خسرو کفیلی

سیر قهقرایی وزنه برداری استان تهران با ادامه روند موجود ، تداوم خواهد داشت و بزودی شاهد نابودی این رشته ورزشی در پایتخت ایران خواهیم بود.
مدد نصیری نیا سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران که به دفعات در معیت تیم های تهرانی به عنوان سرمربی در رده های سنی جوانان و بزرگسالان عنوان قهرمانی رقابتهای کشوری را کسب کرد ، با بیان این مطلب گفت : وزنه برداری تهران که زمانی یکی از قطب های وزنه برداری ایران بشمار می رفت ، اکنون دوران نزول را طی می کند و در صورتی که این روند ادامه داشته باشد ، وزنه برداری پایتخت ایران نابود خواهد شد.
او با اشاره به جام های قهرمانی که به همراه تیم تهران در رقابتهای کشوری کسب کرده است ، اظهارداشت : در طول سال های نه چندان دور به دفعات به همراه تیم تهران که از وزنه برداران تهرانی تشکیل شده بود در رقابتهای مختلف به عنوان نخست دست یافته است .
زمانی بود که شمار بسیاری از اعضای تیم ملی وزنه برداری ایران را وزنه برداران تهرانی تشکیل می دادند ولی اکنون این چنین نیست.
محمدحسین برخواه ، شاهین نصیری نیا ، محمد علی فلاحتی نژاد و … از جمله وزنه برداران تهرانی تیم ملی وزنه برداری ایران بودند.
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران درادامه گفت : تعطیلی سالن های وزنه برداری و تغییر کاربری این سالن ها برای انجام رشته های دیگر ورزشی باعث شده است که هر روز شاهد کاهش شمار علاقه مندان به این رشته ورزشی باشیم .
سالن وزنه برداری کارگران تهران که تا چند سال پیش ، محل تمرین شماری از بزرگان این رشته ورزشی بشمار می رود و وزنه برداران بسیاری از این سالن به تیم های ملی راه یافتند ، اکنون تعطیل شده است .
نصیری نیا تصریح کرد : سوء مدیریت نیز مزید بر علت شده است که وزنه برداری تهران اکنون جایگاهی در بین قطبهای وزنه برداری ایران نداشته است.
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران در ادامه گفت : برای برون رفت از این وضعیت نخست نیاز است که مدیری لایق هدایت هیات وزنه برداری استان تهران را برعهده بگیرد .
در این راستا برخی از پیشکسوتان وزنه برداری استان تهران رایزنی هایی را با برخی از مدیران کارآمد برای تصدی این پست آغاز کرده اند و مسوولان اداره کل ورزش و جوانان استان و فدراسیون وزنه برداری را در جریان گذاشته اند.
در صورت سپردن سکان هدایت هیات وزنه برداری استان تهران به این افراد و تزریق پول و حمایت ازباشگاه هایی که در این رشته ورزشی فعالیت می کنند ، مطمئنا وزنه برداری استان تهران به روزهای اوج خود بازخواهد گشت.
او با اشاره به گرانی وسایل و امکانات این رشته ورزشی اظهارداشت : با توجه به شرایط موجود و گرانی تمام اجناس این رشته ورزشی به ویژه مکمل هایی که هر وزنه برداری به آنها احتیاج دارد ، نیاز است اداره کل ورزش وجوانان تهران ، فدراسیون وزنه برداری و حمایت کنندگان مالی از این رشته ورزشی پیشتیبانی به عمل آورند.
نصیری نیا گفت : به تازگی رییس فدراسیون وزنه برداری اعلام کرده است که صفحه و میله سالن های وزنه برداری استان تهران را تامین خواهد کرد و رییس اداره کل ورزش و جوانان تهران نیز از صدور مجوز به سالن هایی که بخشی از آن را به رشته وزنه برداری اختصاص دهند،سخن به میان آورده است که این امر گامی در حمایت از رشته وزنه برداری بشمار می رود که امید است این حمایت ها تداوم یابد.

دیدگاهتان را بنویسید