خسرو کفیلی

بهترین زمانی بود که مدال طلای مجموع رقابتهای جهانی کلمبیا را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم بر گردن آویزم که متاسفانه این چنین نشد.
رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران در رقابتهای جهانی کلمبیا که با کسب یک مدال طلا و یک نقره عنوان بهترین وزنه بردار ایران را در این مسابقات کسب کرد ، با بیان این مطلب گفت : پس از آنکه مدال طلای حرکت یک ضرب این دسته را کسب کردم در حالی که من یک وزنه بردار دو ضرب زن هستم خود را آماده رقابت در حرکت دو ضرب و کسب مدال این حرکت و مجموع را کرده بودم که متاسفانه این چنین نشد.
او با اشاره به حضورش در رقابتهای جهانی ۲۰۱۹ در تایلند و کسب مدال طلای دو ضرب و برنز مجموع این رقابتها اظهارداشت : همگان به خوبی می دانند که من یک وزنه بردار دو ضرب زن هستم، در رقابتهای جهانی کلمبیا هیچ کس فکر نمی کرد که من در حرکت یک ضرب مدال طلا بگیرم ولی این مهم بدست آمد و در حالی که بهترین زمان برای کسب مدال طلای دو ضرب و مجموع این دسته ایجاد شده بود ولی متاسفانه به علت برخی اتفاقات این چنین نشد و من از این امر بسیار متاثر هستم .
ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری ایران به عدم حضورش در رقابتهای وزنه برداری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی اشاره کرد و گفت : هدف من حضور در رقابتهای جهانی کلمبیا و کسب مدال از این رویداد مهم بود به همین خاطر در رقابتهای وزنه برداری بازی های همبستگی کشورهای اسلامی که در ترکیه برگزار شد ، شرکت نکردم و همین امر باعث شد که مورد انتقاد برخی از افراد قرار بگیرم .
او که بیش از چهار ماه است که در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران حضور دارد ،گفت : اکنون نیاز به استراحت و ریکاوری دارم . ضمن آنکه من شاغل هستم ، شرکت در اردوهای ممتد باعث شده است که بسیاری از کارهای ما انباشته شود و باید به آنها رسیدگی کنم .
از همین رو در گفت وگو با سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران اعلام کرده ام که از اواسط فروردین ماه سال آینده آماده شرکت در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران هستم .
دهدار تصریح کرد : با توجه به اینکه من عضو تیم ملی حفاری اهواز در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور هستم با توجه به تعهدی که به این تیم دارم در هفته دوم لیگ با اینکه اکنون زمان ریکاوری من است برای امتیاز تیمی به روی تخته خواهم رفت و اگر سرمربی این تیم موافقت کند در هفته سوم برای تیم ملی حفاری اهواز وزنه نخواهم زد.
ملی پوش وزنه برداری ایران هدف غایی خود در سال آینده را حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی و سپس شرکت در بازی های آسیایی هانگ ژو اعلام کرد و گفت : برای آینده ام برنامه ریزی کرده ام و قصد دارم بهترین نتایج دوران قهرمانی ام را در رقابتهای آسیایی کره جنوبی و بازی های آسیایی هانگ ژو کسب کنم .
ملی پوش خوزستانی تیم وزنه برداری ایران از ارتفاع سطح دریا در کلمبیا و مسافت طولانی سفر به این کشور را دوعامل اصلی افت وزنه برداران کشورمان در این رویداد مهم ذکر کرد و گفت : متاسفانه باید بگویم که سطح ارتفاع از دریا در کلمبیا بسیار بالا بود و همین امر موجب مشکلات تنفسی برای وزنه برداران شده بود ضمن آنکه مسافات طولانی سفر به بوگوتا نیز موجب خستگی وزنه
برداران شده بود.
با توجه به اینکه وزنه برداران سبک وزن فرصت کمتری نسبت به وزنه برداران نیمه سنگین و سنگین وزن برای تطبیق خود با سطح ارتفاع کلمبیا داشتند آنها متضرر اصلی این امر شدند.
وی در باره عملکرد دیگر ملی پوشان کشورمان در این مسابقات نیز گفت : مهدی کرمی با توجه به اینکه نخستین حضورش را در رقابتهای جهانی تجربه می کرد به نظر من چهره بسیار خوبی از خود در این مسابقات به نمایش گذاشت و مطمئنا او در سال های آینده حرفهای بسیاری در وزن ۱۰۹ کیلوگرم خواهد داشت ، ضمن آنکه کیانوش رستمی هم پس از سال ها توانست به یک مدال جهانی دیگر دست یابد و خود را بار دیگر در جمع بهترین وزنه برداران جهان قرار دهد. در باره علی داودی ملی پوش فوق سنگین کشورمان باید بگویم که او بهترین رکوردهای خود را در این مسابقات ثبت کرد داودی یک وزنه بردار جوان است و بدون تردید او می تواند به یکی از بهترین وزنه برداران فوق سنگین جهان مبدل شود.
در باره ناکامی سید مصطفی جوادی باید بگویم که به نظر من جوادی نباید به دسته ۸۱ کیلوگرم می آمد و در همان دسته ۸۹ کیلوگرم باید وزنه می زد.
وزن کم کردن آن هم در رقابتهای جهانی ریسک بزرگی بود که جوادی کرد.
این وزنه بردار با توجه به قدرت بسیارش این ناکامی را در رقابتهای آتی جبران خواهد کرد.
دهدار در باره رسول معتمدی و سهراب معتمدی دو وزنه بردار دیگر دسته ۱۰۲ کیلوگرم که حریفان اصلی او برای پوشیدن دوبنده تیم ملی خواهند بود نیز گفت : من برای جنگیدن در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران شرکت می کنم . معتمدی و مرادی هر دو از بهترین وزنه برداران ایران هستند که هر سه نفر ما برای اینکه به عضویت تیم ایران در آییم رقابت خواهیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید