خسرو کفیلی

وزنه برداران جوان دعوت شده به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران نیاز به زمان دارند.
علی جباری مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران با تایید تصمیم کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از فراخواندن شماری از وزنه برداران جوان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان اظهارداشت : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران تصمیم درستی در دعوت از شماری از وزنه برداران جوان که به تازگی در رقابتهای جهانی مکزیک به نتایج خوبی دست یابند ، اتخاذ کرد.
این کادر با توجه به زمان باقی مانده تا برگزاری رقابتهای جهانی جوانان و قهرمانی آسیا ، از این وزنه برداران جوان برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی و انجام تمرینات در کنار ملی پوشان کشورمان دعوت کرد.
در صورتی که این جوانان به اردو دعوت نمی شدند ، اکنون این وزنه برداران جوان مجبور بودند که تمریناتشان را به تنهایی در استان هایشان انجام دهند چرا که نزدیکترین مسابقه در رده سنی جوانان سال آینده برگزار می شود و اکنون زود است برای آنان اردوی آمادگی دایر کرد.
با این وجود من معتقدم که این وزنه برداران نیاز دارند که به حدنصابهای خود بیفزایند و این زمان را کادر فنی تیم ملی است که در اختیار آنان قرار خواهد داد.
جباری به حضور سهراب مرادی در ترکیب کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران نیز اشاره کرد و گفت : این حق سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران است که دستیارانش را خودش انتخاب کند.
با توجه به اینکه نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران سال ها به همراه سهراب مرادی در کنار هم در این رشته ورزشی فعالیت می کردند از او برای حضور در ترکیب کادر فنی تیم ملی دعوت کرد.
بدون تردید مرادی در قالب دستیار سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران ، همفکری لازم را با نصیرشلال انجام خواهد کرد و با مشاوره های خود او را در رهبری تیم ملی وزنه برداری کشورمان کمک خواهد نمود.
مربی سابق تیم ملی وزنه برداری ایران به چالش موجود در دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم ملی وزنه برداری ایران برای کسب سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس با توجه به حضور سه مدعی در این وزن اشاره کرد و گفت : با حضور مهدی کرمی در این دسته به نظر من اکنون کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با چالش در این وزن مواجه شده است چرا که هم رضا دهدار ، هم رسول معتمدی و هم کرمی مدعی کسب سهمیه تیم ایران برای شرکت در بازی های المپیک هستند.
با توجه به اینکه این سه وزنه بردار اکنون مدعی هستند که تا رقابتهای جایزه بزرگ تایلند که اردیبهشت ماه برگزار می شود به آمادگی لازم برای رسیدن به حدنصابهای مطلوب برای کسب سهمیه می رسند ، اکنون کادر فنی تیم ملی باید بگونه ای عمل کند که دو نفر از آنان در رقابتهای آسیایی ازبکستان وزنه بزنند و یکی از این دو وزنه بردار که به ازبکستان اعزام شده بود به همراه وزنه بردار باقی مانده در تایلند که آخرین رقابت گزینشی بازی های المپیک پاریس خواهد بود ، به روی تخته برود.
او تصریح کرد : کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران با توجه به اینکه از هم اکنون می توان گفت که میرمصطفی جوادی و علی داودی سهمیه حضور در بازی های المپیک پاریس را در دسته های ۸۹ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم اخذ کرده اند در این دو وزن مشکلی ندارد.
جباری که هدایت تیم ذوب آهن اصفهان را در لیگ وزنه برداری باشگاه های ایران برعهده دارد ، در باره رقابت این تیم با تیم مناطق نفت خیز جنوب برای کسب عنوان قهرمانی لیگ اظهارداشت : هفته پایانی لیگ در اوایل هفته آینده در تهران برگزار می شود و تیم ذوب آهن اصفهان که هم اکنون صدرنشین رقابتهای لیگ است برای شرکت در رقابتهای این هفته عازم تهران خواهد شد.
با توجه به فاصله امتیازی ای که تیم ذوب آهن اصفهان با تیم مناطق نفت خیز جنوب نزدیکترین تعقیب کننده خود دارد ، تلاش خواهیم کرد که کمترین اشتباه را انجام دهیم تا بتوانیم برای سومین بار پیاپی عنوان قهرمانی لیگ را کسب کنیم .
او در باره وضعیت ملی پوشان تیم ذوب آهن اصفهان نیز گفت : علیرضا معینی ، میرمصطفی جوادی، حسین بیرانوند و رسول معتمدی چهار ملی پوش این تیم هستند که هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران هستند و از شرایط خوبی برخوردارند.
از این ملی پوشان بنا به شرایط در ترکیب تیم ذوب آهن اصفهان در هفته پایانی استفاده خواهیم کرد.
او در پایان در باره عدم پرداخت ورودیه شرکت در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور توسط تیم ذوب آهن اصفهان گفت : انشاالله تا آغااز هفته پایانی لیگ ، مسوولان باشگاه ذوب آهن مبلغ ورودیه را به حساب فدراسیون وزنه برداری واریز خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید