:
خسرو کفیلی

برای کسب مدال طلای بازی های المپیک ، رنج حضور مداوم در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران و تمرینات سخت را متقبل شده ام .
رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران و یکی از امیدهای تیم کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس با بیان این مطلب گفت :‌ هدف اصلی من تنها کسب سهمیه حضور در این بازی ها نیست بلکه کسب مدال طلا از مهمترین رویداد ورزشی جهان می باشد به همین خاطر از ماه ها پیش رنج حضور در اردوهای آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران ، دوری از خانواده و تمرینات سخت را متحمل شده ام .
او از عملکردش در آخرین رکوردگیری از ملی پوشان وزنه برداری ایران ابراز رضایت کرد و گفت : با توجه به زمانی که در اردوی آمادگی تیم ملی بودم از حدنصاب کسب شده ام راضی هستم.
در این رکوردگیری به حدنصاب مجموع ۳۸۷ کیلوگرم رسیدم و مطمئن هستم با توجه به زمانی که به رقابتهای جهانی عربستان باقی مانده است به رکوردهای خواهم افزود.
۴۰۰ کیلوگرم حدنصابی است که برای شرکت در رقابتهای جهانی و سپس بازی های آسیایی هانگ ژو برای خودم پیش بینی کرده ام.
ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران از سهراب مرادی دیگر ملی پوش کشورمان در این وزن که بتازگی از دنیای قهرمانی کناره گیری کرده است ، از رسول معتمدی به عنوان تنها حریف در این اردو برای پوشیدن دوبنده تیم ملی یاد کرد و گفت :
درباره مرادی باید بگویم از اینکه چند صباحی این افتخار را داشتم در کنار یکی از اسطوره های وزنه برداری ایران که در دوران قهرمانی اش به تمام افتخارات این رشته ورزشی یعنی کسب مدال طلای رقابتهای آسیایی ، جهانی ، بازی های آسیایی و بازی های المپیک دست یافت ، افتخار می کنم .
مرادی که از ناحیه کتف دچار مصدومیت شده بود تمام تلاش خود را انجام داد تا بار دیگر بتواند به روزهای اوج خود بازگردد ولی متاسفانه آسیب دیدگی مانع از آن شد.
با کناره گیری مرادی ، اکنون من و رسول معتمدی که او نیز پس از رهایی از بند مصدومیت تمرینات سخت خود را آغاز کرده است در دسته ۱۰۲ کیلوگرم تمرینات خود را در اردوی تیم ملی که از امروز دایر شده است پی می گیریم و امیدوارم این وزنه بردار هر چه زودتر به روزهای اوج خود بازگردد.
با توجه به شرایط موجود ، من و معتمدی تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که دوبنده تیم ملی را در رقابتهای پیش رو برتن کنیم .
او که با حضور در رقابتهای جهانی کلمبیا و پیکارهای آسیایی کره جنوبی که جزو پیکارهای گزینشی بازی های المپیک پاریس بشمار می رفتند در جرگه امیدهای وزنه برداری ایران برای شرکت در این بازی ها قرار گرفت ، شرایط خود را در دسته ۱۰۲ کیلوگرم مطلوب دانست و گفت : با حدنصاب هایی که در در رقابتهای جهانی و آسیایی به ثبت رساندم هم اکنون جزو شش وزنه بردار دسته ۱۰۲ کیلوگرم قرار دارم که شانس حضور در بازی های المپیک پاریس دارم ، من در سه رویداد گزینشی دیگر باید شرکت کنم که امیدوارم با تمریناتی که انجام می دهم بتوانم با بهترین امتیاز شرایط حضور در بازی های المپیک را آرزویم از کودکی بوده است ، دست یابم .
دهدار در باره عملکرد نواب نصیرشلال سرمربی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران که به همراه دستیارانش به تازگی هدایت ملی پوشان کشورمان را برعهده گرفته است ، گفت : نصیرشلال در این مدت کم که به عنوان سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان انتخاب شده است با جدیت ، قدرت ، ایجاد نظم در اردو و … نشان داده است که قصد دارد با تیم کشورمان به نتایجی خوب در رقابتهای مختلف دست یابد که من برای او آرزوی موفقیت دارم .
ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران در باره حریفانش در رقابتهای جهانی اظهارداشت : فارس الباخ قطری به همراه وزنه برداران کلمبیایی ، قزاق ، چین ، ازبک و … حریفان من در این دسته بشمار می روند ، من به خوبی می دانم که آنان نیز تمام تلاش خود را انجام می دهند تا بتوانند برای کشورشان در رویدادهای پیش رو افتخار کسب کنند به همین خاطر معتقدم کسب مدال در این دسته بسیار سخت است.
او در باره وضعیت دیگر دعوت شدگان به اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری کشورمان نیز گفت : حاضران در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران از شماری از وزنه برداران جوان و با تجربه تشکیل شده است و تمامی حاضران در اردو به خوبی تمرینات خود را انجام می دهند ولی به نظر من از وزنه بردارانی همچون مصطفی جوادی ، آیت شریفی و علی داودی که در اوزان المپیکی حضور دارند، بیشتر خواهیم شنید.
دهدار در پایان در باره کیانوش رستمی که به تازگی از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران از شرکت در رقابتهای جهانی کنار گذاشته شد نیز گفت : من تنها برای او آرزوی موفقیت کنم .

دیدگاهتان را بنویسید