مجید ندیری

کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری برنامه های سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران را مورد تایید قرار داد.
حسین رضازاده رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری با بیان این مطلب گفت : در آٖخرین نشست اعضای کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری که به تازگی برگزار شد ، نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به تشریح برنامه های خود پرداخت که مورد موافقت اعضای این کمیته قرار گرفت.
او افزود : سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در این نشست نخست به تشریح دلایل دعوت از شماری از ملی پوشان جوان وزنه برداری کشورمان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و تمرینات آنان با ملی پوشان این رشته ورزشی اشاره کرد و آنگاه خبر از اعزام تیم ملی وزنه برداری ایران به رقابتهای آسیایی ازبکستان با ترکیبی از وزنه برداران جوان و بزرگسال داد و سپس گزارشی از حضور هفت وزنه بردار کشورمان در رقابتهای بین المللی قطر ارائه کرد.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری گفت :‌ نصیرشلال در این نشست همچنین به تشریح وضعیت تیم ایران برای کسب سه سهمیه برای حضور در بازی های المپیک پاریس پرداخت و عنوان کرد ملی پوشانی که شانس کسب سهمیه حضور در این بازی ها را دارند در رقابتهای جایزه بزرگ تایلند که آخرین رویداد گزینشی بازی های المپیک پاریس است شرکت خواهند کرد.
رضا زاده در باره وضعیت سه وزنه بردار کشورمان که شانس کسب سهمیه در دسته ۱۰۲ کیلوگرم برای شرکت در بازی های المپیک را دارند ، اشاره کرد و گفت : سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران به گونه ای برنامه ریزی کرده است که مهدی کرمی ، رضا دهدار و رسول معتمدی سه ملی پوشان کشورمان در این دسته در دو رویداد باقی مانده گزینشی بازی های المپیک پاریس در ازبکستان و تایلند شرکت کرده و آخرین شانس خود را برای گرفتن سهمیه بیازمایند.
افزون بر آن نصیرشلال همچنین شرایط میرمصطفی جوادی و علی داودی دو ملی پوش دیگر کشورمان را برای شرکت در بازی های المپیک پاریس را مطلوب عنوان کرد.
رییس کمیته فنی فدراسیون وزنه برداری در ادامه افزود : در این نشست هادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان کشورمان به تشریح عملکرد ملی پوشان جوان کشورمان در رقابتهای جهانی مکزیک و برنامه های آینده خود پرداخت و کوروش باقری سرمربی تیم ملی وزنه برداری بانوان ایران نیز گزارشی از وضعیت وزنه برداران دختر کشورمان برای شرکت در رقابتهای آسیایی ازبکستان و مسابقات جایزه بزرگ تایلند ارائه کرد.
رضازاده در باره حضور شماری از وزنه برداران جوان کشورمان در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران اظهارداشت : این وزنه برداران آینده سازان وزنه برداری کشورمان هستند و بی شک در صورتی که شرایط مناسب برای آنان فراهم شود در آینده نزدیک از آنان بیشتر خواهیم شنید.
دارنده چندین مدال جهانی و المپیک در دسته فوق سنگین در باره وضعیت وزنه برداران سنگین وزن کشورمان نیز گفت : هم اکنون سه وزنه بردار قدرتمند در دسته فوق سنگین در تیم ملی وزنه برداری ایران هستند ، علی داودی به همراه علیرضا یوسفی و آیت شریفی در این دسته به رقابت می پردازند . این وزنه برداران جوان از شرایطی که برای آنان ایجاد شده است باید استفاده کنند و با تمرینات سنگین در رویدادهای مختلف برای کشورمان افتخار کسب کنند.
رضازاده با ابراز رضایت از عملکرد سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری از زمانی که ریاست این فدراسیون را برعهده گرفته است ، اظهارداشت : انوشیروانی به همراه دیگر کادر اجرایی فدراسیون وزنه برداری برنامه های خوبی را برای رشد و گسترش این رشته ورزشی تدوین کرده اند و مهمترین این برنامه ها حضور قدرتمند در بازی های المپیک پاریس است.
او که ریاست انجمن پاراوزنه برداری فدراسیون جانبازان و توانیابان را نیز برعهده دارد ، به تشکیل اردوی آمادگی تیم ملی پاراوزنه برداری ایران به سرمربیگری حسین توکلی اشاره کرد و گفت : این اردو با دعوت از شش وزنه بردار برای شرکت در رقابتهای جهانی امارات عربی متحده که اسفند ماه سال جاری برگزار می شود و پیکارهای جام جهانی گرجستان که هر دوجز رقابتهای گزینشی بازی های پارالمپیک پاریس هستند دایر شده است .
هدف ما کسب هر شش سهمیه حضور در این بازی هاست که امیدواریم دست یابیم .

دیدگاهتان را بنویسید