خسرو کفیلی

عضو هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری از اعزام تیم وزنه برداری پیشکسوتان ایران به رقابتهای جهانی لهستان خبر داد.
حسین رضازاده پس از تشکیل نشست هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری با اعزام وزنه برداران پیشکسوتان ایران به رقابتهای جهانی این رشته که بزودی درلهستان برگزار می شود موافقت کرد و پس از سال ها شاهد حضور تیمی از وزنه برداران پیشکسوت کشورمان در این مسابقات خواهیم بود.
او افزود : در این نشست همچنین با شرکت تیم های ملی وزنه برداری جوانان و نوجوانان ایران در رقابتهای آسیایی هندوستان و برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی کشور در دو بخش بانوان و مردان در اردبیل موافقت شد.
وزنه برداران نوجوان و جوان ایران که چندی است در اردوهای آمادگی بسر می برند با آمادگی کامل دراین رویداد قاره ای که از اهمیت بسیاری برای فدراسیون وزنه برداری برخوردار است ، شرکت خواهند کردو امیدوارم وزنه برداران کشورمان به نتایج خوبی دست یابد.
طبق برنامه تدوین شده و در راستای پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری ایران قرار است این وزنه برداران پس از بازگشت از هندوستان در اردوهای آتی شرکت کنند.
عضو هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری در باره کنار گذاشتن کیانوش رستمی از ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی عربستان نیز گفت : من در این خصوص نمی توانم صحبت کنم ، این تصمیمی است که کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران پس از بررسی های لازم انجام داده است.
رضازاده در باره خداحافظی سهراب مرادی نیز گفت : در باره سهراب باید بگویم که او تمام تلاش خود را برای بازگشت دوباره به صحنه رقابتهای وزنه برداری انجام داد و فدراسیون وزنه برداری و کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران نیز در این مدت حمایت همه جانبه ای از او به عمل آوردند ولی متاسفانه میزان آسیب دیدگی این وزنه برداران به گونه ای بود که او نتوانست به فعالیت ورزشی خود دراین رشته ادامه دهد.
سهراب در دوران قهرمانی خود به تمامی مدارج این رشته ورزشی رسید اوبه مدال های طلای بازی های المپیک ، جهانی و آسیایی دست یافت و از بهترین های وزنه برداری کشورمان بشمار می رفت و من امیدوارم او بزودی به عنوان مربی در کنار دیگر مربیان تجاربش را دراختیار مستعدان این رشته ورزشی بگذارد.
عضو کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در باره عملکرد ملی پوشان کشورمان در رکوردگیری به عمل آمده اظهارداشت : حدنصابهای کسب شده از سوی ملی پوشان در این رکوردگیری حاکی از پیشرفت آنان بوده است ، وزنه بردارانی همچون آیت شریفی ، رضا دهدار و … وزنه های خوبی زدند . با توجه به زمانی که ملی پوشان دراختیار دارند من امیدوارم آنان به آمادگی لازم برای شرکت در رقابتهای جهانی و بازی های آسیایی برسند.
رضازاده به حضور ۱۲ نفر در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای فوق اشاره کرد و گفت : از میان این ۱۲ نفر ، دو نفر خط خواهند خورد و تیم ایران با ترکیب کامل در رقابتهای جهانی شرکت خواهد کرد.
ملی پوش اسبق وزنه برداری ایران کسب مدال از رقابتهای وزنه برداری بازی های آسیایی هانگ ژو را بسیار سخت دانست و گفت : با اینکه وزنه برداری یک رشته رکوردی است و اکنون بر روی کاغذ هیچ یک از وزنه برداران کشورمان شانس کسب مدال طلا در این بازیها ندارند ولی هنوز هیچ چیز مشخص نیست و بی شک ملی پوشان کشورمان با افزایش حدنصاب های خود می توانند برای کسب مدال طلا در این رویداد مهم قاره ای به رقابت با حریفانشان بپردازند.
عضو هیات رییسه فدراسیون وزنه برداری به تعویق لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران نیز اشاره کرد و گفت : کمیته مسابقات فدراسیون وزنه برداری با هماهنگی با کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران قصد دارد هفته اول لیگ را پس از بازگشت ملی پوشان کشورمان از بازی های آسیایی هانگ ژو در مهر ماه برگزار کند.
مسوولان فدراسیون وزنه برداری رایزنی های خود را با برخی از باشگاه های متمول به عمل آورده اند تا شرایط حضور این باشگاه ها را در لیگ وزنه برداری فراهم کنند.
رضازاده که رییس انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و معلولان نیز هست در باره چگونگی آمادگی ملی پوشان پاراوزنه برداری پسر و دختر ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی امارات عربی متحده و بازی های پاراآسیایی هانگ پو نیز گفت : هم اکنون پاران وزنه برداران پسر ایران در محلات اردوی آمادگی خود را دایر کرده اند که این اردو تا پایان ماه جاری ادامه خواهد داشت.
قرار است تیم پسران ایران با ترکیب کامل در رقابتهای جهانی امارات عربی متحده شرکت کند و تیم دختران کشورمان نیز با یک و یا دو وزنه بردار در این مسابقات شرکت می کند.
پس از آن وزنه برداران بار دیگر به اردو دعوت خواهند شد تا خود را برای شرکت در بازی های پاراآسیایی آماده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید