خسرو کفیلی

تشکیل اردوهای آمادگی بلند مدت نقش مهمی در کسب نتایج مطلوب تیم های ملی وزنه برداری نوجوان و جوان دختر و پسر ایران در مسابقات آسیایی دهلی نو داشت.
حسین رضازاده رییس سابق فدراسیون وزنه برداری و عضو هیات رییسه این فدراسیون با بیان این مطلب گفت : فدراسیون وزنه برداری با تدوین برنامه های منظم و برگزاری اردوهای متوالی زمینه حضور قدرتمند وزنه برداران نوجوان و جوان دختر و پسر کشورمان را در رقابتهای آسیایی دهلی نو فراهم کرد.
بر خلاف دوره های گذشته این بار وزنه برداران دختر و پسر کشورمان بیش از پنج ماه در اردوهای آمادگی به تمرین و رفع ضعفهای خود پرداختند و نتایج حاصله نتیجه این برنامه ریزی است.
او افزود : با توجه به حدنصابهای کسب شده از سوی وزنه برداران کشورمان در رقابتهای آسیایی من به جرات می توانم بگویم پنج ، شش نفر از این وزنه برداران بزودی به عضویت تیم ملی وزنه برداری ایران در خواهند آمد و به عنوان نماینده کشورمان در رقابتهای جهانی و بازی های المپیک لوس آنجلس شرکت خواهند کرد.
حدنصاب های کسب شده از سوی این وزنه برداران بسیار خوب بوده است و امیدواری بسیاری را نزد مسوولان فدراسیون وزنه برداری در بخش پشتوانه سازی تیم ملی ایجاد کرده است.
رضازاده در باره چگونگی حضور وزنه برداران دختر کشورمان در این مسابقات نیز گفت : نقطه مثبت حضور وزنه برداران دختر کشورمان در رقابتهای آسیایی رفع ضعفهای تکنیکی آنان بود. افزون بر حدنصابهای خوبی که وزنه برداران دختر کشورمان در این مسابقات به ثبت رساندند شاهد رفع ضعف های آنان بودیم که جای امیدواری دارد.
با رفع این ضعف ها و افزایش حدنصابهای وزنه برداران دختر کشورمان ، آینده وزنه برداری بانوان کشورمان را مثبت ارزیابی می کنم .
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره زمان برگزاری نشست این کمیته و بررسی عملکرد کادرهای فنی و وزنه برداران دختر و پسر کشورمان در رقابتهای آسیایی دهلی نو اظهارداشت : نشست این کمیته با تعیین زمان از سوی فدراسیون وزنه برداری بزودی تشکیل خواهد شد و نتایج حاصله و عملکرد وزنه برداران به صورت تخصصی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
در این نشست کادرهای فنی تیم های کشورمان نیز گزارش مبسوطی از عملکرد خود ارائه خواهند کرد.
او در باره وضعیت تیم ملی وزنه برداری ایران که خود را برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان و بازی های آسیایی هانگ ژو آماده می کند ، نیز گفت : اردوی پایانی ملی پوشان وزنه برداری کشورمان از بابلسر به تهران و به آکادمی ملی المپیک منتقل شده است و دعوت شدگان به اردو به خوبی تمریناتشان را زیر کادر فنی انجام می دهند ، طبق برنامه تدوین شده در رکوردگیری که از ملی پوشان اواخر ماه جاری انجام خواهد شد و اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری از نزدیک آن را مشاهده خواهند کرد ودر پایان نفرات اعزامی به رقابتهای جهانی مشخص خواهند شد.
با توجه به حدنصاب های کسب شده از سوی ملی پوشان در اردوهای آمادگی من مطمئن هستم که تیمی قدرتمند روانه مسابقات جهانی خواهد شد.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره جانشین وحید ربیعی در کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران و استفاده از سهراب مرادی ملی پوش سابق کشورمان به عنوان مربی در یکی از رده های تیم های ملی اظهارداشت : فدراسیون وزنه برداری تاکنون فرد جانشین را به این کمیته معرفی نکرده است و استفاده از مرادی به عنوان مربی نیز جز وظایف رییس فدراسیون وزنه برداری است.
رییس انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان به اعزام تیم ملی پاراوزنه برداری ایران به رقابتهای جهانی این رشته در امارات عربی متحده نیز اشاره کرد و گفت : تیم کشورمان با ترکیب کامل روز ۲۷ مرداد ماه برای شرکت در رقابتهای فوق عازم دوبی اعزام خواهد شد که امید داریم مدال های رنگارنگی در این مسابقات کسب کنیم .
پس از بازگشت وزنه برداران از دوبی اردوهای آمادگی این تیم در تهران دایر خواهد شد که وزنه برداران خود را برای شرکت در بازی های پاراآسیایی در هانگ ژو آماده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید