خسرو کفیلی

کمیته فنی و هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری ، چگونگی حضور تیم های ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو را بررسی می کنند.
حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : اعضای کمیته فنی و هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری با توجه به دو رویداد مهمی پیش که برای وزنه برداری ایران از اهمیت بسیاری برخوردار است ، تشکیل جلسه خواهند داد و در خصوص چگونگی حضور ملی پوشان کشورمان در این مسابقات تصمیم گیری خواهند کرد.
رقابتهای جهانی عربستان به لحاظ آنکه یکی از رویدادهای گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رود و بازی های آسیایی هانگ ژو به خاطر حساب ویژه ای که مسوولان کاروان ورزشی ایران به این بازی ها بر روی مدال هایی که ملی پوشان وزنه برداری کشورمان کسب خواهند کرد ، باز کرده اند از اهمیت بسیاری برخوردار است.
او در باره اعزام دو تیم از کشورمان به رقابتهای فوق اظهارداشت : اعزام دو تیم به مسابقات فوق بسیار سخت است و در این باره تاکنون صحبتی نشده است.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به تازگی از شماری از وزنه برداران جوان و با تجربه برای حضور در اردوی آمادگی تیم ملی دعوت کرده است . طبق برنامه تدوین شده این وزنه برداران تا زمان اعزام به رقابتهای جهانی در اردو خواهند بود و پس از پایان این مسابقات بلافاصله بار دیگر در اردو حضور خواهند یافت تا خود را برای شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو آماده کنند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره عملکرد ملی پوشان وزنه برداری کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که به تازگی در شهر جینجو برگزار شد ، اظهارداشت : همانطور که پیش بینی می شد مسابقات آسیایی کره با حضور بهترین های قاره کهن برگزار شد و شاهد ثبت چندین رکورد جهانی به ویژه در اوزان المپیکی بودیم .
ملی پوشان وزنه برداری کشورمان با اینکه زمان کمی در اردوی آمادگی بودند ولی از نظر تیمی عنوان قهرمانی را کسب کردند ونسبت به رکوردگیری که از آنان به عمل آمده بود بهتر عمل کردند.
در بخش بانوان ، وزنه برداران دختر کشورمان همچنان در حال تجربه اندوزی و افزایش حدنصابهای خود هستند و در این مسابقات شاهد پیشرفت آنان بودیم .
رضازاده تصریح کرد: پیکارهای آسیایی کره جنوبی نشان دهنده قدرت وزنه برداری قاره کهن بود و ملی پوشان کشورمان به خوبی مشاهده کردند.
او به عملکرد کیانوش رستمی و سهراب مرادی نیز اشاره کرد و گفت : انتظارات از این دو وزنه بردار که رکورددار جهان و المپیک بودند بسیار است.
رستمی و مرادی با رهایی از بند مصدومیت و تمرینات ممتد مطمئنا می توانند به روزهای اوج خود بازگردند به همین خاطر کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از آنان برای شرکت در اردوهای آمادگی تیم ملی دعوت به عمل آورده اند.
رضازاده از رسول معتمدی به عنوان غایب بزرگ وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی کره جنوبی یاد کرد و گفت : معتمدی که از امیدهای وزنه برداری ایران بشمار می رود این وزنه بردار با رهایی از بند مصدومیت ، تمریناتش را آغاز کرده است و بزودی با اعزام به رقابتهای جایزه بزرگ کوبا و کسب نتایج مطلوب خود را وارد عرصه وزنه برداران شانس حضور در بازی های المپیک پاریس خواهد کرد.
او در باره دیگر وزنه برداران اعزامی کشورمان به رقابتهای جایزه کوبا اظهارداشت : هنوز مشخص نیست به جز معتمدی کدامیک از دیگر ملی پوشان به کوبا اعزام خواهند شد.
ملی پوش اسبق وزنه برداری ایران به عملکرد ملی پوشان فوق سنگین ایران در رقابتهای آسیایی کره نیز اشاره کرد و گفت : علیرضا یوسفی ، آیت شریفی و علی داودی سه ملی پوش فوق سنگین ایران هستند که یوسفی و شریفی به این مسابقات اعزام شدند.
یوسفی جوان رکورد جدیدی برای جوانان جهان به ثبت رساند و شریفی نیز جهره خوبی از خود در این مسابقات به نمایش گذاشت.
با توجه به حضور وزنه بردار ارمنی تیم بحرین ، دو وزنه بردار ازبکستانی و وزنه بردار اهل سوریه ، سه وزنه بردار فوق سنگین کشورمان باید به خوبی به تمرین بپردازند تا بتوانند در بازی های آسیایی برای کشورمان افتخار کسب کنند.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در پایان به عملکرد نواب نصیرشلال سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی اشاره کرد و گفت : نصیرشلال مربی جوانی است که عملکرد نسبتا خوبی در این مسابقات به ویژه در خصوص گرفتن وزنه برای وزنه برداران داشت.
این مربی دو رویداد مهم رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی را پیش رو دارد .

دیدگاهتان را بنویسید