خسرو کفیلی

برای نخستین بار مسابقات وزنه برداری قهرمانی کارگران بانوان ایران برگزار خواهد شد.
علی کردی رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری در نشست سالیانه روسای هیات های این انجمن با بیان این مطلب گفت : در راستای حمایت از وزنه برداری کارگران زن کشورمان ، نخستین دوره مسابقات وزنه برداری کارگران زن ایران را به میزبانی استان آذربایجان شرقی برگزار خواهیم کرد.
او افزود : طبق برنامه تدوین شده این مسابقات را تابستان سال آینده در یکی از شهرهای آذربایجان شرقی برگزار خواهیم کرد و پس از آن راه اندازی لیگ وزنه برداری بانوان کارگر کشورمان مورد بررسی و کارشناسی قرار خواهد گرفت.
در صورتی که شرایط و حمایت های لازم از وزنه برداری زنان کارگر ایران به عمل آید ، مطمئنا نخستین دوره لیگ وزنه برداری کارگران بانوان ایران را با شرکت وزنه برداران زن شرکت های ، کارخانجات ، سازمان ها و… برگزار خواهیم کرد و با مساعدت فدراسیون وزنه برداری زمینه حضور آنان را در یک رویداد بین المللی نیز فراهم خواهیم کرد.
رییس انجمن وزنه برداری کارگران با اشاره به اعزام تیم ملی وزنه برداری کارگران ایران به رقابتهای بین المللی نعیم سلیمان اوغلو ترکیه اظهارداشت : با هماهنگی های به عمل آمده با مسوولان فدراسیون وزنه برداری ، منتخبان رقابتهای وزنه برداری قهرمانی کارگران ایران و لیگ وزنه برداری کارگران کشور به عنوان نماینده ایران در این رویداد شرکت کردند و مقرر شد در سال های آتی نیز وزنه برداران کارگر کشورمان در این رقابتها که همه ساله با حضور شماری از وزنه برداران کشورهای مختلف برگزار می شود ، شرکت کنند.
در این خصوص از وزنه برداران کارگر خواسته شده است تمامی ضوابط و مقررات اعلام شده از سوی فدراسیون وزنه برداری در اعزام ها را رعایت کنند.
از جمله این شرایط آن است که از وزنه برداران کارگر اعزامی به رقابتهای فوق آزمایش دوپینگ به عمل خواهد آمد.
کردی با اشاره به برگزاری دومین دوره لیگ وزنه برداری کارگران شرکت ها و کارخانجات ایران اظهارداشت : این مسابقات در پنج وزن المپیکی برگزار خواهد شد و طبق آیین نامه تدوین شده مسابقات ، سه نفر از پنج عضو هر تیم می بایست دارای دفترچه سازمان تامین اجتماعی باشند ضمن آنکه فرزندان کارگران نیز می توانند در این مسابقات شرکت کنند.
او در ادامه بیان کرد : با رایزنی های به عمل آمده از سوی روسای هیات های وزنه برداری کارگری استان ها با صاحبان کارخانجات و صنایع مختلف از جمله گل گهر سیرجان ، سیمرغ و … شاهد حضور وزنه برداران این کارخانجات در لیگ وزنه برداری کارگران ایران خواهیم بود.
او به ممنوعیت حضور وزنه بردارانی که در لیگ های وزنه برداری رده های سنی مختلف باشگاه های ایران وزنه می زنند در پیکارهای کارگری اشاره کرد و گفت : بسان گذشته وزنه بردارانی که در لیگ های وزنه برداری باشگاه های کشورمان حضور دارند ، حق شرکت در رقابتهای کارگری را ندارند ولی این امر مانع از حضور وزنه برداران کارگران در لیگ های فوق نخواهد شد.
کردی به برگزاری رقابتهای وزنه برداری قهرمانی کارگران در سال آینده نیز اشاره کرد و گفت : رقابتهای وزنه برداری قهرمانی کارگران ایران را با شکوه تر از گذشته برگزار خواهیم کرد ضمن آنکه زمینه حضور فرزندان کارگر را نیز در این مسابقات فراهم می کنیم .
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری به زیر مجموعه قرار گرفتن رشته کراسفیت در این انجمن نیز اشاره کرد و گفت : از این به بعد کارگران علاقه مند به این رشته ورزشی نیز می توانند فعالیت های خود را در رشته کراسفیت را زیر نظر انجمن انجام دهند و بزودی شاهد برگزاری رقابتهای کراسفیت نیز زیر نظر انجمن وزنه برداری کارگران خواهیم بود.
کردی در باره حضور نماینده فدراسیون کارگری در انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری که روز ۱۵ اسفند ماه جاری برگزار خواهد شد ، گفت : طبق روال معمول روسای انجمن ها در چنین انتخاباتی شرکت می کنند و در صورتی که قرار شد من در این انتخابات شرکت کنم بدون تردید به بهترین فرد برای تصدی این پست رای خواهم داد.

دیدگاهتان را بنویسید