خسرو کفیلی

رییس فدراسیون وزنه برداری در آستانه حضور ملی پوشان وزنه برداری ایران در رقابتهای آسیایی کره جنوبی ، شرایط آنان را مطلوب دانست.
سجاد انوشیروانی که به همراه اولین گروه از اعضای تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای آسیایی و حضور در نشست هیات اجرایی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا عازم شهر جینجو کره جنوبی شده است ، با بیان این مطلب گفت : با توجه به زمان اندک اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در این رقابتهای قاره ای به علت برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون وزنه برداری ، کادر فنی تیم ملی در این مدت تلاش داشته است ملی پوشان کشورمان چه از لحاظ فنی و چه از لحاظ روحی و روانی در شرایط مناسبی قرار داشته باشند.
شماری از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی زمانی که در اردو حضور یافتند در شرایط مناسبی قرار نداشتند و برخی دیگر از شرایط نسبی برخوردار بودند با این وجود تمامی آنان در این مدت کم با تمرینات مستمر ، تمام تلاش خود را انجام دادند تا با شرایط آرمانی در این مسابقات شرکت کنند.
او با اشاره به حضور دو گروه از اعضای کاروان وزنه برداری ایران در جینجو اظهارداشت : هم اکنون دو گروه از اعضای کاروان وزنه برداری کشورمان در جینجو حضور دارند و طبق برنامه تدوین شده از سوی کادرهای فنی تمریناتشان را پی می گیرند و سومین گروه نیز امروز وارد جینجو خواهد شد.
انوشیروانی به دیدارهایش با مسوولان کنفدراسیون وزنه برداری آسیا اشاره کرد و گفت :در این مدت با یوسف المنا رییس کنفدراسیون وزنه برداری آسیا و دبیرکل و نایب رییس این کنفدراسیون دیدارهای جداگانه ای انجام دادم که نتیجه این دیدارها آمادگی کنفدراسیون وزنه برداری آسیا برای کمک همه جانبه به وزنه برداری ایران از جمله برگزاری مسابقات مختلف ، تشکیل کلاس های آموزشی داوری ، مربیگری ، ارسال تجهیزات این رشته ورزشی به ایران و … برای رسیدن وزنه برداری ایران به جایگاه اصلی خود در جهان است.
در این دیدارها مسوولان کنفدراسیون وزنه برداری آسیا به دفعات جویای دلایل افت وزنه برداری ایران در سال های اخیر شدند .
رییس فدراسیون وزنه برداری به برنامه های آتی این فدراسیون تا بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس نیز اشاره کرد و گفت : هدف اصلی ما تا بازی های المپیک پاریس حفظ نیروهای موجود برای کسب سه سهمیه مردان و سه سهمیه زنان برای شرکت در مهمترین رویداد ورزشی جهان و ساختن نسل جدید وزنه برداری کشورمان است.
هدف ما در بخش مردان از حضور در بازی های المپیک پاریس کسب سه مدال رنگارنگ است. ما در سه وزن ۸۹ ، ۱۰۲ و به اضافه ۱۰۲ کیلوگرم شانس کسب سهمیه حضور در باز یهای المپیک پاریس را داریم به همین خاطر نمایندگان خود را در رقابتهای گزینشی شرکت خواهیم داد تا امتیازات لازم را برای کسب این سه سهمیه بدست آورند.
او در باره پشتوانه سازی برای تیم ملی وزنه برداری ایران گفت : کار پشتوانه سازی را با دعوت از برخی از وزنه برداران جوان به اردوهای آمادگی تیم ملی آغاز کرده ایم که با تعمیر و بازسازی کمپ تیم های ملی وزنه برداری ایران این کار را تسریع خواهیم بخشید.
با راه اندازی کمپ تیم های ملی ، اردوهای بلند مدت را برای وزنه برداران نوجوان و جوان کشورمان در دستور کار قرار خواهیم داد تا نسل جدیدی را به وزنه برداری ایران پس از بازی های المپیک پاریس تحویل دهیم .
او به فراخوان از استعدادهای وزنه برداران سبک وزن برای انتخاب بهترین های آنان در روزهای آتی اشاره کرد و گفت : با توجه به ضعفی که در وزنه برداری ایران در اوزان سبک وزن مشاهده می شود ، بزودی فراخوانی خواهیم داد و استعدادهای این رشته ورزشی را در اوزان سبک را دعوت خواهیم کرد تا بهترین ها را انتخاب و آنان را به اردوهای آمادگی دعوت کنیم .
با توجه به تغییرات اوزان المپیکی ، من معتقدم تیمی می تواند در جهان مطرح باشد که در اوزان مختلف دارای وزنه برداران قدرتمندی باشد.
همانگونه که کشورهای شرق آسیا که در اوزان سبک سرمایه گذاری کرده اند ما هم نیاز است که در این اوزان سرمایه گذاری کنیم .
رییس فدراسیون وزنه برداری در ادامه گفت : من معتقدم که در اوزان سبک وزن نیز بسان اوزان نیمه سنگین و سنگین ، استعدادهای خوبی در ایران وجود دارند که با رسیدگی به آنان می توان از آنان قهرمانان خوبی ساخت.
انوشیروانی به برگزاری جشنواره استعدادیابی وزنه برداری در ماه های آینده برای شناسایی بهترین های این رشته ورزشی در رده های سنی ۱۰ تا ۱۲ سال نیز اشاره کرد و گفت : برای شناخت استعدادهای این رشته ورزشی جشنواره ای را در نظر داریم برگزاری کنیم که در پایان بهترین های این جشنواره شناسایی و دراختیار کادر فنی تیم ملی وزنه برداری پایه کشورمان قرار خواهند گرفت .
او در پایان با تقدیر از مسوولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک برای دراختیار گذاشتن ۱۱ میلیارد تومان بودجه این فدراسیون در سال گذشته گفت : با اینکه مسوولان ورزش کشور تمام بودجه سال گذشته فدراسیون وزنه برداری را به این فدراسیون تخصیص دادند ولی ما برای انجام برنامه های سال جاری خود نیاز به یکصد میلیارد تومان بودجه داریم که امیدواریم بسان گذشته حمایت لازم از این فدراسیون به عمل آید.

دیدگاهتان را بنویسید