خسرو کفیلی

کادر فنی جدید تیم ملی وزنه برداری ایران نیاز به زمان و حمایت همه جانبه خانواده وزنه برداری دارد.
مدد نصیری نیا سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران با اشاره به نتایج ملی پوشان کشورمان در رقابتهای آسیایی کره جنوبی که به تازگی در شهر جینجو برگزار شد ، با بیان این مطلب گفت :‌ با وجود اینکه ملی پوشان کشورمان به نتایج جالبی در این رویداد قاره ای دست نیافتند ولی من معتقدم که سجاد انوشیروانی رییس جدید فدراسیون وزنه برداری و نواب نصیرشلال سرمربی جدید تیم ملی نیاز به زمان و حمایت همه جانبه دارند.
او افزود : انوشیروانی به تازگی به عنوان رییس جدید فدراسیون وزنه برداری برگزیده شده است . او در دوران سرپرستی بر این فدراسیون و طی دو ماه گذشته که به ریاست این فدراسیون انتخاب شد نشان داده است که با برنامه ریزی مدون می تواند این رشته ورزشی را به روزهای اوج خود بازگرداند و تنها نیاز به زمان دارد.
نصیرشلال نیز مربی جوان و با دانشی است که می تواند آینده روشنی در امر مربیگری داشته است.
حضور در رقابتهای آسیایی کره جنوبی اولین تجربه او در امر مربیگری بود . بی شک اگر زمان کافی در اختیار نصیرشلال قرار گیرد او در رقابتهای آتی به نتایج بهتری دست خواهد یافت.
وی متذکر شد : زمانی که یوردان گئورگی ایوانف سرمربی بلغاری اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران و بنیانگذار وزنه برداری نوین کشورمان هدایت این تیم را برعهده گرفت از مسوولان وقت فدراسیون وزنه برداری سه سال زمان خواست تا تیم کشورمان را به عنوان یکی از بهترین های جهان تبدیل کند و این در حالی بود که در آن زمان نیز تیم ایران دارای وزنه برداران خوبی که در سطح جهان مطرح بودند.
نصیری نیا در ادامه گفت : نتایج کسب شده در رقابتهای آسیایی کره جنوبی نشان داد که فاصله برخی از ملی پوشان کشورمان با رقبای قاره ای خود به ویژه در اوزان سنگین بسیار است.
با اینکه تیم ملی وزنه برداری ایران در وزن فوق سنگین دارای سه وزنه بردار خوب است ولی به نظرمن این وزنه برداران بزودی نمی توانند به حدنصابهای لاشاتالاخادزه بهترین فوق سنگین جهان برسند.
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران به عدم پشتوانه سازی در دوره ریاست علی مرادی بر فدراسیون وزنه برداری اشاره کرد و گفت : متاسفانه این سوغات از دوران گذشته به رییس جدید فدراسیون وزنه برداری به ارث رسیده است. تیم ملی وزنه برداری ایران از نظر پشتوانه سازی دچار مشکل است . در صورتی که ما دارای وزنه برداران جوانی که در سطح قاره وزنه می زدند بودیم نیاز نبود که در رقابتهای آسیایی از برخی از وزنه برداران با تجربه که به دوران پایان قهرمانی شان نزدیک شده اند ، استفاده کنیم .
او تصریح کرد : مسوولان فدراسیون وزنه برداری باید از هم اکنون بر روی وزنه برداران نوجوان و جوان سرمایه گذاری کنند و بهترین مربیان خود را در راس تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان قرار دهند.
همگان به خوبی می دانند که برای اینکه یک وزنه بردار بتواند در سطح جهان مطرح شود سال ها زمان نیاز دارد ، از همین رو مسوولان فدراسیون وزنه برداری باید هر چه زودتر گام های موثری در بخش تیم های ملی پایه بردارند.
این را هم بگویم که اردوهای تیم ملی محل رفع اشکالات ملی پوشان نیست بلکه این اشکالات باید در اردوهای تیم های ملی پایه رفع شد.
وزنه بردارانی که به اردوی تیم ملی دعوت می شوند باید تنها به تمرین بپردازند و برای کشورمان از میادین مختلف افتخار کسب کنند.
سرمربی اسبق تیم ملی وزنه برداری ایران به حضور مربیان متعدد در کنار کادر فنی تیم ملی در اردوهای تیم ملی اشاره کرد و گفت : من معتقدم از مربیان سازنده باید در کنار کادر فنی تیم ملی استفاده شود ، این مربیان می توانند ضعف های وزنه برداران خود در اختیار کادر فنی تیم ملی قرار دهند و به آنان کمک کنند.
به عنوان مثال چینی ها در هر رویداد ورزشی از چندین مربی در سطح ملی استفاده می کنند چرا ما نباید این کار را انجام دهیم

دیدگاهتان را بنویسید