مجید ندیری

شماری از وزنه برداران جوان پس از بازگشت از مسابقات جهانی مکزیک به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران دعوت خواهند شد.
حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت :نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران طبق برنامه تصویب شده در کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری ، از برخی از وزنه برداران جوان کشورمان که هم اکنون در مکزیک محل برگزاری مسابقات جهانی حضور دارند برای شرکت در اردوی تیم ملی دعوت خواهد کرد.
او با اشاره به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای بین المللی قطر اظهارداشت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران افزون بر دعوت از ملی پوشان این رشته ورزشی به اردوی آمادگی تیم ملی از شماری از وزنه برداران جوان و آینده دار نیز برای حضور در اردو دعوت کرده است که این وزنه برداران در کنار بزرگان این رشته ورزشی و در راستای پشتوانه سازی تمریناتشان را انجام می دهند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره عدم دعوت از کیانوش رستمی برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : عدم دعوت از رستمی از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران ، نشان از آن است که این کادر برنامه های خود را برای کسب سهمیه به منظور شرکت در بازی های المپیک پاریس برروی ملی پوشان این رشته تدوین کرده است.
رضازاده با تاکید بر اینکه تیم ملی وزنه برداری ایران هر سه سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را کسب خواهد کرد ، گفت : میر مصطفی جوادی و علی داودی ملی پوشان اوزان ۸۹ و به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان حضورشان در این بازی ها تقریبا مسجل است ولی در دسته ۱۰۲ کیلوگرم ، رضا دهدار و رسول معتمدی دو ملی پوشی هستند که باید تلاش کنند سهمیه تیم ایران را بدست آورند.
با توجه به رقابتهای گزینشی که باقی مانده است ملی پوشان کشورمان باید تلاش کنند هر سه سهمیه حضور در این بازی ها را بدست آورند ضمن آنکه با حضور در پاریس برای کشورمان افتخار بدست آورند.
این را هم بگویم که مسوولان فدراسیون وزنه برداری در طول ماه های اخیر تمامی شرایط را برای ملی پوشان کشورمان فراهم کرده اند که با آمادگی کامل در رقابتهای گزینشی شرکت کنند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری از انتخاب سهراب مرادی به عنوان عضو جدید این کمیته حمایت کرد و گفت : مرادی از جمله افتخارات وزنه برداری ایران بشمار می رود و از تجارب خوبی در این رشته ورزشی برخوردار است و می تواند تجارب خود را در اختیار ملی پوشان این رشته ورزشی قرار دهد.
رضازاده در پاسخ به این سووال که مرادی شرایط حضور در کادرهای فنی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان را نیز دارد، گفت : در این خصوص مسوولان فدراسیون وزنه برداری باید تصمیم گیری کنند.
او در باره شرایط وزنه برداران دختر کشورمان برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک نیز گفت : از راه اندازی وزنه برداری بانوان در ایران چند سالی بیشتر نمی گذارد با این وجود شاهد رشد این رشته در بخش بانوان در کشور هستیم و امیدوارم حداقل یک سهمیه در بخش بانوان کسب کنیم و نخستین وزنه بردار زن ایران در بازی های المپیک پاریس شرکت کند.
عضو هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری به مصوبات جدید این هیات نیز اشاره کرد و گفت : از جمله مصوبات هیات رییسه می تواند به پرداخت حقوق به مربیان سازنده اشاره کرد ، با این کار از زحمات مربیانی که زحمات بسیاری متحمل می شوند ، تجلیل خواهد شد.
رضازاده که رییس انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان نیز هست در باره وضعیت ملی پوشان پاراوزنه برداری ایران برای شرکت در بازی های پاراالمپیک پاریس نیز گفت : حسین توکلی سرمربی تیم ملی پاراوزنه برداری ایران برنامه های خود را تدوین و دراختیار فدراسیون گذاشته است و بزودی اردوهای آمادگی این تیم نیز دایر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید