت : تمامی باشگاه ها ۵ درصد از مبلغ قرارداد وزنه برداران را برای پرداخت مالیات کسر می کنند ولی باشگاه ذوب آهن ضمن اخذ این مبلغ هفت درصد نیز به دلیل واهی پرداخت بیمه از ما کم کرده اند که جای سوال دارد.

دیدگاهتان را بنویسید