خسرو کفیلی

کار برای ۱۰ وزنه بردار مرد ایران در رقابتهای جهانی عربستان از امروز در ریاض آغاز می شود.
تیم ملی وزنه برداری ایران که با ۱۰ وزنه بردار به نام های حسین سلطانی ، میرمصطفی جوادی ، محمد زارعی ، امیر حقوقی، رضا دهدار ، رسول معتمدی ، مهدی کرمی ، پیمان جان ، آیت شریفی و علی داودی در رقابتهای جهانی عربستان که مهمترین رویداد گزینشی بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز هست ، شرکت کرده است از امروز رقابت با دیگر تیم های شرکت کننده دراین رویداد جهانی را با رقابت حسین سلطانی و میر مصطفی جوادی دو ملی پوش اوزان ۸۱ و ۸۹ کیلوگرم آغاز می کند.
با اینکه نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران شانس ملی پوشان اوزان سنگین کشورمان برای کسب مدال از این رویداد جهانی را بیشتر از اوزان دیگر می داند ولی این امر به معنی آن نیست که سلطانی و جوادی امیدی برای ایستادن بر روی یکی از سکوهای قهرمانی اوزان فوق را ندارند.
حسین سلطانی وزنه بردار ۲۳ ساله زنجانی کشورمان که به تازگی و در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که اردیبهشت ماه گذشته در شهر جینجو برگزار شد و در میان وزنه برداران شرکت کننده در دسته ۸۱ کیلوگرم بر سکوی نخست ایستاد در ساعت ۱۷ امروز به وقت تهران به مصاف دیگر حریفان خواهد رفت.
این وزنه بردار زنجانی که از امیدهای وزنه برداری ایران در آینده بسیار نزدیک بشمار می رود و در زمان سرمربیگری محمدحسین برخواه به او توجه بسیاری می شد بر روی کاغذ یکی از شانس های تیم ایران برای کسب مدال از رقابتهای جهانی در ریاض است.
نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران حدنصاب ۳۵۸ کیلوگرم را برای سلطانی به منظور ثبت در استارت لیست رقابتهای این دسته اعلام کرده است که این رکورد ۲۰ کیلوگرم بیشتر از رکوردی است که این وزنه بردار در رقابتهای آسیایی کره جنوبی با ثبت آن مدال طلا را به گردن آویخت.
سلطانی در استارت لیست دسته ۸۱ کیلوگرم با حدنصاب ۳۵۸ کیلوگرم پایین تر از اسکار مارتینز وزنه بردار ایتالیایی که حدنصاب ۳۶۰ کیلوگرم را اعلام کرده است قرار دارد.
ملی پوش دسته ۸۱ کیلوگرم کشورمان افزون بر رقابت با مارتینز ایتالیایی ، رقبای قدرتمندی از کشورهای کلمبیا، جمهوری آذربایجان ، ارمنستان و بلغارستان نیز در این دسته خواهد داشت.
بی شک درخشش سلطانی در رقابتهای این وزن ، امید وانگیزه دیگر ملی پوشان کشورمان را برای کسب مدال از این رویداد جهانی دو چندان خواهد کرد.
پس از سلطانی در ساعت ۱۹:۳۰ امروز دوشنبه میرمصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم به همراه ۱۰ وزنه بردار دیگر رقابتهای این دسته را برگزار خواهند کرد.
جوادی که در غیاب کیانوش رستمی ملی پوش سابق وزنه برداری ایران که به علت عدم شرکت در رکوردگیری از ملی پوشان کشورمان از سوی نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی در ترکیب این تیم قرار نگرفت ، تنها وزنه بردار ایرانی در این دسته خواهد بود.
این وزنه بردار استان قزوین که در ویترین افتخاراتش مدال نقره رقابتهای جهانی را در یک دسته پایین تر دارد، برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی این دسته رقابت سختی را با کیدومار والنیلا از ونزوئلا، آنتونیو پیزولاتو از ایتالیا و تیان تائو از چین خواهد داشت.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران حدنصاب ۳۸۷ کیلوگرم را برای جوادی دراستارت لیست رقابتهای جهانی در این دسته اعلام کرده است که سه کیلوگرم کمتر از رکوردهای والنیلا، پیزولائو و تائو است.
جوادی که می رود جا پای بزرگان این دسته بگذارد در صورتی که کسب نتیجه در رقابتهای جهانی عربستان ، یکی از ملی پوشان اعزامی کشورمان به بازی های آسیایی هانگ ژو نیز خواهد بود.
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران قصد دارد از جوادی در یک دسته بالاتر در رقابتهای وزنه برداری بازی های هانگ ژو استفاده کند.
با پایان رقابتهای جوادی ، روز چهارشنبه هفته جاری رسول معتمدی ، امیر حقوقی و محمد زارعی ، روز پنجشنبه رضا دهدار ، روز شنبه آینده مهدی کرمی و پیمان جان و روز یکشنبه علی داودی و آیت شریفی به رقابت با حریفانشان می پردازند.

دیدگاهتان را بنویسید