خسرو کفیلی

کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس توسط وزنه برداران دختر کشورمان بسیار سخت است.
اکبر خورشیدی فر مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان با بیان این مطلب گفت : با اینکه در دوره گذشته بازی های المپیک در توکیو ، یک وزنه بردار دختر کشورمان سهمیه حضور در مهمترین رویداد ورزشی جهان را کسب کرد ، ولی در دوره پیش رو کسب این سهمیه بسیار دشوار ولی دور از دسترس نیست .
او افزود : از میان سه وزنه بردار دختر ایران به نام های سیده الهام حسینی ، فاطمه کشاورز و ریحانیه کریمی که شانس حضور در این بازی ها را دارند ، شانس حسینی بیشتر از دو وزنه بردار دیگر است.
این وزنه بردار با تجربه که سال هاست در این رشته ورزشی فعالیت می کند برای اینکه بتواند در بازی های المپیک پاریس شرکت کند باید به حدنصاب های خود بیفزاید.
مشاور فنی سابق تیم ملی وزنه برداری بانوان کشورمان به رقابتهای آسیایی ازبکستان و پیکارهای جام جهانی تایلند که هر دو حکم گزینشی بازی های المپیک پاریس را دارند ، اشاره کرد و گفت : حسینی به همراه دو وزنه بردار دختر دیگر کشورمان که شانس حضور در بازی های فوق را دارند ، آخرین شانس شان برای حضور در بازی های المپیک کسب نتیجه مطلوب در رقابتهای آسیایی و پیکارهای جام جهانی تایلند است.
خورشیدی فر افزود : سه وزنه بردار دختر کشورمان که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند به همراه دیگر وزنه برداران هم اکنون در اردوی آمادگی حضور دارند و با توجه به زمان باقی مانده باید بگونه ای تمرینات آنان برنامه ریزی شود که آنان دچار مصدومیت شوند.
او در ادامه گفت : کشورهایی همچون ، چین ، ویتنام ، قزاقستان و … با توجه به محدودیت های اعمال شده از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری در باره نفرات اعزامی کشورها به بازی های المپیک پاریس ، در اوزان پایین که شانس کسب مدال در این بازی ها را دارند وزنه برداران به پاریس اعزام خواهند کرد و این امر امید کشورهایی همچون ایران را برای کسب سهمیه افزایش می دهد.
دستیار یوردان گئورگی ایوانف سرمربی بلغارستانی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران در باره تصمیم جدید کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری برای شرکت ملی پوشان کشورمان در رقابتهای آسیایی ازبکستان اظهارداشت : اعزام وزنه بردارانی که امید کسب مدال در این رقابتها را دارند و اعزام ملی پوشان کشورمان که امید حضور در بازی های المپیک پاریس را دارند دو تصمیم مهم از سوی کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری بود .
این تصمیم باعث می شود که ملی پوشان کشورمان با آمادگی کامل در تاشکند حضور یابند و از عنوان قهرمانی خود در دوره گذشته مسابقات آسیایی دفاع کنند.
او درباره تتنها سهمیه باقی مانده تیم ملی وزنه برداری مردان ایران برای شرکت در بازی های المپیک پاریس نیز گفت : حضور میرمصطفی جوادی و علی داودی برای شرکت در بازی های فوق تقریبا مسجل است و من معتقدم که در دو رویداد گزینشی باقی مانده ، از میان سه نماینده ایران یک نفر تنها سهمیه باقی مانده کشورمان را بدست خواهد آورد.
خورشیدی فر تصریح کرد : از میان رضا دهدار ، رسول معتمدی و مهدی کرمی به نظر من شانس دهدار برای کسب سهمیه تیم ایران در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بیشتر است.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به دعوت از شماری از وزنه برداران کشورمان برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت : من معتقدم پس از هر دوره از بازی های المپیک که تیم های رشته های گوناگون دچار تغییر می شوند ، می بایست از وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت می شد.
با توجه به اینکه مهمترین رویداد ورزشی پیش رو بازی های المپیک پاریس است و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران بر روی این بازی ها متمرکز شده است بهتر بود که وزنه برداران جوان پس از این بازی ها به اردوی تیم ملی دعوت می شدند.

دیدگاهتان را بنویسید