خسرو کفیلی

با اعلام زمان رسمی برگزاری رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری ایران توسط نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان ، غیبت رسول معتمدی در رقابتهای آسیایی کره جنوبی عملا مشخص شد.
نصیرشلال روز چهارم اردیبهشت ماه سال جاری از دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران که تمریناتشان رادر آکادمی ملی المپیک پی می گیرند به صورت رسمی رکوردگیری به عمل خواهد آورد و در پایان اسامی تیم اعزامی به رقابتهای آسیایی کره جنوبی را که یکی از رقابتهای گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز خواهد بود ، مشخص می شود.
با اینکه گفته می شد ، کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران در صورت تایید پزشکان مبنی بر آمادگی رسول معتمدی برای انجام تمرینات سنگین از او برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت به عمل خواهند آورد ، با مشخص شدن زمان برگزاری رکوردگیری عملا امیدی به بازگشت این وزنه بردار به اردوی تیم ملی و شرکت در رقابتهای آسیایی کره جنوبی نخواهند داشت.
معتمدی که از او به عنوان بهترین وزنه بردار ایران در سال های اخیر یاد می شود با اینکه چندی است کتف مصدوم خود را پس از مصدومیت در هفته اول فصل گذشته لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور به تیغ جراحان سپرده بود با گذشت بیش از سه ماه هنوز شرایط لازم برای تمرینات سنگین را ندارد.
پزشکان معالج دارنده چندین مدال طلای آسیا و جهان و یکی از امیدهای تیم ملی وزنه برداری ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس برای اینکه این وزنه بردار دچار آسیب دیدگی دوباره نشود تاکنون مجوز بازگشت این وزنه بردار را به صحنه رقابتهای وزنه برداری نداده اند.
معتمدی که شرکت در رقابتهای جهانی کلمبیا که اولین پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز بود از دست داده بود ، اکنون غایب بزرگ تیم ایران در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که از روز ۱۳ اردیبهشت ماه سال جاری آغاز می شود ، خواهد بود.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به اینکه معتمدی از میان پنج رقابت گزینشی تعیین شده از سوی فدراسیون جهانی وزنه برداری می بایست در سه رویداد انتخابی بازی های المپیک پاریس شرکت کنند ، به نظر می رسد در نخستین گام قصد دارند زمینه حضور این وزنه بردار را در رقابتهای بین المللی کوبا که یکی از پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس نیز خواهد بود و در خرداد ماه سال جاری برگزار می شود ، فراهم کنند.
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در خصوص چگونگی شرکت ملی پوشان کشورمان در رقابتهای کوبا عنوان کرده است ملی پوشان وزنه برداری کشورمان که در مسابقات قهرمانی جهان در کلمبیا حضور نداشتند، برای شرکت در مسابقات کوبا اولویت دارند و با استراتژی که کادر فنی تیم ملی برای مسابقات پیش رو تدوین کرده است، دو یا سه نفر به این رقابتها اعزام می شوند.
بدین ترتیب با کنار گذاشتن حافظ قشقایی ، مصطفی جوادی ، کیانوش رستمی . رضا دهدار . مهدی کرمی ، علی داودی و آیت شریفی نمایندگان کشورمان در رقابتهای جهانی کلمبیا ، رسول معتمدی گزینه اول کادر فنی تیم ملی برای شرکت در رقابتهای بین المللی کوبا خواهد بود تا این وزنه بردار شانس خود را برای شرکت در بازی های المپیک پاریس بیازماید.
با توجه به شرایط موجود به نظر می رسد کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران برای انتخاب دو وزنه بردار دیگر برای شرکت در رقابتهای بین المللی کوبا نگاه خود را به وزنه برداران اوزان ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگوم دوخته است.

دیدگاهتان را بنویسید