خسرو کفیلی

پس از هشت سال وزنه برداری کارگری ایران با اعزام به رقابتهای بین المللی سلیمان اوغلو ترکیه احیا شد.
علی کردی رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری پس از بازگشت از ترکیه محل برگزاری رقابتهای فوق با بیان این مطلب گفت : علی مرادی رییس سابق فدراسیون وزنه برداری ، هشت سال به انحای مختلف و به دلایل واهی از اعزام تیم های وزنه برداری کارگری کشورمان به رقابتهای بین المللی ممانعت به عمل می آورد و همین امر باعث بی انگیزگی نزد وزنه برداران کارگر ایران شده بود.
با حضور سجاد انوشیروانی به عنوان سرپرست فدراسیون وزنه برداری و موافقت او با اعزام تیم وزنه برداری کارگران کشورمان به رقابتهای بین المللی سلیمان اوغلو ، این رشته ورزشی بار دیگر نزد وزنه برداران کارگر احیا شد.
او افزود : سرپرست فدراسیون وزنه برداری شرکت همه ساله در این مسابقات را به انجمن وزنه برداری کارگران محول کرده است و بدون تردید این امر انگیزه وزنه برداران کارگر را دوچئدان خواهد کرد.
رییس انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری در باره چگونگی حضور تیم وزنه برداری کارگران ایران در این مسابقات که با شرکت وزنه برداران دختر و پسر ۱۸ کشور در آنکارا پایتخت ترکیه برگزار شد ، گفت : تیم ایران قرار بود که با سه وزنه بردار کارگر در این مسابقات شرکت کند که در روزهای پایانی با مصدومیت ابوالفضل جمعه پور تیم کشورمان با دو وزنه بردار به نام های عماد باقری و مسعود چترایی عازم آنکارا شد که حاصل شرکت تیم ایران در این رقابتها کسب یک عنوان دومی توسط باقری و یک رده چهارم توسط چترایی بود.
تمامی هزینه اعزام تیم وزنه برداری کارگران ایران را به رقابتهای فوق فدراسیون کارگری بدون داشتن اسپانسر متقبل شد که جای تشکر دارد.
او متذکر شد :‌فدراسیون وزنه برداری ترکیه برای هر کشور دعوت نامه ای برای سه وزنه بردار پسر و دو دختر ارسال کرده بود که تیم ایران تنها در رقابتهای پسران شرکت کرد.سطح مسابقات نیز با توجه به حدنصاب های کسب شده به نظر من در شرایط نسبتا خوبی بود.
کردی در باره قضاوتش در این مسابقات نیز گفت : من به عنوان داور نیز در این رویداد بین المللی قضاوت کردم و بیشتر کنترل فنی بودم .
او به حضور هلیل موتلو وزنه بردار شهیر ترکیه ای و شهردار آنکارا در سالن مسابقات نیز اشاره کرد و گفت : طی سه شب برگزاری مسابقات ، چهره های سرشناس وزنه برداری ترکیه از جمله موتلو و شهرداری آنکارا با حضور در سالن گرمی بخش مسابقات بودند.
سرپرست انجمن وزنه برداری فدراسیون کارگری به برگزاری مسابقات قهرمانی کارگران کشور در ۲۰ آذر ماه سال جاری که حکم انتخابی تیم ملی را دارد اشاره کرد و گفت : این مسابقات از اهمیت بسیاری برای وزنه برداران کارگر برخوردار است . بهترین های این مسابقات به همراه برترین های لیگ وزنه برداری کارگر ایران که از اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود به عضویت تیم کارگران ایران در خواهند آمد و به رقابتهای بین المللی سلیمان اوغلو اعزام خواهند شد.
او افزود : طبق آیین نامه تدوین شده ملی پوشان و وزنه بردارانی که در لیگ وزنه برداری باشگاه های کشور شرکت کرده اند ، در مسابقات وزنه برداری قهرمانی کشور حق شرکت ندارند. ضمن اینکه وزنه بردارانی که دفترچه تامین اجتماعی ندارند نیز نمی توانند در این رقابتها شرکت کنند.
کردی به استقبال شرکت های مالی و اقتصادی برای سرمایه گذاری در لیگ وزنه برداری کارگران ایران اشاره و بیان کرد : شرکت های مالی و اقتصادی استقبال بسیاری از لیگ وزنه برداری کارگران کشور کرده اند که به نظر می رسد این استقبال در سال آینده دو چندان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید