خسرو کفیلی

سه ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران آینده وزنه برداری کشورمان در این دسته را برای سال ها تضمین می کنند.
رشید شریفی ملی پوش سابق فوق سنگین وزنه برداری ایران با بیان این مطلب گفت : آیت شریفی با فیزیک بدنی مناسب و قدرت فراوان و علی داودی و علیرضا یوسفی دو ملی پوش دیگر کشورمان در این دسته با پتانسیل بالا و جوانی از آینده داران وزنه برداری ایران بشمار می روند که می توانند سال ها موفقیت وزنه برداری کشورمان را در این دسته تضمین نمایند .
افزون بر دسته فوق سنگین ، در دیگر اوزان نیز وزنه برداران بسیار خوبی در عضویت تیم ملی وزنه برداری ایران قرار دارند که با اندک توجه می توانند جایگاه وزنه برداری کشورمان را در آینده نزدیک به روزهای اوج خود بازگردانند.
او افزود : با انتخاب سجاد انوشیروانی به عنوان رییس فدراسیون وزنه برداری پوست اندازی در این فدراسیون آغاز شد و هم اکنون شماری از اعضای خانواده وزنه برداری عهده دار مناصبی در این فدراسیون هستند که برای آنان آرزوی موفقیت دارم .
ملی پوش اسبق وزنه برداری ایران کسب سه سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس توسط ملی پوشان کشورمان را بسیار سهل و آسان دانست و گفت : وزنه برداری ایران به راحتی می تواند در اوزان ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را بدست آورد.
مربی سابق تیم های ملی پایه وزنه برداری ایران از انتصاب نواب نصیرشلال به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان حمایت کرد و گفت : نصیرشلال چه در دوران قهرمانی و چه زمانی که به عنوان مربی در سالن های مختلف وزنه برداری فعالیت می کرد کارنامه درخشانی از خود به نمایش گذاشته است.
او به نظم و انضباط در اردوهای آمادگی بسیار اهمیت می دهد و افرادی که با او کار کرده اند این امر را اذعان می دارند.
این مربی تنها به زمان و حمایت از سوی مسوولان فدراسیون وزنه برداری نیاز دارد تا توانایی های خود را نشان دهد ضمن آنکه نصیرشلال از دستیاران بسیار خوبی نیز در کنار استفاده می کند.
شریفی در باره خداحافظی سهراب مرادی از تیم ملی وزنه برداری ایران گفت : وزنه برداری حرفه ای همین است و زمانی می رسد که وزنه برداران بدون آنکه بخواهند مجبور هستند که دنیای قهرمانی را ترک کنند.
مرادی که مدال طلای بازی های المپیک ریودژانیرو را به گردن آویخت پس از اتفاقاتی که برایش افتاد نتوانست در دوره گذشته بازی های المپیک شرکت کند او می خواست که برای آخرین بار در بازی های المپیک پاریس شرکت کند ولی متاسفانه مصدومیت مانع از آن شدو او مجبور شد دنیای قهرمانی را ترک کند.
ملی پوش اسبق وزنه برداری ایران در باره کنار گذاشتن کیانوش رستمی از ترکیب تیم ملی وزنه برداری کشورمان اعزامی به رقابتهای جهانی عربستان نیز اظهارداشت : وزنه برداری که در دوران مختلف و با مسوولان فدراسیون های گوناگون مشکل دارد ، مشکل از خودش است و باید خود را تغییر دهد.
تا آنجا که من اطلاع دارم ، رستمی تعهداتی را به کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران داده بود که متاسفانه به تعهداتش عمل نکرد و همین امر سبب شد که این کادر بر روی نام او برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان خط بکشد.
او با ابراز تاسف از گفته های اخیر رستمی اظهارداشت : در خصوص صحبت های اخیر رستمی مبنی بر اینکه به این علت در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران حضور نمی یابد که امکان دارد در غذای او مواد نیروزا بریزند ، باید بگویم در هر خانواده ای اگر اختلافاتی وجود داشته باشد بهتر است که این اختلافات در همان خانواده رفع شود نه آنکه رسانه ای شود.
با کنار گذاشتن رستمی من مطمئن هستم که مصطفی جوادی به راحتی می تواند سهمیه تیم ملی وزنه برداری ایران در دسته ۸۹ کیلوگرم را بدست آورد.
شریفی در باره وضعیت رسول معتمدی دیگر وزنه بردار اصفهانی که به تازگی به جمع ملی پوشان وزنه برداری کشورمان اضافه شده است ، گفت : معمتدی پس از عمل جراحی بر روی کتف مصدومش اکنون می رود که به روزهای اوج خود بازگردد.
به نظر من معتمدی زمان کافی را ندارد که در رقابتهای جهانی عربستان به آمادگی کامل برسد ولی در آینده نزدیک این وزنه بردار بار دیگر خود را به عنوان یکی از بهترین های ایران مطرح خواهد کرد.
او که سال ها به عنوان یکی از اعضای کادر فنی همراه تیم ذوب آهن اصفهان در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور حضور داشت در باره شرایط این تیم برای شرکت در فصل آینده لیگ نیز گفت : مسوولان باشگاه ذوب آهن موافقت خود را با تیمداری این باشگاه در فصل آینده لیگ اعلام کرده اند و تیم ذوب آهن با قدرت در این لیگ شرکت خواهد کرد.
شریفی در پایان به حضور اندک وزنه برداران استانهای مختلف در رقابتهای وزنه برداری قهرمانی ایران در رده های گوناگون سنی که هم اکنون در اردبیل در حال انجام است اشاره کرد و گفت : متاسفانه باید بگویم که ویروس کرونا تاثیرات نامطلوبی بر روی رشته های گوناگون به ویژه وزنه برداری گذاشته است که امیدوارم با رفع این مشکل ، شرایط به سبک سابق بازگردد.

دیدگاهتان را بنویسید